Táto bakalárska práca popisuje doposiaľ málo spracovanú tému spojenia umenia a reklamy. V teoretickej časti sa nachádza súhrn základných pojmov z oblasti reklamy a umenia, autor popisuje vznik modernej reklamy v Česku a základné princípy vnímania obrazov ako v reklame, tak aj v umení. Praktická časť odhaľuje vnímanie reklám, ktoré využívajú umelecké diela, skupinou budúcich reklamných pracovníkov. V závere poukazuje na rozdielnosť vnímania obrazov od pohľadu potenciálnej cieľovej skupiny. Vychádza z predošlej práce, v ktorej skúmal toto vnímanie u skupiny vysokoškolských študentov neštudujúcich odbor marketingovej komunikácie. Cieľom práce je navrhnúť riešenia, ktoré pomôžu zvýšiť efektivitu u takéhoto druhu reklamy, čo je dosiahnuté kvalitatívnym výskumom prostredníctvom metódy focus group.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis describes a topic of an art and advertising and its linking up. The theo-retical part sums up basic terms of advertising and art, author describes formation of adver-tising in Czech Republic and basic principles of visual perception of art and advertising. Practical part reveals perception of advertisings that use artworks of group of future adver-tising workers. Summarisation points out on differences in perception of such advertisings between them and potential target group, which is based on a previous assignment in which author's perception of group of students that don't study media communication. The main aim of this thesis is to come out with recommendations, which will help to increase effectiveness in case of such kind of advertisings, which is accomplished by qualitative research using focus group method.
Klíčová slova
reklama, umenie, farby, estetika, interpretácia umeleckého diela
Klíčová slova v angličtině
advertising, art, colors, esthetics, interpretation of artwork
Rozsah průvodní práce
46 s. (65837 znakov)
Jazyk
SK
Anotace
Táto bakalárska práca popisuje doposiaľ málo spracovanú tému spojenia umenia a reklamy. V teoretickej časti sa nachádza súhrn základných pojmov z oblasti reklamy a umenia, autor popisuje vznik modernej reklamy v Česku a základné princípy vnímania obrazov ako v reklame, tak aj v umení. Praktická časť odhaľuje vnímanie reklám, ktoré využívajú umelecké diela, skupinou budúcich reklamných pracovníkov. V závere poukazuje na rozdielnosť vnímania obrazov od pohľadu potenciálnej cieľovej skupiny. Vychádza z predošlej práce, v ktorej skúmal toto vnímanie u skupiny vysokoškolských študentov neštudujúcich odbor marketingovej komunikácie. Cieľom práce je navrhnúť riešenia, ktoré pomôžu zvýšiť efektivitu u takéhoto druhu reklamy, čo je dosiahnuté kvalitatívnym výskumom prostredníctvom metódy focus group.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis describes a topic of an art and advertising and its linking up. The theo-retical part sums up basic terms of advertising and art, author describes formation of adver-tising in Czech Republic and basic principles of visual perception of art and advertising. Practical part reveals perception of advertisings that use artworks of group of future adver-tising workers. Summarisation points out on differences in perception of such advertisings between them and potential target group, which is based on a previous assignment in which author's perception of group of students that don't study media communication. The main aim of this thesis is to come out with recommendations, which will help to increase effectiveness in case of such kind of advertisings, which is accomplished by qualitative research using focus group method.
Klíčová slova
reklama, umenie, farby, estetika, interpretácia umeleckého diela
Klíčová slova v angličtině
advertising, art, colors, esthetics, interpretation of artwork
Zásady pro vypracování
1. Vytvořte rešerší odborné literatury, definujte význam pojmů umění a rekama, jednotlivé směry a prvky umění a reklamy, vytvořte primární teoretickou bázi.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému specifikujte cíl práce, formulujte výzkumné otázky a metodiku práce.
3. Zpracujte analýzu vybraných příkladů využití uměleckých prvků v reklamě. Porovnejte vnímání uměleckých prvků ve vybraých reklamních kampaních. .
4. Na základě výsledků zodpovězte výzkumné otázky a vyvoďte závěr práce s případným doporučením k studovanému problému v konfrontaci s naplněním cíle práce.
Zásady pro vypracování
1. Vytvořte rešerší odborné literatury, definujte význam pojmů umění a rekama, jednotlivé směry a prvky umění a reklamy, vytvořte primární teoretickou bázi.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému specifikujte cíl práce, formulujte výzkumné otázky a metodiku práce.
3. Zpracujte analýzu vybraných příkladů využití uměleckých prvků v reklamě. Porovnejte vnímání uměleckých prvků ve vybraých reklamních kampaních. .
4. Na základě výsledků zodpovězte výzkumné otázky a vyvoďte závěr práce s případným doporučením k studovanému problému v konfrontaci s naplněním cíle práce.
Seznam doporučené literatury
BERGER, J. (2016) Umění vidět. Praga: Labyrint, 2016, 150 s. ISBN 978-80-87260-78-4.
FARTHING, S. (2012) Umění od počátku do současnosti. Praha: Slovart. 576 s. ISBN 978-80-7391-622-0.
KRUPKA, J. (2012) Česká reklama: od pana Vajíčka po falešné soby. Brno: BizBooks. 264 s. ISBN 978-80-265-0046-9.
MANGUEL, A. (2008) Čtení obrazů. O čem přemýšlíme, když se díváme na umění? Nakladatelství: HOST. 450 s. ISBN 978-80-7294-274-9.
VOŠAHLÍKOVÁ, P. (1990) Zlaté časy české reklamy. Praha: Karolinum. 230 s. ISBN 80-7184-715-1.
VYSEKALOVÁ, J. (2012) Psychologie reklamy. 4. rozšířené a aktualizované vyd. Praha: Grada. 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
BERGER, J. (2016) Umění vidět. Praga: Labyrint, 2016, 150 s. ISBN 978-80-87260-78-4.
FARTHING, S. (2012) Umění od počátku do současnosti. Praha: Slovart. 576 s. ISBN 978-80-7391-622-0.
KRUPKA, J. (2012) Česká reklama: od pana Vajíčka po falešné soby. Brno: BizBooks. 264 s. ISBN 978-80-265-0046-9.
MANGUEL, A. (2008) Čtení obrazů. O čem přemýšlíme, když se díváme na umění? Nakladatelství: HOST. 450 s. ISBN 978-80-7294-274-9.
VOŠAHLÍKOVÁ, P. (1990) Zlaté časy české reklamy. Praha: Karolinum. 230 s. ISBN 80-7184-715-1.
VYSEKALOVÁ, J. (2012) Psychologie reklamy. 4. rozšířené a aktualizované vyd. Praha: Grada. 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1.Rozdíl mezi dvěma skupinami focus group není příliš markantní, neboť účastníci obou podskupin mají k tématu reklamy blízko. UTB má studenty na řadě jiných fakult. Jakou jinou alternativu by bylo možné zvolit pro zvýšení rozdílů mezi podskupinami účastníků focus group?Student z části odpověděl na položenou otázku.
2.Našel byste příklad propojení umění a reklamy, které má potenciál oslovit co největší cílovou skupinu?Student z části odpověděl na položenou otázku.