Práce se zabývá vztahem mezi novináři a pracovníky public relations, konkrétně těmi kteří spolupracují v sektoru vědy, výzkumu a terciárního vzdělávání. Využívá přitom teorie brandingu, public relations a media relations a žurnalistických hodnot. Přibližuje tak, jaký-mi cestami lze informace do médií ideálně prosazovat. Cílem práce je popsat, jak se konkrétně vztahy mezi PR specialisty a novináři vytvářejí. Prezentuje rovněž návrhy, jak by bylo možné vzájemnou spolupráci zlepšit ke spokojenosti obou stran.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the relationship between journalists and public relations specialists, namely those who cooperate in the field of science, research and tertiary education. It uses the theory of branding, public relations and media relations and journalistic values. It ap-proaches the ways in which information can ideally be promoted to the media. The aim of the thesis is to describe how the relations between PR specialists and journalists are being created. It also presents suggestions on how to improve mutual cooperation to the satisfaction of both sides.
Klíčová slova
public relations, media relations, komunikace vědy, žurnalistické hodnoty, žurnalistická etika
Klíčová slova v angličtině
public relations, media relations, science communication, journalism values, journalism ethics
Rozsah průvodní práce
57
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá vztahem mezi novináři a pracovníky public relations, konkrétně těmi kteří spolupracují v sektoru vědy, výzkumu a terciárního vzdělávání. Využívá přitom teorie brandingu, public relations a media relations a žurnalistických hodnot. Přibližuje tak, jaký-mi cestami lze informace do médií ideálně prosazovat. Cílem práce je popsat, jak se konkrétně vztahy mezi PR specialisty a novináři vytvářejí. Prezentuje rovněž návrhy, jak by bylo možné vzájemnou spolupráci zlepšit ke spokojenosti obou stran.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the relationship between journalists and public relations specialists, namely those who cooperate in the field of science, research and tertiary education. It uses the theory of branding, public relations and media relations and journalistic values. It ap-proaches the ways in which information can ideally be promoted to the media. The aim of the thesis is to describe how the relations between PR specialists and journalists are being created. It also presents suggestions on how to improve mutual cooperation to the satisfaction of both sides.
Klíčová slova
public relations, media relations, komunikace vědy, žurnalistické hodnoty, žurnalistická etika
Klíčová slova v angličtině
public relations, media relations, science communication, journalism values, journalism ethics
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu se zaměřením na specifika media relations ve výzkumných organizacích a na vysokých školách
2. Charakterizujte pozici PR specialisty ve výzkumných organizacích a na vysokých školách a možné etické konflikty z této pozice plynoucí
3. Stanovte cíl a metody výzkumné práce
4. Na základě kvalitativních rozhovorů analyzujte, jak novináři PR specialisty ve zmíněných organizacích vnímají
5. Na základě kvalitativních rozhovorů s novináři a PR specialisty formulujte doporučení pro vylepšení vzájemné spolupráce
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu se zaměřením na specifika media relations ve výzkumných organizacích a na vysokých školách
2. Charakterizujte pozici PR specialisty ve výzkumných organizacích a na vysokých školách a možné etické konflikty z této pozice plynoucí
3. Stanovte cíl a metody výzkumné práce
4. Na základě kvalitativních rozhovorů analyzujte, jak novináři PR specialisty ve zmíněných organizacích vnímají
5. Na základě kvalitativních rozhovorů s novináři a PR specialisty formulujte doporučení pro vylepšení vzájemné spolupráce
Seznam doporučené literatury
Ftorek, Jozef, 2007. Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada publishing. ISBN 978-80-247-1903-0
Healey, Matthew, 2008. Co je branding. Praha: Slovart. ISBN 978-80-7391-167-6
Hejlová, Denisa, 2015. Public relations. Praha: Grada. ISBN 978-80-5022-4
Kapoun, Pavel, 2014. Marketing ve vzdělávání. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. ISBN 978-80-7464-670-6
Neumeier, Marty, c2006. The brand gap: how to bridge the distance between business strategy and design: a whiteboard overvie. Berkeley: New Riders. ISBN 0-321-34810-9 ISBN 9780321348104 (chyb.)
Světlík, Jaroslav, 2009. Marketingové řízení školy. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7357-494-9
Svoboda, Václav, 2009, 2. vydání. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2866-7
Seznam doporučené literatury
Ftorek, Jozef, 2007. Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada publishing. ISBN 978-80-247-1903-0
Healey, Matthew, 2008. Co je branding. Praha: Slovart. ISBN 978-80-7391-167-6
Hejlová, Denisa, 2015. Public relations. Praha: Grada. ISBN 978-80-5022-4
Kapoun, Pavel, 2014. Marketing ve vzdělávání. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. ISBN 978-80-7464-670-6
Neumeier, Marty, c2006. The brand gap: how to bridge the distance between business strategy and design: a whiteboard overvie. Berkeley: New Riders. ISBN 0-321-34810-9 ISBN 9780321348104 (chyb.)
Světlík, Jaroslav, 2009. Marketingové řízení školy. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7357-494-9
Svoboda, Václav, 2009, 2. vydání. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2866-7
Přílohy volně vložené
1 CD, 9 audio nahrávek rozhovorů
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky:
1. Čím je dle autorky způsobeno vnímání nízké odbornosti novinářů?
2. V práci je zmíněna jako zdroj informací tisková konference. Je dle autorky v dnešní době tato forma atraktivním zdrojem informací? Účastní se jí dostatečně mnoho novinářů, mají na to čas?
Studentka odpověděla na všechny i doplňující dotazy.