Bakalářská práce se zabývá činnostmi dětí v mateřské škole Marie Montessori. Zaměřuje se na charakteristiku alternativních pedagogických koncepcí a popisuje cíle, teoretická východiska a principy pedagogiky Marie Montessori. Odhaluje a popisuje, které z principů pedagogiky Marie Montessori jsou používány v konkrétních podmínkách vybrané mateřské školy Marie Montessori.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with children's activities in Marie Montessori kindergarten. It focuses on characteristics of alternative pedagogical concepts and it describes a objectives, theoretical basics and principles of Marie Montessori's pedagogy. It reveals and describes which Marie Montessori's pedagogy principles are used in the particular conditions of the selected Marie Montessori kindergarten.
Klíčová slova
mateřská škola s pedagogikou Marie Montessori, principy pedagogiky Marie Montessori, alternativní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
kindergarten with Marie Montessori's pedagogy, principles of Marie Montessori's pedagogy, alternative education
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá činnostmi dětí v mateřské škole Marie Montessori. Zaměřuje se na charakteristiku alternativních pedagogických koncepcí a popisuje cíle, teoretická východiska a principy pedagogiky Marie Montessori. Odhaluje a popisuje, které z principů pedagogiky Marie Montessori jsou používány v konkrétních podmínkách vybrané mateřské školy Marie Montessori.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with children's activities in Marie Montessori kindergarten. It focuses on characteristics of alternative pedagogical concepts and it describes a objectives, theoretical basics and principles of Marie Montessori's pedagogy. It reveals and describes which Marie Montessori's pedagogy principles are used in the particular conditions of the selected Marie Montessori kindergarten.
Klíčová slova
mateřská škola s pedagogikou Marie Montessori, principy pedagogiky Marie Montessori, alternativní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
kindergarten with Marie Montessori's pedagogy, principles of Marie Montessori's pedagogy, alternative education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti alternativní pedagogiky Marie Montessori.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na vývoj Montessori pedagogiky, její specifika a současné aplikování v praxi.
Příprava metodologie výzkumné části a stanovení cílů výzkumu.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím metody pozorování.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat pomocí otevřeného kódování.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti alternativní pedagogiky Marie Montessori.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na vývoj Montessori pedagogiky, její specifika a současné aplikování v praxi.
Příprava metodologie výzkumné části a stanovení cílů výzkumu.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím metody pozorování.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat pomocí otevřeného kódování.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
LUKÁŠOVÁ, Hana. Cesty k pedagogice obratu. Ostrava: Ostravská univerzita, 2013. ISBN 978-80-7464-222-7.
MONTESSORI, Maria. Od dětství k dospívání. Přeložil DUFEK, P. Praha: TRITON, 2011.
ISBN 978-80-7387-478-0.
MONTESSORI, Maria. Tajuplné dětství. Přeložil VOLÍN, J. Praha: TRITON, 2012. ISBN 978-80-7387-382-0.
MONTESSORI, Maria a Joseph McVicker HUNT a Jaan VALSINER. The Montessori Method. USA: Transaction Publishers, 2013. ISBN 978-1-4128-5282-1.
RÝDL, Karel. Metoda Montessori pro naše dítě. Inspirace pro rodiče a další zájemce. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2006. ISBN 80-7194-841-1.
Seznam doporučené literatury
LUKÁŠOVÁ, Hana. Cesty k pedagogice obratu. Ostrava: Ostravská univerzita, 2013. ISBN 978-80-7464-222-7.
MONTESSORI, Maria. Od dětství k dospívání. Přeložil DUFEK, P. Praha: TRITON, 2011.
ISBN 978-80-7387-478-0.
MONTESSORI, Maria. Tajuplné dětství. Přeložil VOLÍN, J. Praha: TRITON, 2012. ISBN 978-80-7387-382-0.
MONTESSORI, Maria a Joseph McVicker HUNT a Jaan VALSINER. The Montessori Method. USA: Transaction Publishers, 2013. ISBN 978-1-4128-5282-1.
RÝDL, Karel. Metoda Montessori pro naše dítě. Inspirace pro rodiče a další zájemce. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2006. ISBN 80-7194-841-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala teoretická východiska a dále pak metodologii výzkumu. Vedoucí práce shledává jako zásadní problém to, že studentka nevyužila možnost konzultací, uvádí pouze jedno setkání v čase před odevzdáním práce. Školitel neměl možnost vyjádřit se k obsahu ani metodologii práce. Bakalářská práce byla odevzdána bez konzultace a zpětné vazby školitele. Oponent práce se pozastavuje nad kontinuitou mezi názvem a obsahem práce. Oponent se zaměřil na techniku vyložených karet, která byla nesprávně autorkou pochopena. Komise hodnotí práci jako velmi stručně zpracovanou, teoretická část není dostatečným podkladem pro empirickou část. Komise dávala studentce doplňující otázky zaměřené na tvorbu kódů, které prezentuje v empirické části. Studentka však nedokázala tyto otázky zodpovědět ve vztahu k předkládané práci. Komise se shodla na hodnocení práce jako nedostatečné, především z hlediska výzkumu, který vlastně nebyl v práci popsán.
Komise hlasovala o hodnocení F v poměru 4:0 a doporučila přepracovat bakalářskou práci.