Tématem bakalářské práce je analýza image značky minerální vody Poděbradka. Zabývá se jejím podrobným rozborem v souvislosti s vnímáním této značky tuzemskými spotřebiteli. Teoretická část práce je zaměřena na rešerše odborných zdrojů vázaných na pojem značka, image, firemní identita a marketingový výzkum. V praktické části je pak představena samotná značka Poděbradka, její historie, konkurence, z části i firemní identita. Následně, pomocí marketingového výzkumu, konkrétně kvantitativní výzkumné sondy, analyzuje vnímání této značky konzumenty minerálních vod. Závěr práce je věnován celkovému vyhodnocení získaných dat výzkumu a doporučení pro další vývoj této české značky.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis is the analysis of the brand image of the mineral water Poděbradka. It is concerned with a detailed analysis concerning the way the brand is perceived by domestic consumers. The theoretical part of the work concentrates on the background research from technical sources reviewing the terms brand, image, firm identity and marketing research. The practical part presents the actual brand Poděbradka, its historical background, competition in the field, and partially, its firm identity. Furthermore, the perception of the brand by consumers of mineral waters is analysed through marketing research, quantitative researching probing to be exact. The final part of the thesis is devoted to the overall evaluation of gathered data from the research and a recommendation for further development of this Czech brand.
Klíčová slova
značka, Poděbradka, image, firemní identita, povědomí o značce, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
brand, Poděbradka, image, firm identity, brand awareness, marketing research
Rozsah průvodní práce
75 s. (91 855 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je analýza image značky minerální vody Poděbradka. Zabývá se jejím podrobným rozborem v souvislosti s vnímáním této značky tuzemskými spotřebiteli. Teoretická část práce je zaměřena na rešerše odborných zdrojů vázaných na pojem značka, image, firemní identita a marketingový výzkum. V praktické části je pak představena samotná značka Poděbradka, její historie, konkurence, z části i firemní identita. Následně, pomocí marketingového výzkumu, konkrétně kvantitativní výzkumné sondy, analyzuje vnímání této značky konzumenty minerálních vod. Závěr práce je věnován celkovému vyhodnocení získaných dat výzkumu a doporučení pro další vývoj této české značky.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis is the analysis of the brand image of the mineral water Poděbradka. It is concerned with a detailed analysis concerning the way the brand is perceived by domestic consumers. The theoretical part of the work concentrates on the background research from technical sources reviewing the terms brand, image, firm identity and marketing research. The practical part presents the actual brand Poděbradka, its historical background, competition in the field, and partially, its firm identity. Furthermore, the perception of the brand by consumers of mineral waters is analysed through marketing research, quantitative researching probing to be exact. The final part of the thesis is devoted to the overall evaluation of gathered data from the research and a recommendation for further development of this Czech brand.
Klíčová slova
značka, Poděbradka, image, firemní identita, povědomí o značce, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
brand, Poděbradka, image, firm identity, brand awareness, marketing research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literárních a dalších zdrojů k tématu bakalářské práce.
2. V teoretické části práce popište problematiku značky, image, firemní identity a marketingového výzkumu.
3. Stanovte hlavní cíl, výzkumné otázky a metody práce.
4. Popište značku Poděbradka a její konkurenční pole.
5. Proveďte kvantitativní výzkum mezi spotřebiteli minerálních vod.
6. Formulujte závěry a doporučení práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literárních a dalších zdrojů k tématu bakalářské práce.
2. V teoretické části práce popište problematiku značky, image, firemní identity a marketingového výzkumu.
3. Stanovte hlavní cíl, výzkumné otázky a metody práce.
4. Popište značku Poděbradka a její konkurenční pole.
5. Proveďte kvantitativní výzkum mezi spotřebiteli minerálních vod.
6. Formulujte závěry a doporučení práce.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
HORÁKOVÁ, Iveta, Dita STEJSKALOVÁ a Hana ŠKAPOVÁ. Strategie firemní komunikace. 2.vyd. Praha: Management Press, 2008, 254 s. ISBN 978-80-7261-178-2.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing Management. 12. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006, 280 s. ISBN 80-247-0966X.
OLINS, Wally. O značkách. 1. vyd. Praha: Argo, 2009, 253 s. ISBN 978-80-257-0158-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009, 192 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. Chování zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada Publising, 2011, 360 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
HORÁKOVÁ, Iveta, Dita STEJSKALOVÁ a Hana ŠKAPOVÁ. Strategie firemní komunikace. 2.vyd. Praha: Management Press, 2008, 254 s. ISBN 978-80-7261-178-2.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing Management. 12. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006, 280 s. ISBN 80-247-0966X.
OLINS, Wally. O značkách. 1. vyd. Praha: Argo, 2009, 253 s. ISBN 978-80-257-0158-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009, 192 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. Chování zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada Publising, 2011, 360 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - Mgr. Rožek):
1. Do jakého prostředí a času byste zasadila děj televizního spotu na Poděbradku?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Komunikovala byste stejným způsobem všechny produkty z portfolia Poděbradka nebo byste k některým produktům přistupovala odlišně, popřípadě jak?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Proč byste opustila koncept "ženy na kole"? Zkuste se nad tím zamyslet.
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.