Bakalářská práce je rozdělena na dvě části a to teoretickou a praktickou.
Cílem teoretické části je zejména specifické vymezení teoretických východisek předškolní-ho vzdělávání v České republice se zaměřením na povinné předškolní vzdělávání. Praktická část se zabývá kvantitativním výzkumem prostřednictvím dotazníku, který byl podán uči-telkám mateřských škol v Jihomoravském kraji, s cílem zjistit názory učitelek na změny v práci, týkající se povinného předškolního vzdělávání dítěte.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis is divided into a theoretical and practical part.
The aim of the theoretical part is to specify theoretical possibilities of pre-school education in the Czech Republic, mainly for the compulsory one. The practical part deals with quanti-tative research through a questionnaire, submitted to nursery school teachers in South Mo-ravia Region to find out their opinions about changes at work regarding compulsory pre-school education.
Klíčová slova
povinná předškolní docházka, systém předškolního vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
compulsory pre-school attendance, pre-school education system
Rozsah průvodní práce
69 s. Přílohy: 2 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části a to teoretickou a praktickou.
Cílem teoretické části je zejména specifické vymezení teoretických východisek předškolní-ho vzdělávání v České republice se zaměřením na povinné předškolní vzdělávání. Praktická část se zabývá kvantitativním výzkumem prostřednictvím dotazníku, který byl podán uči-telkám mateřských škol v Jihomoravském kraji, s cílem zjistit názory učitelek na změny v práci, týkající se povinného předškolního vzdělávání dítěte.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis is divided into a theoretical and practical part.
The aim of the theoretical part is to specify theoretical possibilities of pre-school education in the Czech Republic, mainly for the compulsory one. The practical part deals with quanti-tative research through a questionnaire, submitted to nursery school teachers in South Mo-ravia Region to find out their opinions about changes at work regarding compulsory pre-school education.
Klíčová slova
povinná předškolní docházka, systém předškolního vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
compulsory pre-school attendance, pre-school education system
Zásady pro vypracování
Vymezení teoretických východisek o systému a organizaci předškolního vzdělávání v České republice a v zahraničí.
Příprava metodiky výzkumné části, stanovení cílů výzkumu a výzkumných otázek.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Vymezení teoretických východisek o systému a organizaci předškolního vzdělávání v České republice a v zahraničí.
Příprava metodiky výzkumné části, stanovení cílů výzkumu a výzkumných otázek.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1568-1.
MAJERČÍKOVÁ, Jana, KASÁČOVÁ, Bronislava a Ilona KOČVAROVÁ. Předškolní edukace a dítě: výzvy pro pedagogickou teorii a výzkum. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015. ISBN 978-80-7454-554-2.
PRŮCHA, Jan. Předškolní dítě a svět vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN: 978-80-7552-323-5.
Rámcový program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2017.
SUTTERBY, John A. Family involvement in early education and child care. Bingley: Emerald, 2017. Advances in early education and day care. ISBN 978-1-78635-408-2.
SYSLOVÁ, Zora. Proměna mateřské školy v učící se organizaci. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-113-2.
Seznam doporučené literatury
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1568-1.
MAJERČÍKOVÁ, Jana, KASÁČOVÁ, Bronislava a Ilona KOČVAROVÁ. Předškolní edukace a dítě: výzvy pro pedagogickou teorii a výzkum. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015. ISBN 978-80-7454-554-2.
PRŮCHA, Jan. Předškolní dítě a svět vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN: 978-80-7552-323-5.
Rámcový program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2017.
SUTTERBY, John A. Family involvement in early education and child care. Bingley: Emerald, 2017. Advances in early education and day care. ISBN 978-1-78635-408-2.
SYSLOVÁ, Zora. Proměna mateřské školy v učící se organizaci. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-113-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila bakalářskou práci. Vedoucí práce hodnotí práci kladně, ale upozorňuje na drobné nedostatky zejména v empirické části práce. Vedoucí práce položila otázku týkající se teoretické i empirické části, na které studentka dokázala odpovědět. Oponent práce upozornil také na nedostatky v empirické části práce. Položil otázku k vývoji výzkumného nástroje, na které studentka odpověděla s drobnými nedostatky. Na doplňující otázky studentka odpověděla adekvátně.