Bakalářská práce pojednává o fenoménu blogů a jeho začlenění v oblasti marketingových komunikací. Mapuje teoreticko-historické aspekty blogů a vymezuje základní pojmy jako je bloger, fashion bloger, etika blogů nebo propagace blogů. Teoretické poznatky jsou poté přeneseny do praxe za pomoci vlastní analýzy blogů a individuálními rozhovory s vybranými fashion blogerkami s cílem najít společné znaky těchto blogů nebo určit způsoby, jakými se módní blogeři mohou prezentovat
a propagovat. Důležitou součástí praktické části práce je i pohled ze strany čtenářů, který je zjišťován za pomoci kvalitativní výzkumné metody focus group. V závěru práce jsou shrnuty veškeré zjištěné poznatky, kterým předchází i stručné doporučení módním blogů do budoucna.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis deals with the phenomenon of blogs and its integration in the field of marketing communications. It maps out theoretical- historical aspects of blogs and defines basic notions such as blogger, fashion blogger, blog ethics or blog publicity. Theoretical knowledge is then transferred to real experience with the help of own blog analysis and individual interviews with the selected fashion bloggers with the target to find common characters of these blogs or determine ways how the fashion bloggers can present and promote themselves. Important part of the practical segment of this thesis is a readers' opinion which is determined through qualitative research method of focus group. These observations are summarized in the conclusion of the thesis together with a brief recommendation of fashion blogs for the future.
Klíčová slova
blogy, blogosféra, fashion blogy, online marketing, sociální sítě, názoroví
vůdci, etika blogů, osobní branding
Klíčová slova v angličtině
blogs, blogosphere, fashion blogs, online marketing, social media, opinion
leaders, ethics of blogging, personal branding
Rozsah průvodní práce
69s. (106 954 znaků bez mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o fenoménu blogů a jeho začlenění v oblasti marketingových komunikací. Mapuje teoreticko-historické aspekty blogů a vymezuje základní pojmy jako je bloger, fashion bloger, etika blogů nebo propagace blogů. Teoretické poznatky jsou poté přeneseny do praxe za pomoci vlastní analýzy blogů a individuálními rozhovory s vybranými fashion blogerkami s cílem najít společné znaky těchto blogů nebo určit způsoby, jakými se módní blogeři mohou prezentovat
a propagovat. Důležitou součástí praktické části práce je i pohled ze strany čtenářů, který je zjišťován za pomoci kvalitativní výzkumné metody focus group. V závěru práce jsou shrnuty veškeré zjištěné poznatky, kterým předchází i stručné doporučení módním blogů do budoucna.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis deals with the phenomenon of blogs and its integration in the field of marketing communications. It maps out theoretical- historical aspects of blogs and defines basic notions such as blogger, fashion blogger, blog ethics or blog publicity. Theoretical knowledge is then transferred to real experience with the help of own blog analysis and individual interviews with the selected fashion bloggers with the target to find common characters of these blogs or determine ways how the fashion bloggers can present and promote themselves. Important part of the practical segment of this thesis is a readers' opinion which is determined through qualitative research method of focus group. These observations are summarized in the conclusion of the thesis together with a brief recommendation of fashion blogs for the future.
Klíčová slova
blogy, blogosféra, fashion blogy, online marketing, sociální sítě, názoroví
vůdci, etika blogů, osobní branding
Klíčová slova v angličtině
blogs, blogosphere, fashion blogs, online marketing, social media, opinion
leaders, ethics of blogging, personal branding
Zásady pro vypracování
1. Zapracujte teoretické základy v oblasti blogování a jeho místo v marketingové komunikaci.
2. Stanovte si hypotézy pro praktický výzkum a analýzu vybraných blogů.
3. Proveďte výzkum na dostatečném počtu respondentů a rozhovory s blogery.
4. Analyzujte zpracování, obsah, komunikaci, vizuály vybraných blogů.
5. Vyhodnoťte výzkumy a ověřte verifikaci stanovených hypotéz.
6. V závěru uveďte jakým způsobem se budou blogy podle vašich zjištění vyvíjet.
Zásady pro vypracování
1. Zapracujte teoretické základy v oblasti blogování a jeho místo v marketingové komunikaci.
2. Stanovte si hypotézy pro praktický výzkum a analýzu vybraných blogů.
3. Proveďte výzkum na dostatečném počtu respondentů a rozhovory s blogery.
4. Analyzujte zpracování, obsah, komunikaci, vizuály vybraných blogů.
5. Vyhodnoťte výzkumy a ověřte verifikaci stanovených hypotéz.
6. V závěru uveďte jakým způsobem se budou blogy podle vašich zjištění vyvíjet.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch. Internetová publicistika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, ISBN 9788024734521.
BYRON, D a Steve BROBACK.Blogy: publikuj s prosperuj: blogování pro váš business. 1. vyd. Překlad Jiří Hynek. Praha: Grada, 2008, 186 s. ISBN 978-80-247-2064-7.
EASEY, M. Fashion Marketing. 2009, Iowa: Wiley-Blackwell, 2009, 260s. ISBN 14-051-3953-6.
HANSSEN Kirstin; NITZSCHE Felicia. Fashion Blogs. Zwolle : djonge Hond, 2010. 175 s. ISBN 978-90-89-101-52-5.
JURÁŠKOVÁ, Olga a HORŇÁK, Pavel. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
SCOTT, David Meerman.Nová pravidla marketingu a PR: naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2008, 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch. Internetová publicistika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, ISBN 9788024734521.
BYRON, D a Steve BROBACK.Blogy: publikuj s prosperuj: blogování pro váš business. 1. vyd. Překlad Jiří Hynek. Praha: Grada, 2008, 186 s. ISBN 978-80-247-2064-7.
EASEY, M. Fashion Marketing. 2009, Iowa: Wiley-Blackwell, 2009, 260s. ISBN 14-051-3953-6.
HANSSEN Kirstin; NITZSCHE Felicia. Fashion Blogs. Zwolle : djonge Hond, 2010. 175 s. ISBN 978-90-89-101-52-5.
JURÁŠKOVÁ, Olga a HORŇÁK, Pavel. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
SCOTT, David Meerman.Nová pravidla marketingu a PR: naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2008, 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1.Jak je to tedy s tou marketingovou komunikací? Prosím, alespoň krátce zhodnoťte vliv blogu na plnění cílů marketingové komunikace módních značek. Studentka plně odpověděla na položenou otázku.