Předmětem bakalářské práce je zhodnocení názorů žáků střední školy ekonomického směru na vybrané parametry kvality výuky předmětu ekonomika. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část, za pomoci provedené rešerše odborné literatury, definuje pojem kvalita výuky, vymezuje modely kvality výuky a specifikuje faktory, které kvalitu výuky ovlivňují. Praktickou část práce tvoří kvantitativní průzkum, v němž je zvolena metoda sběru dat dotazník. Data pro kvantitativní průzkum jsou získána z dotazníkového šetření provedeného ve dvou studijních oborech a to ve 2., 3. a 4. ročníku Obchodní akademie Kroměříž. Po zpracování dat je provedeno jejich vyhodnocení, interpretace zjištěných skutečností a vyhotovení závěrečných doporučení pro možné využití v pedagogické praxi.
Anotace v angličtině
The subject of the bachelor thesis is the evaluation of secondary school student´s opinions according to the selected parameter. The parameter of this bachelor thesis is the quality of teaching the subject of economics. The thesis is divided into two parts. The theoretical part defines the term of teaching quality and circumscribes models of this teaching. In the theoretical part are further specified factors, which have an impact on teaching. The practical part is made by quantitative survey. During the survey, the data was obtained from completed questionnaires. Data collection was realized in two fields of study, namely in the second, third and fourth year of study at the Business Academy in Kroměříž. After data processing, their evaluation was finished and established facts were construed. In the end, recommendations were made for possible use in pedagogical practice.
evaluation of teaching, quality of teaching, subject of economics, teacher, student, questionnaire
Rozsah průvodní práce
74
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem bakalářské práce je zhodnocení názorů žáků střední školy ekonomického směru na vybrané parametry kvality výuky předmětu ekonomika. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část, za pomoci provedené rešerše odborné literatury, definuje pojem kvalita výuky, vymezuje modely kvality výuky a specifikuje faktory, které kvalitu výuky ovlivňují. Praktickou část práce tvoří kvantitativní průzkum, v němž je zvolena metoda sběru dat dotazník. Data pro kvantitativní průzkum jsou získána z dotazníkového šetření provedeného ve dvou studijních oborech a to ve 2., 3. a 4. ročníku Obchodní akademie Kroměříž. Po zpracování dat je provedeno jejich vyhodnocení, interpretace zjištěných skutečností a vyhotovení závěrečných doporučení pro možné využití v pedagogické praxi.
Anotace v angličtině
The subject of the bachelor thesis is the evaluation of secondary school student´s opinions according to the selected parameter. The parameter of this bachelor thesis is the quality of teaching the subject of economics. The thesis is divided into two parts. The theoretical part defines the term of teaching quality and circumscribes models of this teaching. In the theoretical part are further specified factors, which have an impact on teaching. The practical part is made by quantitative survey. During the survey, the data was obtained from completed questionnaires. Data collection was realized in two fields of study, namely in the second, third and fourth year of study at the Business Academy in Kroměříž. After data processing, their evaluation was finished and established facts were construed. In the end, recommendations were made for possible use in pedagogical practice.
evaluation of teaching, quality of teaching, subject of economics, teacher, student, questionnaire
Zásady pro vypracování
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti pedagogické evaluace a kvality výuky z pohledu žáků.
Příprava metodiky empirické části, zpracování cílů výzkumu a výzkumných otázek.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi středních škol.
Zásady pro vypracování
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti pedagogické evaluace a kvality výuky z pohledu žáků.
Příprava metodiky empirické části, zpracování cílů výzkumu a výzkumných otázek.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi středních škol.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
JANÍK, Tomáš, Petr KNECHT a Petr NAJVAR. Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-209-3.
NOLAN, James F. a Linda A. HOOVER. Teacher supervision and evaluation: theory into practice. Hoboken, N.J.: Wiley, 2011. ISBN 978-0-470-63995-5.
SKUTIL, Martin. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
JANÍK, Tomáš, Petr KNECHT a Petr NAJVAR. Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-209-3.
NOLAN, James F. a Linda A. HOOVER. Teacher supervision and evaluation: theory into practice. Hoboken, N.J.: Wiley, 2011. ISBN 978-0-470-63995-5.
SKUTIL, Martin. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou bakalářskou práci Práce byla v posudcích hodnocena pozitivně ve všech oblastech. Oponent vyzdvihl přehledné a strukturované zpracování teoretické i výzkumné části práce. Po formální stránce je práce zdařilá. Studentka představila argumenty pro obhajobu své práce i položených otázek z posudků.