Primárním cílem bakalářské práce je analyzovat hotelovou konkurenci zaměřenou na wellness v regionu Zlínském, Moravskoslezském a Žilinském. Na základě tohoto primárního cíle se odvíjí dílčí cíl bakalářské práce, vytvoření nového segmentu služeb pro hotel XY ve Velkých Karlovicích. Při řešení těchto problémů bude využita SWOT analýza a výzkumná sonda. V ní bude obsažen vícezdrojový sběr dat (rozhovory, studie dokumentů, pozorování). Závěrem těchto metod bude nalezeno řešení pro hotel XY a uplatnění jeho možností pro nový typ segmentu služeb (VIP zákazníky). Teoretická část práce se zabývá analýzou konkurence, SWOT analýzou, výzkumnou sondou a metodami jako jsou kvalitativní a kvantitativní výzkum. V neposlední řadě je myšleno na důvody analýz konkurence a jejich využití. Tato část je také věnována segmentaci zákazníků, budou přiblíženy výhody a uplatnění tohoto procesu plánování.
Anotace v angličtině
The primary aim of the thesis is to analyze the hotel competition that is focused on wellness in the region of Zlin, Moravia and Zilina. Further to the primary aim, the secondary objective of the thesis is focused on creating a new segment of services for the Wellness Hotel XY in Velke Karlovice. SWOT analysis, qualitative a quantitative research study will be used to address this study. This will include multi-source data collection (interviews, the study documents, observation). As a result of these methods, the new options for the Wellness Hotel XY, the new type of service segment - target VIP customers, will be established while maximizing the hotel's existing and available resources. The theoretical part of the thesis focuses on competitor analysis, SWOT analysis, researcher probe and methods such qualitative and quantitative research. This part also mentions their specific reasons and use in practice. The theoretical part is also devoted to customer segmentation, the benefits and application of this planning process are highlighted in this part of the thesis.
Klíčová slova
analýza konkurence, SWOT analýza, výzkumná sonda, segment, kvalitativní a kvantitativní výzkum, wellness, hotel, volnočasové aktivity
Klíčová slova v angličtině
analysis of competition, SWOT analysis, researchers probe, segment, qualitative and quantitative research, wellness, hotel, free times activities
Rozsah průvodní práce
77 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Primárním cílem bakalářské práce je analyzovat hotelovou konkurenci zaměřenou na wellness v regionu Zlínském, Moravskoslezském a Žilinském. Na základě tohoto primárního cíle se odvíjí dílčí cíl bakalářské práce, vytvoření nového segmentu služeb pro hotel XY ve Velkých Karlovicích. Při řešení těchto problémů bude využita SWOT analýza a výzkumná sonda. V ní bude obsažen vícezdrojový sběr dat (rozhovory, studie dokumentů, pozorování). Závěrem těchto metod bude nalezeno řešení pro hotel XY a uplatnění jeho možností pro nový typ segmentu služeb (VIP zákazníky). Teoretická část práce se zabývá analýzou konkurence, SWOT analýzou, výzkumnou sondou a metodami jako jsou kvalitativní a kvantitativní výzkum. V neposlední řadě je myšleno na důvody analýz konkurence a jejich využití. Tato část je také věnována segmentaci zákazníků, budou přiblíženy výhody a uplatnění tohoto procesu plánování.
Anotace v angličtině
The primary aim of the thesis is to analyze the hotel competition that is focused on wellness in the region of Zlin, Moravia and Zilina. Further to the primary aim, the secondary objective of the thesis is focused on creating a new segment of services for the Wellness Hotel XY in Velke Karlovice. SWOT analysis, qualitative a quantitative research study will be used to address this study. This will include multi-source data collection (interviews, the study documents, observation). As a result of these methods, the new options for the Wellness Hotel XY, the new type of service segment - target VIP customers, will be established while maximizing the hotel's existing and available resources. The theoretical part of the thesis focuses on competitor analysis, SWOT analysis, researcher probe and methods such qualitative and quantitative research. This part also mentions their specific reasons and use in practice. The theoretical part is also devoted to customer segmentation, the benefits and application of this planning process are highlighted in this part of the thesis.
