Teoretická část bakalářské práce se zabývá zejména pojmem celebrita a jejím využitím v marketingovém odvětví. Dále je zpracována rešerše odborné literatury, která se zabývá psychologií reklamy a toho, jak na společnost působí různé psychologické aspekty. V této části jsou taktéž vymezeny metody analýzy a lze zde najít metodiku práce spolu s výzkumnými otázkami.
V části praktické je představena celebrita, která se vyskytuje ve zkoumaných spotech, je proveden popis a analýza těchto spotů samotným autorem a následně je zpracován výzkum na základě polostrukturovaných dotazníků.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this thesis talks mostly about the term of celebrity and its use in the marketing industry. What follows is a research on literature focused on advertising psychology and the way specific psychological aspects affect people. In this part there are also defined methods of analysis and the work methology together with research questions can be found there.
In the practical part there is a celebrity that occurs in the examined commercial spots intro-duced, a description and an analysis of these spots is done by the author himself and then an investigation based on semi-structured questionnaires is done.
Klíčová slova
celebrita, Lady Gaga, marketingová komunikace, psychologie, reklamní spoty
Klíčová slova v angličtině
celebrity, Lady Gaga, marketing communications, psychology, advertising videos
Rozsah průvodní práce
56 s. (92 147 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část bakalářské práce se zabývá zejména pojmem celebrita a jejím využitím v marketingovém odvětví. Dále je zpracována rešerše odborné literatury, která se zabývá psychologií reklamy a toho, jak na společnost působí různé psychologické aspekty. V této části jsou taktéž vymezeny metody analýzy a lze zde najít metodiku práce spolu s výzkumnými otázkami.
V části praktické je představena celebrita, která se vyskytuje ve zkoumaných spotech, je proveden popis a analýza těchto spotů samotným autorem a následně je zpracován výzkum na základě polostrukturovaných dotazníků.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this thesis talks mostly about the term of celebrity and its use in the marketing industry. What follows is a research on literature focused on advertising psychology and the way specific psychological aspects affect people. In this part there are also defined methods of analysis and the work methology together with research questions can be found there.
In the practical part there is a celebrity that occurs in the examined commercial spots intro-duced, a description and an analysis of these spots is done by the author himself and then an investigation based on semi-structured questionnaires is done.
Klíčová slova
celebrita, Lady Gaga, marketingová komunikace, psychologie, reklamní spoty
Klíčová slova v angličtině
celebrity, Lady Gaga, marketing communications, psychology, advertising videos
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši vztahující se k danému tématu.
2. Stanovte cíl práce, výzkumné otázky a metody, za pomoci kterých je budete zkoumat.
3. Proveďte sekundární analýzu vybraných reklamních spotů.
4. Realizujte polostrukturovaný rozhovor.
5. Vymezte závěry ze zjištěných dat a verifikujte výzkumé otázky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši vztahující se k danému tématu.
2. Stanovte cíl práce, výzkumné otázky a metody, za pomoci kterých je budete zkoumat.
3. Proveďte sekundární analýzu vybraných reklamních spotů.
4. Realizujte polostrukturovaný rozhovor.
5. Vymezte závěry ze zjištěných dat a verifikujte výzkumé otázky.
Seznam doporučené literatury
HOFSTEDE, Geert a Gert Jan HOFSTEDE. Kultury a organizace: software lidské mysli : spolupráce mezi kulturami a její důležitost pro přežití. Praha: Linde, 2007. ISBN 978-80-86131-70-2.
JURÁŠKOVÁ, Olga, Pavel HORŇÁK a kolektiv. Velký slovník marketingových komunikací. Praha:Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
PRINGLE, Hamish. Celebrity sells. Vyd. 1. United Kingdom: Wiley, 2004. 311 s. ISBN 0-470-86850-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
HOFSTEDE, Geert a Gert Jan HOFSTEDE. Kultury a organizace: software lidské mysli : spolupráce mezi kulturami a její důležitost pro přežití. Praha: Linde, 2007. ISBN 978-80-86131-70-2.
JURÁŠKOVÁ, Olga, Pavel HORŇÁK a kolektiv. Velký slovník marketingových komunikací. Praha:Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
PRINGLE, Hamish. Celebrity sells. Vyd. 1. United Kingdom: Wiley, 2004. 311 s. ISBN 0-470-86850-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
1 flash disk
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - dr. Šikl-Burešová):
1. Na s. 12 uvádíte: "Být celebritou je tedy podobný byznys jako například prodej aut. U celebrit je to ale komplikovanější v tom, že občas nevíme, co nám příslušná celebrita nabízí". Využití celebrity v komunikaci má nejen výhody, ale i úskalí, jak dále v práci uvádíte. Jaký, podle vás, bývá primární důvod k obsazení osobnosti do komunikace značky či produktu?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Uměl byste uvést příklad neúspěšného využití celebrity v komunikaci v českém prostředí? Co podle vás mohla daná značka/produkt udělat lépe?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Podíl kampaní využívajících známé tváře se liší region od regionu. Například mnohem častěji jsou celebrity obsazovány v Číně, Jižní Koreji či Japonsku, kde se vyskytují ve více než 30 % z celkového počtu reklamních kampaní. Uměl byste tento jev prosím vysvětlit?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.