Bakalářská práce řeší image obce Modrava z pohledu současných a potenciálních návštěvníků. V teoretické části jsou shrnuty poznatky o marketingu obcí, jeho specifikách a způsobu vytváření image. V praktické části jsou zkoumány texty deníku MF DNES a zpravodajského portálu iDNES.cz v letech 2010 a 2016 s cílem zjistit, zda se změnilo jejich vyznění ve vztahu k cestovnímu ruchu v Modravě. V druhé části se prostřednictvím metody focus group šetří současná image obce u stávajících a potenciálních návštěvníků a na jejím základě jsou vytvořeny návrhy na zlepšení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis tackles the issue of image of Modrava´s municipality from the per-spective of existing as well as potential visitors. In the theoretical part of the thesis, fin-dings about the municipalities marketing, its specific features and the image creation methods are summarized. In the practical part, texts published in MF DNES daily newspaper and iDNES.cz news portal are examined to find out whether their message linked to travel business in Modrava has changed. Subsequently, today´s municipality image among existing and potential visitors is explored via focus group method. Based on the conclusions, suggestions to improvement are defined.
Klíčová slova
Modrava, marketing, public relations, SWOT analýza, image, focus group
Klíčová slova v angličtině
Modrava, marketing, public relations, SWOT analysis, image, focus group
Rozsah průvodní práce
72 s. (85 948)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce řeší image obce Modrava z pohledu současných a potenciálních návštěvníků. V teoretické části jsou shrnuty poznatky o marketingu obcí, jeho specifikách a způsobu vytváření image. V praktické části jsou zkoumány texty deníku MF DNES a zpravodajského portálu iDNES.cz v letech 2010 a 2016 s cílem zjistit, zda se změnilo jejich vyznění ve vztahu k cestovnímu ruchu v Modravě. V druhé části se prostřednictvím metody focus group šetří současná image obce u stávajících a potenciálních návštěvníků a na jejím základě jsou vytvořeny návrhy na zlepšení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis tackles the issue of image of Modrava´s municipality from the per-spective of existing as well as potential visitors. In the theoretical part of the thesis, fin-dings about the municipalities marketing, its specific features and the image creation methods are summarized. In the practical part, texts published in MF DNES daily newspaper and iDNES.cz news portal are examined to find out whether their message linked to travel business in Modrava has changed. Subsequently, today´s municipality image among existing and potential visitors is explored via focus group method. Based on the conclusions, suggestions to improvement are defined.
Klíčová slova
Modrava, marketing, public relations, SWOT analýza, image, focus group
Klíčová slova v angličtině
Modrava, marketing, public relations, SWOT analysis, image, focus group
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a následně teoretický základ se zaměřením na oblast úlohy marketingových komunikací při vytváření image obce a způsoby měření image.
2. V návaznosti na teoretické poznatky stanovte cíle, metody a formulujte výzkumné otázky.
3. Zpracujte analýzu mediálních dat o obci Modrava a na jejím základě zjistěte změny charakteru zpráv v kontextu externích a interních vlivů v obci.
4. Pomocí metody focus group analyzujte vnímání a image obce u stávajících a potenciálních návštěvníků.
5. Zodpovězte výzkumné otázky.
6. Formulujte závěry, doporučení a zhodnoťte dosažení cílů práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a následně teoretický základ se zaměřením na oblast úlohy marketingových komunikací při vytváření image obce a způsoby měření image.
2. V návaznosti na teoretické poznatky stanovte cíle, metody a formulujte výzkumné otázky.
3. Zpracujte analýzu mediálních dat o obci Modrava a na jejím základě zjistěte změny charakteru zpráv v kontextu externích a interních vlivů v obci.
4. Pomocí metody focus group analyzujte vnímání a image obce u stávajících a potenciálních návštěvníků.
5. Zodpovězte výzkumné otázky.
6. Formulujte závěry, doporučení a zhodnoťte dosažení cílů práce.
Seznam doporučené literatury
HÁLEK, Vítězslav. Marketing obcí. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008, 54 s. ISBN 978-80-7041-226-8.
HUGHES, Mark. Buzz marketing: Get People to Talk About Your Stuff. New York: Penguin Group, 2005, 242 s.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
TAHAL, Radek. Základní metody sběru primárních dat v marketingovém výzkumu. Praha: C.H. Beck, 2015, 112 s. ISBN 978-80-7400-585-5.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4.
[VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing obcí. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2011, 160 s. ISBN 978-80-7248-695-3.
Seznam doporučené literatury
HÁLEK, Vítězslav. Marketing obcí. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008, 54 s. ISBN 978-80-7041-226-8.
HUGHES, Mark. Buzz marketing: Get People to Talk About Your Stuff. New York: Penguin Group, 2005, 242 s.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
TAHAL, Radek. Základní metody sběru primárních dat v marketingovém výzkumu. Praha: C.H. Beck, 2015, 112 s. ISBN 978-80-7400-585-5.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4.
[VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing obcí. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2011, 160 s. ISBN 978-80-7248-695-3.
Přílohy volně vložené
CD-ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - dr. Navrátilová):
1. Starosta obce, který je zároveň předsedou Svazu obcí Národního parku Šumava, má díky této funkci snadnější přístup do médií, zejména celostátních. Jak uvádíte v bakalářské práci, často se obrací na Lidové noviny. Uvažovala jste o analýze jeho Press Realations aktivit ve vztahu k Lidovým novinám a jejich úspěšnosti?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Konstatujete změnu komunikačního stylu starosty vzhledem k médiím z konfliktního na nekonfliktní v novějším analyzovaném období. Co jej k tomu vedlo?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Je aktivní tvorba pozitivního obrazu obce Modrava důležitější na celostátní či regionální úrovni?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Vedoucí práce dr. Juříková ve svém posudku položila dotaz:
1. Jak by se změnila SWOT komunikace obce (v kap. 9), pokud byste v ní zohlednila výsledky analýz a primárního šetření?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.