Cílem této bakalářské práce je analýza distribučních cest ve firmě ABC. Tato firma je tradičním a největším výrobcem hydroizolačních fólií v České Republice, fólie jsou vyráběny za pouţití moderních technologií z PVC. Práce je rozdělena na 2 části a to na část teoretickou a praktickou. V první části jsou rozebrány informace teoretické ze zdrojů kniţních ale i internetových. Jedná se o problematiku distribuce a další pojmy, které s ní souvisejí. Praktická část je vypracována na základě teoretické části. Další část práce je zaměřena na analýzu distribučních cest ve společnosti ABC. Na konec této praktické části jsou doporučeny návrhy pro firmu, jaké by mohli mít nové distribuční cesty ale i další moţná zlepšení pro větší efektivitu výkonnosti ve firmě.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is the analysis of distribution channels in the company ABC. This company is the traditional and the biggest supplier of waterproofing membranes in the Czech Republic, they are manufactured using modern technology from PVC. The thesis divided into two parts, both theoretical and practical. The first part analyses theoretical information obtained from books and internet sources. It details with distribution and other related terms. The practical part is based on the theoretical one, it focuses on the analysis of distribution channels in the ABC company. At the end of the practical part there are some proposals concerning new distribution channels as well as other possible improvements for achieving greater efficiency in the company performance.
Klíčová slova
Distribuce, distribuční cesty, distribuční strategie, distribuční mezičlánky, obchodní zástupci, analýza
Klíčová slova v angličtině
Distribution, distribution channels, distribution strategy, distribution interfaces, business representatives, analysis
Rozsah průvodní práce
71 s. ( 115 181 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je analýza distribučních cest ve firmě ABC. Tato firma je tradičním a největším výrobcem hydroizolačních fólií v České Republice, fólie jsou vyráběny za pouţití moderních technologií z PVC. Práce je rozdělena na 2 části a to na část teoretickou a praktickou. V první části jsou rozebrány informace teoretické ze zdrojů kniţních ale i internetových. Jedná se o problematiku distribuce a další pojmy, které s ní souvisejí. Praktická část je vypracována na základě teoretické části. Další část práce je zaměřena na analýzu distribučních cest ve společnosti ABC. Na konec této praktické části jsou doporučeny návrhy pro firmu, jaké by mohli mít nové distribuční cesty ale i další moţná zlepšení pro větší efektivitu výkonnosti ve firmě.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is the analysis of distribution channels in the company ABC. This company is the traditional and the biggest supplier of waterproofing membranes in the Czech Republic, they are manufactured using modern technology from PVC. The thesis divided into two parts, both theoretical and practical. The first part analyses theoretical information obtained from books and internet sources. It details with distribution and other related terms. The practical part is based on the theoretical one, it focuses on the analysis of distribution channels in the ABC company. At the end of the practical part there are some proposals concerning new distribution channels as well as other possible improvements for achieving greater efficiency in the company performance.
Klíčová slova
Distribuce, distribuční cesty, distribuční strategie, distribuční mezičlánky, obchodní zástupci, analýza
Klíčová slova v angličtině
Distribution, distribution channels, distribution strategy, distribution interfaces, business representatives, analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se distribuce, analýzy distribučních cest a obchodních zástupců.
II. Praktická část
Popište a charakterizujte společnost ABC.
Proveďte analýzu distribuce v této společnosti.
Vypracujte SWOT analýzu a vyhododnoťte ji.
Navrhněte doporučení nových distribučních cest.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se distribuce, analýzy distribučních cest a obchodních zástupců.
II. Praktická část
Popište a charakterizujte společnost ABC.
Proveďte analýzu distribuce v této společnosti.
Vypracujte SWOT analýzu a vyhododnoťte ji.
Navrhněte doporučení nových distribučních cest.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BOUČKOVÁ, Jana a kol. Marketing. 1.vyd. Praha: C.H. Beck, 2003. ISBN 80-7179-577-1.
FORET, Miroslav. Marketing pro začátečníky. 2., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-3234-0.
HINGSTON, Peter. Efektivní marketing. Praha: Knižní klub, 2002. ISBN 80-242-0893-8.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
KOTLER, Philip. Marketing od A do Z: osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-082-1.
STEHLÍK, Antonín a Josef KAPOUN. Logistika pro manažery. Praha: Ekopress, 2008. ISBN 978-80-86929-37-8.
VITALE, Robert P. a Joseph J. GIGLIERANO. Business to business marketing: analysis & practice in a dynamic environment. Mason, Ohio: South-Western/Thomas Learning, c2002. ISBN 0324072961.
Seznam doporučené literatury
BOUČKOVÁ, Jana a kol. Marketing. 1.vyd. Praha: C.H. Beck, 2003. ISBN 80-7179-577-1.
FORET, Miroslav. Marketing pro začátečníky. 2., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-3234-0.
HINGSTON, Peter. Efektivní marketing. Praha: Knižní klub, 2002. ISBN 80-242-0893-8.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
KOTLER, Philip. Marketing od A do Z: osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-082-1.
STEHLÍK, Antonín a Josef KAPOUN. Logistika pro manažery. Praha: Ekopress, 2008. ISBN 978-80-86929-37-8.
VITALE, Robert P. a Joseph J. GIGLIERANO. Business to business marketing: analysis & practice in a dynamic environment. Mason, Ohio: South-Western/Thomas Learning, c2002. ISBN 0324072961.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 39 bodů
Oponent BP: 23 bodů
Mgr. Irena Světlíková:
1. Jakým způsobem zajistíte objektivitu SWOT analýzy? (odpověděla zcela)
Ing. Petra Hanáková:
1. Jaký podíl zákazníků B2B a B2C firma u daného produktu má a jaké jsou jimi preferované distribuční cesty? (odpověděla zcela)
2. Jaký je důvod využívání malých a středních dopravců firmou? (odpověděla zcela)
3. Jaké externí články distribučních cest by autorka firmě doporučila pro lepší pokrytí jednotlivých regionů v rámci ČR? (odpověděla částečně)