Bakalářská práce zkoumá oblast event marketingu jako nového nástroje marketingové komunikace, kde jsou emoce velmi účinný způsob, jak přimět zákazníka, aby se identifikoval s určitou značkou či produktem. Teoretická část je věnována typologii eventů a možnostem, jak navrhnout koncept událostí tak, aby se docílilo jedinečnosti a úspěchu. V praktické části se zaměřuje na analýzu jednotlivých kritérií, které jsou klíčem úspěchu tohoto setkání, které se stalo největší evropskou e-aukční událostí v oblasti elektronizace nákupních procesů a zkoumá spokojenost účastníků s jednotlivými atributy. Také vymezuje oblast výzkumu a způsobu, jak lze změřit spokojenost účastníků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis explores event marketing as a new marketing communication tool, where emotions are a very effective way to get the customer to identify with a particular brand or product. The theoretical part is devoted to a typology of events and ways of de-signing the concept of an event in order to achieve uniqueness and success. The practical part focuses on an analysis of the criteria which are the key to the success of an event which has become Europe's largest eAuction event in the e-enabling of the procurement field, and explores participant satisfaction with particular features. It also defines the area of research and ways that participant satisfaction can be measured.
Event, typology of events, communication, originality, eBF conference, eAuctions
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce zkoumá oblast event marketingu jako nového nástroje marketingové komunikace, kde jsou emoce velmi účinný způsob, jak přimět zákazníka, aby se identifikoval s určitou značkou či produktem. Teoretická část je věnována typologii eventů a možnostem, jak navrhnout koncept událostí tak, aby se docílilo jedinečnosti a úspěchu. V praktické části se zaměřuje na analýzu jednotlivých kritérií, které jsou klíčem úspěchu tohoto setkání, které se stalo největší evropskou e-aukční událostí v oblasti elektronizace nákupních procesů a zkoumá spokojenost účastníků s jednotlivými atributy. Také vymezuje oblast výzkumu a způsobu, jak lze změřit spokojenost účastníků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis explores event marketing as a new marketing communication tool, where emotions are a very effective way to get the customer to identify with a particular brand or product. The theoretical part is devoted to a typology of events and ways of de-signing the concept of an event in order to achieve uniqueness and success. The practical part focuses on an analysis of the criteria which are the key to the success of an event which has become Europe's largest eAuction event in the e-enabling of the procurement field, and explores participant satisfaction with particular features. It also defines the area of research and ways that participant satisfaction can be measured.
Event, typology of events, communication, originality, eBF conference, eAuctions
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska k event marketingu.
2. Stanovte hlavní cíl, výzkumné otázky a metody práce.
3. Charakterizujte vybraný event a proveďte komparativní analýzu posledních dvou ročníků eventu.
4. Na základě výsledků analýz formulujte závěry a doporučení pro zlepšení příštího eventu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska k event marketingu.
2. Stanovte hlavní cíl, výzkumné otázky a metody práce.
3. Charakterizujte vybraný event a proveďte komparativní analýzu posledních dvou ročníků eventu.
4. Na základě výsledků analýz formulujte závěry a doporučení pro zlepšení příštího eventu.
Seznam doporučené literatury
HOYLE, Leonard H., 2002. Event marketing. How to successfully promote events, festivals, conventions, and expositions: Vyd.1., New York: John Wiley and Sons, Inc. ISBN 0-471-40179-X
KOTLER, Philip, 2001. Marketing management: 10.rozšířené vydání. Přeložili Václav Dolanský, Stanislav Jurečka, Praha: Grada. ISBN 80-247-0016-6
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu: Vyd. 1., Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-3527-6
LATTENBERG, V., 2010. Event aneb úspěšná akce krok za krokem:Vyd. 1., Br-no: Computer Press, a.s., ISBN 978-80-251-2397-3
ŠINDLER, Petr, 2003. Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komu-nikaci: 1. vydání., Praha: Grada Publishing a.s., ISBN 80-247-0646-6
Seznam doporučené literatury
HOYLE, Leonard H., 2002. Event marketing. How to successfully promote events, festivals, conventions, and expositions: Vyd.1., New York: John Wiley and Sons, Inc. ISBN 0-471-40179-X
KOTLER, Philip, 2001. Marketing management: 10.rozšířené vydání. Přeložili Václav Dolanský, Stanislav Jurečka, Praha: Grada. ISBN 80-247-0016-6
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu: Vyd. 1., Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-3527-6
LATTENBERG, V., 2010. Event aneb úspěšná akce krok za krokem:Vyd. 1., Br-no: Computer Press, a.s., ISBN 978-80-251-2397-3
ŠINDLER, Petr, 2003. Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komu-nikaci: 1. vydání., Praha: Grada Publishing a.s., ISBN 80-247-0646-6
Přílohy volně vložené
1 x CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Bylo složité ve firmě prosadit změny vyplývající z výstupů výzkumu, resp. z kolika procent (hrubý odhad autorky) byly nebo budou vyplývající změny ve vztahu k eventu realizovány? Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Bude prováděn výzkum daného eventu i u dalších ročníků, aby se dalo mapovat vnímání účastníků vůči provedeným změnám a tím i vhodnost selekce a aplikace změn? Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Nejvíce pozitivně hodnocenými faktory eventu byly atmosféra a programový koncept. Je atmosféra daná přiměřeným počtem účastníků a jejich oborovou příbuzností? Může tedy růst počtu účastníků v deklarovaném meziročním tempu eventu uškodit, potažmo co by autorka v této souvislosti doporučila?Studentka plně odpověděla na položenou otázku.