Bakalářská práce je zaměřena na zkoumání vlivu vlogingu na úspěšnost komunikace znač-ky. První část práce je zaměřena na vymezení základních pojmů, které jsou užívány v další části práce. Mezi hlavní pojmy patří značka, vloger (Youtuber) a formát propagace značky vloging. Praktická část obsahuje nejprve sekundární analýzu dat získaných z kvalitativního rozhovoru vlivu vlogingu na pozici značky, při realizaci ročníkové práce autorkou v roce 2016. Data sekundární analýzy obnášejí výpovědi Youtuberů na vliv vlogování při budování značky, sekundární analýza pak doplnila seznam vhodných firem k polostrukturovanému rozhovoru kvalitativního rozboru. Zjištěné výsledky hlavního šetření jsou porovnány s odpověďmi vlogerů. V závěrečném shrnutí, po vyhodnocení dat, je dostupné doporučení vhodnosti vlogování pro budování značky.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis focuses on exploring overall influence of vlogging on a success of a business brand communication and growth.
In the first part, the author explains the basic terminology used, in particular the business brand, the vlogger (Youtuber), and the forms of brand publicity via the tools of vlogging.
The main part of the thesis explores and analyses secondary data gathered from the qualita-tive research interviews conducted by the author as part of her seminar work in 2016, re-searching the influence of vlogging on the sale position of a business brand. The secondary data included information obtained directly from a selected group of Youtubers arguing the effects of vlogging on the processes of building a business brand. Analysis of the data initiated a careful selection of suitable companies for the purpose of gathering additional data via semi-structured interviews. Findings from both qualitative research interviews are then thoroughly compared and analysed. In the conclusion the author evaluates the results of the research study and offers suggestions on using vlogging as a suitable tool for a business brand building and growth.
Klíčová slova
Značka, budování značky, vloger, vloging, online média sociální síť, YouTube.
Klíčová slova v angličtině
Brand, Brand building, Vlogger, Vlogging, Online Media, Social Network, YouTube.
Rozsah průvodní práce
55, (81 670)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na zkoumání vlivu vlogingu na úspěšnost komunikace znač-ky. První část práce je zaměřena na vymezení základních pojmů, které jsou užívány v další části práce. Mezi hlavní pojmy patří značka, vloger (Youtuber) a formát propagace značky vloging. Praktická část obsahuje nejprve sekundární analýzu dat získaných z kvalitativního rozhovoru vlivu vlogingu na pozici značky, při realizaci ročníkové práce autorkou v roce 2016. Data sekundární analýzy obnášejí výpovědi Youtuberů na vliv vlogování při budování značky, sekundární analýza pak doplnila seznam vhodných firem k polostrukturovanému rozhovoru kvalitativního rozboru. Zjištěné výsledky hlavního šetření jsou porovnány s odpověďmi vlogerů. V závěrečném shrnutí, po vyhodnocení dat, je dostupné doporučení vhodnosti vlogování pro budování značky.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis focuses on exploring overall influence of vlogging on a success of a business brand communication and growth.
In the first part, the author explains the basic terminology used, in particular the business brand, the vlogger (Youtuber), and the forms of brand publicity via the tools of vlogging.
The main part of the thesis explores and analyses secondary data gathered from the qualita-tive research interviews conducted by the author as part of her seminar work in 2016, re-searching the influence of vlogging on the sale position of a business brand. The secondary data included information obtained directly from a selected group of Youtubers arguing the effects of vlogging on the processes of building a business brand. Analysis of the data initiated a careful selection of suitable companies for the purpose of gathering additional data via semi-structured interviews. Findings from both qualitative research interviews are then thoroughly compared and analysed. In the conclusion the author evaluates the results of the research study and offers suggestions on using vlogging as a suitable tool for a business brand building and growth.
Klíčová slova
Značka, budování značky, vloger, vloging, online média sociální síť, YouTube.
Klíčová slova v angličtině
Brand, Brand building, Vlogger, Vlogging, Online Media, Social Network, YouTube.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši a vymezte teoretická východiska pro zadanou bakalářskou práci.
2. Realizujte sekundární analýzu vlogerů pro následný výběr firem k analytickému šetření.
3. Realizujte primární šetření zkoumaného vzorku kvalitativním rozhovorem se zaměřením na získání informací pro vliv vlogingu na budování značky.
4. Proveďte komparativní zhodnocení obou skupin s ohledem na vliv vlogování při budování značky.
5. Analyzujte získaná data, vyvoďte doporučení a závěry provedeného šetření.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši a vymezte teoretická východiska pro zadanou bakalářskou práci.
2. Realizujte sekundární analýzu vlogerů pro následný výběr firem k analytickému šetření.
3. Realizujte primární šetření zkoumaného vzorku kvalitativním rozhovorem se zaměřením na získání informací pro vliv vlogingu na budování značky.
4. Proveďte komparativní zhodnocení obou skupin s ohledem na vliv vlogování při budování značky.
5. Analyzujte získaná data, vyvoďte doporučení a závěry provedeného šetření.
Seznam doporučené literatury
BÁRTOVÁ, H., BÁRTA. H., KOUELKA, J.: Spotřebitel (chování spotřebitele a jeho výzkum). 1. vydání. Praha: Oeconomica, 2007. ISBN 987-80-245-1275-4
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích, 2010, Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2795-7)
FREY, Petr., Marketingová komunikace: nové trendy 3.0., 2011, Vyd. 3. Praha: Management Press. 2011 ISBN 978-80-7261-237-6
HENDL, Jan., Kvalitativní výzkum., 2005 Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN: 978-80-7367- 485-4
KOZEL, Roman a kolektiv., 2011. Moderní metody a techniky marketingového vý- zkumu. Praha: Grada. ISBN: 978-80-247-3527-6
MILLER, Michael. Internetový marketing s YouTube: průvodce využitím on-line videa v byznysu., 2012 1. vyd. Brno: ComputerPress, 2012, 296 s. ISBN 978-80-251-3672-0.
BRADLEY, Nigel. Marketing research: tools. Thirdedition. Oxford: Oxford University Press, 2013. ISBN 978-019-9655-090
Seznam doporučené literatury
BÁRTOVÁ, H., BÁRTA. H., KOUELKA, J.: Spotřebitel (chování spotřebitele a jeho výzkum). 1. vydání. Praha: Oeconomica, 2007. ISBN 987-80-245-1275-4
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích, 2010, Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2795-7)
FREY, Petr., Marketingová komunikace: nové trendy 3.0., 2011, Vyd. 3. Praha: Management Press. 2011 ISBN 978-80-7261-237-6
HENDL, Jan., Kvalitativní výzkum., 2005 Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN: 978-80-7367- 485-4
KOZEL, Roman a kolektiv., 2011. Moderní metody a techniky marketingového vý- zkumu. Praha: Grada. ISBN: 978-80-247-3527-6
MILLER, Michael. Internetový marketing s YouTube: průvodce využitím on-line videa v byznysu., 2012 1. vyd. Brno: ComputerPress, 2012, 296 s. ISBN 978-80-251-3672-0.
BRADLEY, Nigel. Marketing research: tools. Thirdedition. Oxford: Oxford University Press, 2013. ISBN 978-019-9655-090
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
plány
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka pronesla prohlášení, že nevyužije možnosti obhajoby práce, která byla vedoucím hodnocena známkou Fx.