Bakalárska práca sa zaoberá možnosťou využitia mobilných aplikácií bankových subjektov ako marketingového nástroja. Skúma ako využívajú zákazníci jednotlivých bánk ponúkanú mobilnú aplikáciu.
Teoretická časť objasňuje význam online komunikácie, približuje postup realizácie mobilnej aplikácie a nevyhnutných krokov k úspešnému začleneniu do online marketingovej stratégie. Porovnanie funkcionalít vybraných mobilných aplikácií bánk prebieha prostredníctvom kvalitatívneho šetrenia. Pomocou kvantitatívnej metódy výskumu, formou dotazníka, je skúmané na aké potreby je aplikácia využívaná a čo bráni zákazníkom k stiahnutiu a plnohodnotnému užívaniu aplikácie. Výsledkom bakalárskej práce je zodpovedanie vo-pred určených výskumných otázok. Nasleduje zhodnotenie ponuky služieb na základe analýzy a využitie dostupných možností formou odporúčaní vyplývajúceho z výskumu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the possibility of using mobile apps of banking entities as a marketing tool. It examines how customers of different banks use each offered mobile application.
The theoretical part explains the importance of online communication, approaches process of realization of mobile applications and shows the necessary steps for successful implementation into online marketing strategy. Comparison of functionalities of selected mobile apps runs through qualitative research. Using quantitative methods of research, a quastionnaire, it is examined on what needs is the application used for and what prevents customers to download fullfledged use of the app. The result of this thesis is to answer predetermined research question, followed by evaluation of service offerings based on the analysis of the use of avaliable options in the form of recommendations resulting from the research
Bakalárska práca sa zaoberá možnosťou využitia mobilných aplikácií bankových subjektov ako marketingového nástroja. Skúma ako využívajú zákazníci jednotlivých bánk ponúkanú mobilnú aplikáciu.
Teoretická časť objasňuje význam online komunikácie, približuje postup realizácie mobilnej aplikácie a nevyhnutných krokov k úspešnému začleneniu do online marketingovej stratégie. Porovnanie funkcionalít vybraných mobilných aplikácií bánk prebieha prostredníctvom kvalitatívneho šetrenia. Pomocou kvantitatívnej metódy výskumu, formou dotazníka, je skúmané na aké potreby je aplikácia využívaná a čo bráni zákazníkom k stiahnutiu a plnohodnotnému užívaniu aplikácie. Výsledkom bakalárskej práce je zodpovedanie vo-pred určených výskumných otázok. Nasleduje zhodnotenie ponuky služieb na základe analýzy a využitie dostupných možností formou odporúčaní vyplývajúceho z výskumu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the possibility of using mobile apps of banking entities as a marketing tool. It examines how customers of different banks use each offered mobile application.
The theoretical part explains the importance of online communication, approaches process of realization of mobile applications and shows the necessary steps for successful implementation into online marketing strategy. Comparison of functionalities of selected mobile apps runs through qualitative research. Using quantitative methods of research, a quastionnaire, it is examined on what needs is the application used for and what prevents customers to download fullfledged use of the app. The result of this thesis is to answer predetermined research question, followed by evaluation of service offerings based on the analysis of the use of avaliable options in the form of recommendations resulting from the research
1. Proveďte rešerši odborné literatury v oblasti digitálního marketingu, zaměřte pozornost teroretické části na specifika mobilních aplikací. Na základě studia odborné literatury zpracujte teoretická východiska.
2. Formulujte cíl práce, výzkumné otázky a metodologii.
3. Analyzujte využití mobilních aplikací jako marketingového nástroje v bankovním sektoru.
4. Zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě výsledků výzkumného šetření představte stručný náčrt závěrů a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury v oblasti digitálního marketingu, zaměřte pozornost teroretické části na specifika mobilních aplikací. Na základě studia odborné literatury zpracujte teoretická východiska.
2. Formulujte cíl práce, výzkumné otázky a metodologii.
3. Analyzujte využití mobilních aplikací jako marketingového nástroje v bankovním sektoru.
4. Zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě výsledků výzkumného šetření představte stručný náčrt závěrů a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CASTLEDINE, Earle, Myles EFTOS a Max WHEELER. Vytváříme mobilní web a aplikace pro chytré telefony a tablety. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3763-5.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2795-7.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. Expert (Grada). ISBN 80-247-0254-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy: nové trendy a poznatky. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2196-5.
Seznam doporučené literatury
CASTLEDINE, Earle, Myles EFTOS a Max WHEELER. Vytváříme mobilní web a aplikace pro chytré telefony a tablety. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3763-5.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2795-7.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. Expert (Grada). ISBN 80-247-0254-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy: nové trendy a poznatky. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2196-5.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jak může banka využít svou mobilní aplikaci k marketingovým účelům za předpokladu, že cílovou skupinou jsou stávající klienti?
2. Existuje nějaké marketingové využití mobilní aplikace také směrem k potenciálním klientům?
3. Co může banka udělat pro zvýšení počtu uživatelů své mobilní aplikace?
Student připraveně odpověděl na položené dotazy.