Bakalářská práce na téma Ženský a mužský hlas v rozhlasové reklamě seznamuje v teoretické části s historií i současným rozhlasovým trhem v ČR, zabývá se charakteristi-kou a parametry rozhlasové reklamy s orientací na specifika rozhlasových reklamních sděle-ní z pohledu tvorby a realizace rozhlasové reklamní kampaně v praxi. Následně zaměřuje pozornost na charakteristiky mužského a ženského hlasu v kontinuitě jejich aplikace v rozhlasové reklamě. Primárním cílem práce je zjistit, zda klienti zvolené společnosti Radi-ohouse v rámci svých rozhlasových kampaní směřují pozornost k výběru hlasu mluvčího v souvislosti s genderovým zaměřením nabízených produktů, současně pak jaký hlas (ženský či mužský) při tvorbě rozhlasových kampaní preferují. Praktická část práce je postavena na kvantitativním šetření formou dotazníku, jehož výsledky vedou k nalezení odpovědí na výzkumné otázky a dosažení cíle práce.
Anotace v angličtině
A The topic of this thesis is "Woman´s and Man´s Voice in Radio Advertising", which in its theoretical part investigates the historical and contemporary contexts of radio broadcast-ing in the Czech Republic. It analyses the characteristics and parameters of radio advertis-ing, concentrating on specific elements of advertising narration from the perspective of devising and implementing an actual radio advertising campaign. Subsequently, attention is paid to the inherent nature of the voices of men and women in connection with their use in audio advertising.
The primary aim is to find out whether clients of the chosen company Radiohouse, as part of a campaign, actively select a voice in accordance with the gender of the target audience of a product. Concurrently, investigation is made as to which voice (male or female) is pre-ferred during the process of preparing an advertising campaign intended for radio broad-cast. The practical part of the work comprises quantitative findings obtained from a survey; the results of said survey assist in answering questions and achieving the goal of the work.
Klíčová slova
Rozhlas, rozhlasová reklama, ženský a mužský hlas.
Klíčová slova v angličtině
Radio, radio advertising, women´s and men´s voice.
Rozsah průvodní práce
64s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce na téma Ženský a mužský hlas v rozhlasové reklamě seznamuje v teoretické části s historií i současným rozhlasovým trhem v ČR, zabývá se charakteristi-kou a parametry rozhlasové reklamy s orientací na specifika rozhlasových reklamních sděle-ní z pohledu tvorby a realizace rozhlasové reklamní kampaně v praxi. Následně zaměřuje pozornost na charakteristiky mužského a ženského hlasu v kontinuitě jejich aplikace v rozhlasové reklamě. Primárním cílem práce je zjistit, zda klienti zvolené společnosti Radi-ohouse v rámci svých rozhlasových kampaní směřují pozornost k výběru hlasu mluvčího v souvislosti s genderovým zaměřením nabízených produktů, současně pak jaký hlas (ženský či mužský) při tvorbě rozhlasových kampaní preferují. Praktická část práce je postavena na kvantitativním šetření formou dotazníku, jehož výsledky vedou k nalezení odpovědí na výzkumné otázky a dosažení cíle práce.
Anotace v angličtině
A The topic of this thesis is "Woman´s and Man´s Voice in Radio Advertising", which in its theoretical part investigates the historical and contemporary contexts of radio broadcast-ing in the Czech Republic. It analyses the characteristics and parameters of radio advertis-ing, concentrating on specific elements of advertising narration from the perspective of devising and implementing an actual radio advertising campaign. Subsequently, attention is paid to the inherent nature of the voices of men and women in connection with their use in audio advertising.
The primary aim is to find out whether clients of the chosen company Radiohouse, as part of a campaign, actively select a voice in accordance with the gender of the target audience of a product. Concurrently, investigation is made as to which voice (male or female) is pre-ferred during the process of preparing an advertising campaign intended for radio broad-cast. The practical part of the work comprises quantitative findings obtained from a survey; the results of said survey assist in answering questions and achieving the goal of the work.
Klíčová slova
Rozhlas, rozhlasová reklama, ženský a mužský hlas.
Klíčová slova v angličtině
Radio, radio advertising, women´s and men´s voice.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši dostupné literatury s orientací na rozhlasovou reklamu a její specifika, percepci hlasu a popište současnou situaci na českém rozhlasovém trhu.
2. Na základě teoretických východisek tématu specifikujete cíl práce, formulujte výzkumné otázky, charakterizujte cílovou skupinu a popište metodiku šetření včetně časového harmonogramu.
