Táto bakalárska práca sa sústreďuje na podujatie Zlin Design Week, najmä na sekundárnu analýzu vystavujúcich vo všetkých troch ročníkoch a na pološtrukturované rozhovory s vybranými firmami, ktoré vystavujú na ZDW v roku 2017. Hlavným cieľom práce je zistiť, prečo chcú firmy vystavovať na danom podujatí a čo ich presvedčí o tom, že je to vhodný projekt pre prezentáciu ich produktov. Prvá časť práce definuje teoretické znalosti z oblasti eventu, eventu zameraného na design, definuje jeho postavenie v komunikačnom mixe, trendy v eventoch a event controlling. Teoretická časť ústi do metodiky práce, ktorá popisuje jej ciele a zvolené výskumné šetrenia. Praktická časť sa zameriava konkrétne na podujatie Zlin Design Week, na sekundárnu analýzu vystavujúcich, pološtrukturované roz-hovory s vystavujúcimi a na hlavné informácie, ktoré autorka z danej analýzy a rozhovorov zistila.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on Zlin Design Week event, mainly secondary analysis of exhibitors from all three years and semi-structured interviews with chosen companies which exhibit in 2017. The main aim is to find out why companies want to exhibit at Zlin Design Week and what helps them during the decision process. In the first part of this thesis theoretical knowledge of events and events focused on design is covered. Position of such events in the marketing mix is analysed as well as trends and event controlling. Theoretical part of this bachelor thesis is followed by methodology which describes aims of this work and the research. The second practical part is aimed at Zlin Design Week and secondary analysis of exhibitors, semi-structured interviews with companies and outcomes.
event, event marketing, design, marketing communication
Rozsah průvodní práce
58 s. (100 343 znaku)
Jazyk
SK
Anotace
Táto bakalárska práca sa sústreďuje na podujatie Zlin Design Week, najmä na sekundárnu analýzu vystavujúcich vo všetkých troch ročníkoch a na pološtrukturované rozhovory s vybranými firmami, ktoré vystavujú na ZDW v roku 2017. Hlavným cieľom práce je zistiť, prečo chcú firmy vystavovať na danom podujatí a čo ich presvedčí o tom, že je to vhodný projekt pre prezentáciu ich produktov. Prvá časť práce definuje teoretické znalosti z oblasti eventu, eventu zameraného na design, definuje jeho postavenie v komunikačnom mixe, trendy v eventoch a event controlling. Teoretická časť ústi do metodiky práce, ktorá popisuje jej ciele a zvolené výskumné šetrenia. Praktická časť sa zameriava konkrétne na podujatie Zlin Design Week, na sekundárnu analýzu vystavujúcich, pološtrukturované roz-hovory s vystavujúcimi a na hlavné informácie, ktoré autorka z danej analýzy a rozhovorov zistila.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on Zlin Design Week event, mainly secondary analysis of exhibitors from all three years and semi-structured interviews with chosen companies which exhibit in 2017. The main aim is to find out why companies want to exhibit at Zlin Design Week and what helps them during the decision process. In the first part of this thesis theoretical knowledge of events and events focused on design is covered. Position of such events in the marketing mix is analysed as well as trends and event controlling. Theoretical part of this bachelor thesis is followed by methodology which describes aims of this work and the research. The second practical part is aimed at Zlin Design Week and secondary analysis of exhibitors, semi-structured interviews with companies and outcomes.
event, event marketing, design, marketing communication
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte plánování a měření efektivity eventů v MK.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte ZDW a realizujte analýzu vystavovatelů za tři roky realizace.
4. Na základě rozhovorů s vystavovateli analyzujte postoj vystavovatelů a efektivitu komunikace akce.
5. Formulujte závěry a doporučení, zodpovězte výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte plánování a měření efektivity eventů v MK.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte ZDW a realizujte analýzu vystavovatelů za tři roky realizace.
4. Na základě rozhovorů s vystavovateli analyzujte postoj vystavovatelů a efektivitu komunikace akce.
5. Formulujte závěry a doporučení, zodpovězte výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel a kol. Marketingová komunikácia. 2. vyd. Bratislava: Vydavateľstvo Univerzity Komenského Bratislava, 2010, 359 s. ISBN 978-80-223-2789-3.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 4. vyd. Praha: Portál, 2016, 437 s. ISBN 9788026209829.
LATTENBERG, Vivien. Event, aneb, Úspěšná akce krok za krokem: příručka pro organizátory. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 257 s. ISBN 978-80-251-2397-3.
SCHRAUT, Ingo. Event design. Vyd. 1. Köln: Daab, 2007, 299 s. ISBN 978-3-86654-006-4.
ŠINDLER, Petr. Event marketing: Jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 236 s. ISBN 80-247-0646-6.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel a kol. Marketingová komunikácia. 2. vyd. Bratislava: Vydavateľstvo Univerzity Komenského Bratislava, 2010, 359 s. ISBN 978-80-223-2789-3.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 4. vyd. Praha: Portál, 2016, 437 s. ISBN 9788026209829.
LATTENBERG, Vivien. Event, aneb, Úspěšná akce krok za krokem: příručka pro organizátory. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 257 s. ISBN 978-80-251-2397-3.
SCHRAUT, Ingo. Event design. Vyd. 1. Köln: Daab, 2007, 299 s. ISBN 978-3-86654-006-4.
ŠINDLER, Petr. Event marketing: Jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 236 s. ISBN 80-247-0646-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - doc. Bačuvčík):
1. Zmiňujete problém v tom, že analýza nezahrnuje možné důvody, proč případně jiné firmy účast na ZDW odmítly. Jakým způsobem by bylo možno realizovat tento výzkum/analýzu?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Pokud se vrátíme k výtce, že analýzu vystavovatelů by bylo lepší chápat kvalitativně, jaké závěry se kromě zde prezentovaných nabízejí?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Dalo by se na základě dosavadních výsledků doporučit, aby se ZDW zaměřoval na nějaký konkrétní typ vystavovatelů (jako součást jeho strategie)? Za jakých okolností by to dávalo smysl?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.