Účelem tohoto projektu je studovat online chování spotřebitelů a vytvořit dobře vyvinutý web pro elektronické obchodování s elektronickými zařízeními, který spotřebiteli Nikaraguy usnadní vyhledávání a nákup všech druhů elektronických zařízení bez nutnosti dělat Ze zahraničního maloobchodního prodejce.
První část práce se zabývá teoretickým zázemím tématu. Elektronický obchod a online chování spotřebitelů jsou popsány v popisu recenzované literatury o faktorech, které zákazníkům brání nakupovat online. Druhá část se zaměřuje na popis provedených výzkumů a analýzu shromážděných dat. Závěrečná část obsahuje projekt, kdy autor vytváří a realizuje a on-line ukládá prodej elektronických zařízení.
Anotace v angličtině
The purpose of this project is to study the consumer behavior online and create a well developed E-commerce site for the sale of electronic devices which will make it easier for the Nicaraguan consumer to search and purchase all sorts of electronic devices without the need to do it from an abroad retailer.
The first part of the thesis deals with the theoretical background of the topic. E-commerce and online consumer behavior is described, following the description of reviewed literature on factors that prevent consumers from shopping online. Second part focuses on the the description of conducted researches and analysis of collected data. Final part includes the project where the author creates and implements and online store for the sale of electronic devices.
Klíčová slova
elektronický obchod, online nakupování, elektronická zařízení, spotřebitelské chování, faktory, bariéry, digitální marketing, internetové stránky, internetový obchod
Klíčová slova v angličtině
E-commerce, online shopping, electronic devices, consumer behavior, factors, barriers, digital marketing, website, online store
Rozsah průvodní práce
94p. (141 336 characters)
Jazyk
AN
Anotace
Účelem tohoto projektu je studovat online chování spotřebitelů a vytvořit dobře vyvinutý web pro elektronické obchodování s elektronickými zařízeními, který spotřebiteli Nikaraguy usnadní vyhledávání a nákup všech druhů elektronických zařízení bez nutnosti dělat Ze zahraničního maloobchodního prodejce.
První část práce se zabývá teoretickým zázemím tématu. Elektronický obchod a online chování spotřebitelů jsou popsány v popisu recenzované literatury o faktorech, které zákazníkům brání nakupovat online. Druhá část se zaměřuje na popis provedených výzkumů a analýzu shromážděných dat. Závěrečná část obsahuje projekt, kdy autor vytváří a realizuje a on-line ukládá prodej elektronických zařízení.
Anotace v angličtině
The purpose of this project is to study the consumer behavior online and create a well developed E-commerce site for the sale of electronic devices which will make it easier for the Nicaraguan consumer to search and purchase all sorts of electronic devices without the need to do it from an abroad retailer.
The first part of the thesis deals with the theoretical background of the topic. E-commerce and online consumer behavior is described, following the description of reviewed literature on factors that prevent consumers from shopping online. Second part focuses on the the description of conducted researches and analysis of collected data. Final part includes the project where the author creates and implements and online store for the sale of electronic devices.
Klíčová slova
elektronický obchod, online nakupování, elektronická zařízení, spotřebitelské chování, faktory, bariéry, digitální marketing, internetové stránky, internetový obchod
Klíčová slova v angličtině
E-commerce, online shopping, electronic devices, consumer behavior, factors, barriers, digital marketing, website, online store
Zásady pro vypracování
1. Study the theoretical background of segmentation, online consumer behavior with focus on the shopping of electronic devices.
2. State the main goal, sub-goals, research questions and methodology of the thesis.
3. Identify and analyze what factors have a significant impact on consumer behavior when shopping online.
4. Find out whether there is a connection between identified factors and consumer segments.
5. Based on the results of the analysis, create a well-developed e-commerce site for the sale of electronic devices. Mention the advantages and limits of your project and suggest ways of measuring success of your e-commerce site.
Zásady pro vypracování
1. Study the theoretical background of segmentation, online consumer behavior with focus on the shopping of electronic devices.
2. State the main goal, sub-goals, research questions and methodology of the thesis.
3. Identify and analyze what factors have a significant impact on consumer behavior when shopping online.
4. Find out whether there is a connection between identified factors and consumer segments.
5. Based on the results of the analysis, create a well-developed e-commerce site for the sale of electronic devices. Mention the advantages and limits of your project and suggest ways of measuring success of your e-commerce site.
Seznam doporučené literatury
CLOSE, Angeline. Online Consumer Behavior: Theory and Research in Social Media, Advertising and E-tail (Marketing and Consumer Psychology Series). Routledge (2012). ISBN-10: 1848729693.
CRESWELL, John. From Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. SAGE Publications, Inc; 3 edition (2012). ISBN-10: 1412995302.
HAUGVEDT, Curtis; MACHLEIT, Karen; YALCH, Richard. Online Consumer Psychology: Understanding and Influencing Consumer Behavior in the Virtual World (Advertising and Consumer Psychology). Psychology Press; 1 edition (2005). ISBN-10: 0805851550.
KOTLER, Phillip; ARMSTRONG, G. Principles of Marketing. Prentice Hall; 12 edition (2007). ISBN-10: 0132390027.
LAUDON, Kenneth; TRAVER, Carol. E-commerce: Business, Technology, Society. Pearson; 10 edition (2013). ISBN-10: 013302444X
Seznam doporučené literatury
CLOSE, Angeline. Online Consumer Behavior: Theory and Research in Social Media, Advertising and E-tail (Marketing and Consumer Psychology Series). Routledge (2012). ISBN-10: 1848729693.
CRESWELL, John. From Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. SAGE Publications, Inc; 3 edition (2012). ISBN-10: 1412995302.
HAUGVEDT, Curtis; MACHLEIT, Karen; YALCH, Richard. Online Consumer Psychology: Understanding and Influencing Consumer Behavior in the Virtual World (Advertising and Consumer Psychology). Psychology Press; 1 edition (2005). ISBN-10: 0805851550.
KOTLER, Phillip; ARMSTRONG, G. Principles of Marketing. Prentice Hall; 12 edition (2007). ISBN-10: 0132390027.
LAUDON, Kenneth; TRAVER, Carol. E-commerce: Business, Technology, Society. Pearson; 10 edition (2013). ISBN-10: 013302444X
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The chairman of the commission welcomed the student on the final state examinations.
The student presented her diploma thesis to the Examination Commission according to the prescribed structure. Both the supervisor's and opponent's reviews were read. The student was given the opportunity to comment on the remarks and answer the questions below.
In the opponent's review, the following questions were asked:
1. Do you have some experience with online business? In which area? The student fully answered the question.
2. Is the E-commerce project presented in your master's thesis your first start up project? The student fully answered the question.
3. You are saying that "the project is already on going". Does your project application correspond to your market expectations and your plans? The student fully answered the question.