Klíčová slova
analýza konkurence, SWOT analýza, výzkumná sonda, segment, kvalitativní a kvantitativní výzkum, wellness, hotel, volnočasové aktivity
Klíčová slova v angličtině
analysis of competition, SWOT analysis, researchers probe, segment, qualitative and quantitative research, wellness, hotel, free times activities
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu a uveďte její teoretické poznatky.
II. Praktická část
Popište a zhodnoťte současný stav resortu XZ.
Popište a analyzujte současný stav v konkurenčních hotelech se zaměřením na volnočasové aktivity.
Vytvořte věrnostní karty pro loajální zákazníky volnočasového zařízení wellness, v hotelu XY.
Představte konečné vyhotovení projektu věrnostních karet.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu a uveďte její teoretické poznatky.
II. Praktická část
Popište a zhodnoťte současný stav resortu XZ.
Popište a analyzujte současný stav v konkurenčních hotelech se zaměřením na volnočasové aktivity.
Vytvořte věrnostní karty pro loajální zákazníky volnočasového zařízení wellness, v hotelu XY.
Představte konečné vyhotovení projektu věrnostních karet.
Závěr
Seznam doporučené literatury
KIRÁĽOVÁ, Alžbeta. Marketing hotelových služeb. Vyd. 2. Praha: Ekopress, 2006, 148 s. ISBN 80-86119-44-0.
KOŠŤAN, Pavol a Oldřich ŠULEŘ. Firemní strategie: plánování a realizace. Praha: Computer Press, 2002, 124 s. Praxe manažera. ISBN 80-7226-657-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
MALÝ, Václav. Marketingový výzkum: teorie a praxe. Vyd. 2. Praha: Oeconomica, 2008, 181 s. ISBN 978-80-245-1326-3.
MATUŠÍNSKÁ, Kateřina. Marketingová komunikace. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2007, 238 s. ISBN 978-80-7248-445-4.
MCDANIEL, Carl D. a Roger H. GATES. Marketing research essentials. 8th ed. Hoboken, New Jersey: Wiley, 452 s. ISBN 978-1-118-24932-1.
SOUČEK, Zdeněk. Úspěšné zavádění strategického řízení firmy. Praha: Professional Publishing, 2003, 213 s. ISBN 8086419479.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing a reklama: učební text. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003, 170 s. Učební texty vysokých škol. ISBN 8073181401.
Seznam doporučené literatury
KIRÁĽOVÁ, Alžbeta. Marketing hotelových služeb. Vyd. 2. Praha: Ekopress, 2006, 148 s. ISBN 80-86119-44-0.
KOŠŤAN, Pavol a Oldřich ŠULEŘ. Firemní strategie: plánování a realizace. Praha: Computer Press, 2002, 124 s. Praxe manažera. ISBN 80-7226-657-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
MALÝ, Václav. Marketingový výzkum: teorie a praxe. Vyd. 2. Praha: Oeconomica, 2008, 181 s. ISBN 978-80-245-1326-3.
MATUŠÍNSKÁ, Kateřina. Marketingová komunikace. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2007, 238 s. ISBN 978-80-7248-445-4.
MCDANIEL, Carl D. a Roger H. GATES. Marketing research essentials. 8th ed. Hoboken, New Jersey: Wiley, 452 s. ISBN 978-1-118-24932-1.
SOUČEK, Zdeněk. Úspěšné zavádění strategického řízení firmy. Praha: Professional Publishing, 2003, 213 s. ISBN 8086419479.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing a reklama: učební text. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003, 170 s. Učební texty vysokých škol. ISBN 8073181401.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 53 b.
Oponent BP: 32 b.
Ing. Michal Vala:
1. Na které doporučení by se firma měla nejvíce zaměřit? (odpověděl zcela)
Ing. Miloslava Kubíčková, Ph.D.:
1. Vysvětlete postup stanovení prodejní ceny jedné z karet v rámci věrnostního programu. (odpověděl zcela)
2. Doplňte finanční náklady na Vámi navrhovaná opatření. (odpověděl zcela)