Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním preference značek v segmentu dekorativní kosmetiky v rámci nákupního rozhodování u cílové skupiny žen všech věkových kategorií. Teoretická část se věnuje nalezení teoretických východisek k nákupnímu procesu jako celku, zákazníkovi a jeho nákupnímu rozhodování, vlivu sociálních médií na nákupní chování a v neposlední řadě různým pojetím termínu značka a budování značky. V praktické části jsou zpracovány analýzy dostupných sekundárních zdrojů a dále vlastní primární výzkum, který řeší zmíněné preference značek dekorativní kosmetiky, typické vzorce chování žen při výběru a nákupu produktů tohoto sortimentu a vliv médií na následné nákupní chování. Výstupem práce je shrnutí získaných výsledků a vyvození závěrů vyplývajících
z nich.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis explores brand preferences in segment of decorative cosmetics, with focus on shopping decisions of selected target group - female shoppers of all ages. Theoretical part is devoted to exploration of theoretical foundations to shopping process, customer, customer shopping decisions, impact of social media on shopping behaviour and various points of view on branding and brand building. In practical part, analysis of secondary data sources and author's primary research, are carried out. The primary research is focused on mentioned brand preferences of decorative cosmetics, typical behaviour patterns of female shoppers during planning and shopping in this category, and impact of media on the shopping behaviour. The main contribution of this work, author's summary of all gathered results, findings and conclusions, is placed at the end of the thesis.
Klíčová slova
značka, zákazník, spotřebitel, nákupní chování, rozhodovací proces při
nákupu, komunikace, preference
Klíčová slova v angličtině
brand, customer, consumer, shopping behaviour, decision making process in shopping, communication, preferences
Rozsah průvodní práce
69 s. (94 905 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním preference značek v segmentu dekorativní kosmetiky v rámci nákupního rozhodování u cílové skupiny žen všech věkových kategorií. Teoretická část se věnuje nalezení teoretických východisek k nákupnímu procesu jako celku, zákazníkovi a jeho nákupnímu rozhodování, vlivu sociálních médií na nákupní chování a v neposlední řadě různým pojetím termínu značka a budování značky. V praktické části jsou zpracovány analýzy dostupných sekundárních zdrojů a dále vlastní primární výzkum, který řeší zmíněné preference značek dekorativní kosmetiky, typické vzorce chování žen při výběru a nákupu produktů tohoto sortimentu a vliv médií na následné nákupní chování. Výstupem práce je shrnutí získaných výsledků a vyvození závěrů vyplývajících
z nich.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis explores brand preferences in segment of decorative cosmetics, with focus on shopping decisions of selected target group - female shoppers of all ages. Theoretical part is devoted to exploration of theoretical foundations to shopping process, customer, customer shopping decisions, impact of social media on shopping behaviour and various points of view on branding and brand building. In practical part, analysis of secondary data sources and author's primary research, are carried out. The primary research is focused on mentioned brand preferences of decorative cosmetics, typical behaviour patterns of female shoppers during planning and shopping in this category, and impact of media on the shopping behaviour. The main contribution of this work, author's summary of all gathered results, findings and conclusions, is placed at the end of the thesis.
Klíčová slova
značka, zákazník, spotřebitel, nákupní chování, rozhodovací proces při
nákupu, komunikace, preference
Klíčová slova v angličtině
brand, customer, consumer, shopping behaviour, decision making process in shopping, communication, preferences
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte odbornou literaturu vztahující se k tématu a zpracujte základní teoretická východiska, definujte základní pojmy, zaměřte se na nákupní chování a související pojmy.
2. Definujte metodiku práce a stanovte výzkumné otázky.
3. Analyzujte současný stav preferencí značek dekorativní kosmetiky v rámci nákupního rozhodování ze sekundárních dat.
4. Zpracujte marketingový výzkum na zvoleném vzorku respondentů s ohledem na cíl práce.
5. Analyzujte zjištěná data, vyvoďte závěry z provedených šetření, hledejte vzájemné souvislosti a navrhněte doporučení aplikované v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte odbornou literaturu vztahující se k tématu a zpracujte základní teoretická východiska, definujte základní pojmy, zaměřte se na nákupní chování a související pojmy.
2. Definujte metodiku práce a stanovte výzkumné otázky.
3. Analyzujte současný stav preferencí značek dekorativní kosmetiky v rámci nákupního rozhodování ze sekundárních dat.
4. Zpracujte marketingový výzkum na zvoleném vzorku respondentů s ohledem na cíl práce.
5. Analyzujte zjištěná data, vyvoďte závěry z provedených šetření, hledejte vzájemné souvislosti a navrhněte doporučení aplikované v praxi.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011. Expert. ISBN 978-80-247-3528-3.
SCHIFFMAN, Leon G. a Leslie Lazar KANUK. Nákupní chování. Brno: Computer Press, 2004, xxii, 633 s. Business books. ISBN 80-251-0094-4.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007, 796 s. Expert. ISBN 978-80-247-1481-3.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. Brno: Computer Press, 2008. Praxe manažera. ISBN 978-80-251-2183-2.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 2006, 277 s. Expert. ISBN 80-247-0966-X
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011. Expert. ISBN 978-80-247-3528-3.
SCHIFFMAN, Leon G. a Leslie Lazar KANUK. Nákupní chování. Brno: Computer Press, 2004, xxii, 633 s. Business books. ISBN 80-251-0094-4.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007, 796 s. Expert. ISBN 978-80-247-1481-3.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. Brno: Computer Press, 2008. Praxe manažera. ISBN 978-80-251-2183-2.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 2006, 277 s. Expert. ISBN 80-247-0966-X
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - dr. Wroblowská):
1. Máte konkrétnější poředstavu o postupu výběru blogerky, která dle Vašeho závěru má významný vliv na nákupní rozhodování?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Na základě čeho usuzujete, že Vaše zjištění, že 42,2 % respondentek nejčastěji nakupuje v sítích drogérií, koresponduje se zjištěnou ochotou investovat menší finanční částky do pořízení dekorativní kosmetiky?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Jak jste dospěla k tvrzení, že produkty nabízené prostřednictvím katalogového prodeje jsou cenově porovnatelné s nabídkou v drogeriích?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Vedoucí práce dr. Kocourek ve svém posudku položil tuto otázku:
1. U filtrační otázky - "Jak často se líčíte?" byla i možnost, že se respondentka nelíčí vůbec. U této otázky píšete, že již dál s těmito respondenty nepracujete, což je dobře, ale při interpretaci dat z dalších otázek se stále objevuje celkový vzorek 405. Můžete to prosím vysvětlit?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.