3. Realizujte dotazníkové šetření pomocí zvolené metodiky.
4. Zpracujte a analyzujte získané výsledky šetření vedoucí ke zjištění preference hlasu (v kontinuitě s produktem) u vybraných klientů společnosti Radiohouse, odpovězte na výzkumné otázky a navrhněte potřebná doporučení v dané oblasti.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši dostupné literatury s orientací na rozhlasovou reklamu a její specifika, percepci hlasu a popište současnou situaci na českém rozhlasovém trhu.
2. Na základě teoretických východisek tématu specifikujete cíl práce, formulujte výzkumné otázky, charakterizujte cílovou skupinu a popište metodiku šetření včetně časového harmonogramu.
3. Realizujte dotazníkové šetření pomocí zvolené metodiky.
4. Zpracujte a analyzujte získané výsledky šetření vedoucí ke zjištění preference hlasu (v kontinuitě s produktem) u vybraných klientů společnosti Radiohouse, odpovězte na výzkumné otázky a navrhněte potřebná doporučení v dané oblasti.
Seznam doporučené literatury
CLOW, K. E. a BAACK, D. (2008). Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1769-9.
ČMEJRKOVÁ, S. (1996). Čeština, jak ji znáte i neznáte. Vyd. 1. Praha: Academia. ISBN 80-200-0589-7.
DANEŠ, F. (1997). Český jazyk na přelomu tisíciletí. Praha: Academia. ISBN 80-200-0617-6.
GÖTTLICHOVÁ, M. (2014). Rozhlasová reklama a její recipienti. 1. vydání. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-59-0.
JIRÁK, J. a KÖPPLOVÁ, B. (2015). Masová média. 2., přepracované vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0743-6.
KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ, L. a SVOBODOVÁ, H. (2011). Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
PALKOVÁ, Z. (1994.) Fonetika a fonologie češtiny s obecným úvodem do problematiky oboru. Praha: Karolinum. ISBN 80-7066-843-1.
SRPOVÁ, H. (2007). Persuasion through words and images. Ostrava: Faculty of Arts, University of Ostrava. ISBN 978-80-7368-266-8.
ZELENKA, M. (2007). Manuál mediálního konzultanta: (pro marketing a prodej rozhlasové reklamy). Vyd. 1. Praha: Hermes. ISBN 978-80-903852-1-4.
ŽANTOVSKÁ, I. (2015). Rétorika a komunikace. První vydání. Praha: Dokořán, 2015. Bod (Dokořán). ISBN 978-80-7363-712-5.
Seznam doporučené literatury
CLOW, K. E. a BAACK, D. (2008). Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1769-9.
ČMEJRKOVÁ, S. (1996). Čeština, jak ji znáte i neznáte. Vyd. 1. Praha: Academia. ISBN 80-200-0589-7.
DANEŠ, F. (1997). Český jazyk na přelomu tisíciletí. Praha: Academia. ISBN 80-200-0617-6.
GÖTTLICHOVÁ, M. (2014). Rozhlasová reklama a její recipienti. 1. vydání. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-59-0.
JIRÁK, J. a KÖPPLOVÁ, B. (2015). Masová média. 2., přepracované vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0743-6.
KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ, L. a SVOBODOVÁ, H. (2011). Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
PALKOVÁ, Z. (1994.) Fonetika a fonologie češtiny s obecným úvodem do problematiky oboru. Praha: Karolinum. ISBN 80-7066-843-1.
SRPOVÁ, H. (2007). Persuasion through words and images. Ostrava: Faculty of Arts, University of Ostrava. ISBN 978-80-7368-266-8.
ZELENKA, M. (2007). Manuál mediálního konzultanta: (pro marketing a prodej rozhlasové reklamy). Vyd. 1. Praha: Hermes. ISBN 978-80-903852-1-4.
ŽANTOVSKÁ, I. (2015). Rétorika a komunikace. První vydání. Praha: Dokořán, 2015. Bod (Dokořán). ISBN 978-80-7363-712-5.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Jako respondenty jste oslovovala jak přímé zadavatele rozhlasové reklamy, tak i reklamní a mediální agentury. Lišily se nějak významně jejich odpovědi? Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Ženský hlas v reklamách na produkt pro muže je preferován skoro 2x více než mužský hlas v reklamách na produkty pro ženy (tab. 10 a 12). Zároveň uvádíte, že v reklamách v současné době mírně převažuje mužský hlas. Vysvětlete? Studentka z části odpověděla na položenou otázku.
3. Hledala jste případně nějakou statistiku, která by se zabývala rozhlasovými reklamními spoty a sledovala druh použitého hlasu? (v nějakém minulém období) Studentka plně odpověděla na položenou otázku.