Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenčního prostředí projektové a inženýrsko-dodavatelské firmy XY.
V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy z hlediska konkurence, konkurenčního prostředí, konkurenční strategie, konkurenční výhody a analýzy konkurence. Také je zde vysvětlena PEST analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil a SWOT analýza.
Praktická část představuje a popisuje firmu a její hlavní konkurenty v České republice. Následně jsou tito konkurenti porovnáváni z různých hledisek dle dostupných informací. Také je zde zkoumán Porterův model pěti konkurenčních sil a problematika PEST a SWOT analýzy z hlediska podniku. Závěr práce obsahuje osobní návrhy a doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti firmy XY.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is dedicated to analysis of competitive environment of projecting and engineering-supplying company XY.
In theoretical part is explained basic terminology in terms of competition, competitive environment, competitive strategy, advantages of competition and competition analysis. PEST analysis, Porter's model of five forces, and SWOT analysis are also explained here.
Practical part introduces and describes the company, and its main competitors in Czech Republic. These competitors are then compared from different perspectives based on available information. Porter's model of five forces, and problematics of PEST and SWOT analysis are examined here from business perspective. The ending includes personal proposals and recommendations for improvement of competitiveness of company XY.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, Porterův model, SWOT analýza, PEST analýza, strategie
Klíčová slova v angličtině
competition, competitiveness, Porter's model, SWOT analysis, PEST analysis, strategy
Rozsah průvodní práce
74 s. (92 976 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenčního prostředí projektové a inženýrsko-dodavatelské firmy XY.
V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy z hlediska konkurence, konkurenčního prostředí, konkurenční strategie, konkurenční výhody a analýzy konkurence. Také je zde vysvětlena PEST analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil a SWOT analýza.
Praktická část představuje a popisuje firmu a její hlavní konkurenty v České republice. Následně jsou tito konkurenti porovnáváni z různých hledisek dle dostupných informací. Také je zde zkoumán Porterův model pěti konkurenčních sil a problematika PEST a SWOT analýzy z hlediska podniku. Závěr práce obsahuje osobní návrhy a doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti firmy XY.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is dedicated to analysis of competitive environment of projecting and engineering-supplying company XY.
In theoretical part is explained basic terminology in terms of competition, competitive environment, competitive strategy, advantages of competition and competition analysis. PEST analysis, Porter's model of five forces, and SWOT analysis are also explained here.
Practical part introduces and describes the company, and its main competitors in Czech Republic. These competitors are then compared from different perspectives based on available information. Porter's model of five forces, and problematics of PEST and SWOT analysis are examined here from business perspective. The ending includes personal proposals and recommendations for improvement of competitiveness of company XY.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, Porterův model, SWOT analýza, PEST analýza, strategie
Klíčová slova v angličtině
competition, competitiveness, Porter's model, SWOT analysis, PEST analysis, strategy
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se konkurence a jejích základních pojmů.
Vysvětlete analýzu PEST a SWOT a Porterův model pěti konkurenčních sil.
II. Praktická část
Charakterizujte firmu XY.
Proveďte analýzu konkurenčních firem podle jednotlivých odvětví.
Porovnejte a zhodnoťte konkurenční firmy s firmou XY.
Navrhněte možnosti pro zlepšení konkurenceschopnosti podniku XY.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se konkurence a jejích základních pojmů.
Vysvětlete analýzu PEST a SWOT a Porterův model pěti konkurenčních sil.
II. Praktická část
Charakterizujte firmu XY.
Proveďte analýzu konkurenčních firem podle jednotlivých odvětví.
Porovnejte a zhodnoťte konkurenční firmy s firmou XY.
Navrhněte možnosti pro zlepšení konkurenceschopnosti podniku XY.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BOUČKOVÁ, Jana a kol. Marketing. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2003. 432 s. ISBN 80-717-9577-1.
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti: jejich hlavní myšlenky, názory a díla : [Peter Drucker, Michael Porter, Tom Peters, Igor Ansoff, Theodore Levitt, Philip Kotler a další]. Praha: Radix, 2002. 272 s. ISBN 80-860-3135-7.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 272 s. ISBN 978-80-247-2690-8.
KERMALLY, Sultan. Největší představitelé marketingu: jejich hlavní myšlenky, názory a díla: [Peter Drucker, Michael Porter, Tom Peters, Igor Ansoff, Theodore Levitt, Philip Kotler a další]. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2006. 108 s. ISBN 80-251-1013-3.
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. 6. vyd. Praha: Grada, 2004. 856 s. ISBN 80-247-0513-3.
KURTZ, David L., BOONE, Louis E.. Principles of marketing. 12th ed. Mason, Ohio: Thomson/South-Western, 2006, 656 s. ISBN 0-324-32379-4.
Seznam doporučené literatury
BOUČKOVÁ, Jana a kol. Marketing. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2003. 432 s. ISBN 80-717-9577-1.
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti: jejich hlavní myšlenky, názory a díla : [Peter Drucker, Michael Porter, Tom Peters, Igor Ansoff, Theodore Levitt, Philip Kotler a další]. Praha: Radix, 2002. 272 s. ISBN 80-860-3135-7.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 272 s. ISBN 978-80-247-2690-8.
KERMALLY, Sultan. Největší představitelé marketingu: jejich hlavní myšlenky, názory a díla: [Peter Drucker, Michael Porter, Tom Peters, Igor Ansoff, Theodore Levitt, Philip Kotler a další]. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2006. 108 s. ISBN 80-251-1013-3.
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. 6. vyd. Praha: Grada, 2004. 856 s. ISBN 80-247-0513-3.
KURTZ, David L., BOONE, Louis E.. Principles of marketing. 12th ed. Mason, Ohio: Thomson/South-Western, 2006, 656 s. ISBN 0-324-32379-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 50 b.
Oponent BP: 56 b.
Mgr. Vít Mach:
1. Proč jste neporovnávala v ekonomických analýzách konkurenčních společností také poměr počtu zaměstnanců a obrat, resp. zisk? (odpověděla zcela)
2. Jaké konkrétní propagační aktivity na B2B trhu byste navrhovala k prioritní realizaci? (odpověděla zcela)
Ing. Hana Brišová:
1. Ve slabých stránkách uvádíte absenci reklamy. Existuje ve výše zmíněné firmě marketingové oddělení, které by zajišťovalo kontinuitu komunikace? (odpověděla zcela)