Bakalářská práce se zabývá komplexní analýzou konkurenčního prostředí firmy Saker, spol. s r. o.. Tato analýza se vztahuje na konkurenci v rámci celého výrobního portfolia společnosti.
Práce se skládá ze dvou částí. V první teoretické části jsou prostřednictvím odborné literatury definovány veškeré pojmy týkající se této oblasti a okrajově je zmíněna oblast recyklace a zpracování kovů. V praktické části následuje profil podniku, SWOT analýza, Porterova analýza a detailní rozbor konkurenčních subjektů, které jsou porovnány na základě získaných dat. Hlavním záměrem práce je podrobná analýza konkurence
a stanovení pozice firmy na trhu. V neposlední řadě jsou také jako jeden z cílů uvedeny návrhy možností pro zlepšení postavení firmy v konkurenčním prostředí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is based on complex analysis of the competitive environment of company Saker, Ltd. This analysis applies to the competition within the whole manufacturing portfolio of the company.
The thesis consists of two parts. In the first, theoretical part, all the concepts that relate to this specific field are defined by professional literature and the field of recyclying and metal processing is also maginally mentioned. The practical part continues with the company profile, SWOT analysis, Porter analysis and detailed analysis of the competitive subjects which are compared using the acquired data. The main goal of the thesis is
a thorough analysis of the competition and determining the position of the company on market. Last, but not least, one of the main goals mentioned, is to propose options for improving the status of the company in a competitive enviroment.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční prostředí, SWOT analýza, Porterův model pěti sil, recyklace a zpracování barevných kovů
Klíčová slova v angličtině
competition, competitiveness, competitive environment, SWOT analysis, Porter's five forces model, recyclation and colour metals processing
Rozsah průvodní práce
72 s. (91 296 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá komplexní analýzou konkurenčního prostředí firmy Saker, spol. s r. o.. Tato analýza se vztahuje na konkurenci v rámci celého výrobního portfolia společnosti.
Práce se skládá ze dvou částí. V první teoretické části jsou prostřednictvím odborné literatury definovány veškeré pojmy týkající se této oblasti a okrajově je zmíněna oblast recyklace a zpracování kovů. V praktické části následuje profil podniku, SWOT analýza, Porterova analýza a detailní rozbor konkurenčních subjektů, které jsou porovnány na základě získaných dat. Hlavním záměrem práce je podrobná analýza konkurence
a stanovení pozice firmy na trhu. V neposlední řadě jsou také jako jeden z cílů uvedeny návrhy možností pro zlepšení postavení firmy v konkurenčním prostředí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is based on complex analysis of the competitive environment of company Saker, Ltd. This analysis applies to the competition within the whole manufacturing portfolio of the company.
The thesis consists of two parts. In the first, theoretical part, all the concepts that relate to this specific field are defined by professional literature and the field of recyclying and metal processing is also maginally mentioned. The practical part continues with the company profile, SWOT analysis, Porter analysis and detailed analysis of the competitive subjects which are compared using the acquired data. The main goal of the thesis is
a thorough analysis of the competition and determining the position of the company on market. Last, but not least, one of the main goals mentioned, is to propose options for improving the status of the company in a competitive enviroment.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční prostředí, SWOT analýza, Porterův model pěti sil, recyklace a zpracování barevných kovů
Klíčová slova v angličtině
competition, competitiveness, competitive environment, SWOT analysis, Porter's five forces model, recyclation and colour metals processing
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte a zpracujte odbornou literaturu zabývající se tímto tématem.
II. Praktická část
Charakterizujte podnikatelskou činnost společnosti a odvětví, v němž podniká.
Analyzujte konkurenční prostředí firmy a na základě stanovených kritérií jej vyhodnoťte.
Navrhněte doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti podniku.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte a zpracujte odbornou literaturu zabývající se tímto tématem.
II. Praktická část
Charakterizujte podnikatelskou činnost společnosti a odvětví, v němž podniká.
Analyzujte konkurenční prostředí firmy a na základě stanovených kritérií jej vyhodnoťte.
Navrhněte doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti podniku.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha: Radix, 2002. ISBN 80-86031-35-7.
JÁČ, Ivan, Petra RYDVALOVÁ a Miroslav ŽIŽKA. Inovace v malém a středním podnikání. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0853-8.
JIRÁSEK, Jaroslav A. Benchmarking a konkurenční zpravodajství. Praha: Profess Constulting, 2007. ISBN 978-80-7259-051-3.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3.
MIKOLÁŠ, Zdeněk. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1277-6.
PORTER, Michael E. Competitive advantage: Creating and sustaining superior performance. 1. vyd. New York: Free Press, 2004. ISBN: 0-7432-6087-2.
Seznam doporučené literatury
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha: Radix, 2002. ISBN 80-86031-35-7.
JÁČ, Ivan, Petra RYDVALOVÁ a Miroslav ŽIŽKA. Inovace v malém a středním podnikání. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0853-8.
JIRÁSEK, Jaroslav A. Benchmarking a konkurenční zpravodajství. Praha: Profess Constulting, 2007. ISBN 978-80-7259-051-3.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3.
MIKOLÁŠ, Zdeněk. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1277-6.
PORTER, Michael E. Competitive advantage: Creating and sustaining superior performance. 1. vyd. New York: Free Press, 2004. ISBN: 0-7432-6087-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 51 bodů
Oponent BP: 38 bodů
Ing. Jakub Škrabal:
1. Jak by mohla firma dále zvýšit svou konkurenceschopnost? (odpověděl zcela)
2. Měla by pro firmu význam nějaká forma reklamy? (odpověděl zcela)
Ing. Hana Brišová:
1. Odkud jste čerpal podklady pro příležitosti a hrozby ve SWOT analýze? (odpověděl zcela)
2. Myslíte si, že rozšíření výroby, nevyužitá nemovitost spadá do příležitosti ve SWOT analýze? (odpověděl zcela)