Diplomová práce se zabývá problematikou úlohy nízkoprahového zařízení v životě dětí a dospívajících, kteří toto zařízení navštěvují. První část mé práce se zabývá definicí pojmů, jako jsou sociální služby, nízkoprahová zařízení a volnočasové aktivity dětí v České republice. Další část se zabývá metodou kvalitativního výzkumu, která má za cíl mapovat názory klientů služeb, jak se cítí v zařízení, co chápou jako hlavní efekt zařízení v jejich životě, které aspekty považují za nejlepší a nejhorší a co by se podle nich v této službě mohlo zlepšit.
Anotace v angličtině
The diploma thesis engage in the problems of the role of low-threshold equipment in chil-dren and adolescent's lives who visit this facility. The first part of essay is address the defi-nition of terms like social services, low - threshold facilities and leisure activities of children in the Czech Republic. The next part are dealing with the qualitative research method which aims to mapped the views of clients of the services; how they feel in the facility; what they understand as main effect of facility in their lives and which aspects they see as the best and the worst and what they might possibly improve on that service.
Klíčová slova
nízkoprahové centrum pro děti a mládež, sociální práce, sociální služby, role,
nízkoprahovost, cílová skupina
Klíčová slova v angličtině
low-threshold centre for children and young people, social work, social services, role, low threshold, target group
Rozsah průvodní práce
84 s. (142 759)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou úlohy nízkoprahového zařízení v životě dětí a dospívajících, kteří toto zařízení navštěvují. První část mé práce se zabývá definicí pojmů, jako jsou sociální služby, nízkoprahová zařízení a volnočasové aktivity dětí v České republice. Další část se zabývá metodou kvalitativního výzkumu, která má za cíl mapovat názory klientů služeb, jak se cítí v zařízení, co chápou jako hlavní efekt zařízení v jejich životě, které aspekty považují za nejlepší a nejhorší a co by se podle nich v této službě mohlo zlepšit.
Anotace v angličtině
The diploma thesis engage in the problems of the role of low-threshold equipment in chil-dren and adolescent's lives who visit this facility. The first part of essay is address the defi-nition of terms like social services, low - threshold facilities and leisure activities of children in the Czech Republic. The next part are dealing with the qualitative research method which aims to mapped the views of clients of the services; how they feel in the facility; what they understand as main effect of facility in their lives and which aspects they see as the best and the worst and what they might possibly improve on that service.
Klíčová slova
nízkoprahové centrum pro děti a mládež, sociální práce, sociální služby, role,
nízkoprahovost, cílová skupina
Klíčová slova v angličtině
low-threshold centre for children and young people, social work, social services, role, low threshold, target group
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti nízkoprahových zařízení, edukace dětí a sociální práce.
Příprava metodiky empirické části.
Realizace kvalitativního výzkumu metodou rozhovoru v nízkoprahových zařízeních.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti nízkoprahových zařízení, edukace dětí a sociální práce.
Příprava metodiky empirické části.
Realizace kvalitativního výzkumu metodou rozhovoru v nízkoprahových zařízeních.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ŠTEFKOVÁ, Ivana a Martin DOLEJŠ. Resilience u adolescentů v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. ISBN 802444903X.
ELI GEISSLEROVÁ. ET AL. Mít přehled: průvodce informačními a poradenskými službami pro mládež v ČR. Praha: Národní institut dětí a mládeže Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, 2012. ISBN 80-874-4902-9.
ZEMANOVÁ, Vanda a Martin DOLEJŠ. Životní spokojenost, sebehodnocení a výskyt rizikového chování u klientů nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-802-4444-925.
ARNOLDOVÁ, Anna. Sociální péče: učebnice pro obor sociální činnost. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-802-4751-481.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014, 377 s. ISBN 978-80-262-0644-6.
Seznam doporučené literatury
ŠTEFKOVÁ, Ivana a Martin DOLEJŠ. Resilience u adolescentů v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. ISBN 802444903X.
ELI GEISSLEROVÁ. ET AL. Mít přehled: průvodce informačními a poradenskými službami pro mládež v ČR. Praha: Národní institut dětí a mládeže Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, 2012. ISBN 80-874-4902-9.
ZEMANOVÁ, Vanda a Martin DOLEJŠ. Životní spokojenost, sebehodnocení a výskyt rizikového chování u klientů nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-802-4444-925.
ARNOLDOVÁ, Anna. Sociální péče: učebnice pro obor sociální činnost. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-802-4751-481.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014, 377 s. ISBN 978-80-262-0644-6.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila teoretická východiska diplomové práce, dále se věnovala prezentaci výzkumné strategie. Uveden byl výzkumný cíl, výzkumné otázky, apod. Stěžejní část prezentace byla tvořena prezentací výsledků výzkumného šetření. Studentka odpovídala na otázky z posudků a na otázky členů komise (přínos tématu studovanému oboru, nové uchopení tématu výzkumně). Studentka byla k obhajobě adekvátně připravena. \par \par\par