Cílem práce je vytvořit metodické listy pro výuku programování na středních školách. Tyto mají obsahovat základní, ale důležité programovací konstrukce, které mohou být rozvity v dalším studiu. V závěru je zhodnocena využitelnost těchto materiálů
Anotace v angličtině
The main purpose of this master thesis is create and demonstrate methosical sheets for tuition pro-gramming on high schools. These sheets cointain basic, but important algorithmic constructions which will become base for next learning of programming on university. Eventually, it discusses, if these sheets can be used on high schools.
Klíčová slova
Programování, Pascal, C++, pole, extrémy
Klíčová slova v angličtině
Programming, Pascal, C++, array, maximum values
Rozsah průvodní práce
86 s. (52 188 znaků bez mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je vytvořit metodické listy pro výuku programování na středních školách. Tyto mají obsahovat základní, ale důležité programovací konstrukce, které mohou být rozvity v dalším studiu. V závěru je zhodnocena využitelnost těchto materiálů
Anotace v angličtině
The main purpose of this master thesis is create and demonstrate methosical sheets for tuition pro-gramming on high schools. These sheets cointain basic, but important algorithmic constructions which will become base for next learning of programming on university. Eventually, it discusses, if these sheets can be used on high schools.
Klíčová slova
Programování, Pascal, C++, pole, extrémy
Klíčová slova v angličtině
Programming, Pascal, C++, array, maximum values
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši oblasti výuky algoritmů na SŠ.
Vyberte vhodné druhy algoritmů pro výuku.
Připravte vývojové diagramy a tyto zpracujte ve vybraných jazycích.
Ověřené algoritmy zpracujte formou pracovních listů, ve kterých představíte možnosti jejich praktického použití.
Ověřte použitelnost pracovních listů ve výuce.
Vyhodnoťte využitelnost zvoleného řešení v praxi.
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši oblasti výuky algoritmů na SŠ.
Vyberte vhodné druhy algoritmů pro výuku.
Připravte vývojové diagramy a tyto zpracujte ve vybraných jazycích.
Ověřené algoritmy zpracujte formou pracovních listů, ve kterých představíte možnosti jejich praktického použití.
Ověřte použitelnost pracovních listů ve výuce.
Vyhodnoťte využitelnost zvoleného řešení v praxi.
Seznam doporučené literatury
CIENCIALA, Luděk a Lucie CIENCIALOVÁ. Teorie grafů a grafové algoritmy. Opava: Ústav informatiky, Výzkumný ústav Centra excelence IT4Innovations, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, 2014. ISBN 978-80-7510-060-3.
NECKÁŘ, Jan. ALGORITMY.NET \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2016 \matsymb{lbrack}cit. 2017-11-17\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.algoritmy.net/.
PŠENČÍKOVÁ, Jana. Algoritmizace. Vyd. 2. Kralice na Hané: Computer Media, c2009, 128 s. ISBN 978-80-7402-034-6.
TÖPFER, Pavel. Algoritmy a programovací techniky. Praha: Prometheus, 2010, 300 s. ISBN 978-80-7196-350-9.
VANÍČEK, Jiří. Theory of algorithm. Praha: Kernberg, 2007, 431 s. ISBN 978-80-903962-4-1.
WRÓBLEWSKI, Piotr. Algoritmy. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4126-7.
Seznam doporučené literatury
CIENCIALA, Luděk a Lucie CIENCIALOVÁ. Teorie grafů a grafové algoritmy. Opava: Ústav informatiky, Výzkumný ústav Centra excelence IT4Innovations, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, 2014. ISBN 978-80-7510-060-3.
NECKÁŘ, Jan. ALGORITMY.NET \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2016 \matsymb{lbrack}cit. 2017-11-17\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.algoritmy.net/.
PŠENČÍKOVÁ, Jana. Algoritmizace. Vyd. 2. Kralice na Hané: Computer Media, c2009, 128 s. ISBN 978-80-7402-034-6.
TÖPFER, Pavel. Algoritmy a programovací techniky. Praha: Prometheus, 2010, 300 s. ISBN 978-80-7196-350-9.
VANÍČEK, Jiří. Theory of algorithm. Praha: Kernberg, 2007, 431 s. ISBN 978-80-903962-4-1.
WRÓBLEWSKI, Piotr. Algoritmy. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4126-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s výsledky své diplomové práce. Poté byla komise seznámena s posudky vedoucího a oponenta. Následně byla vedena rozprava během které byly položeny následující dotazy a připomínky:
Student vypracoval práci zcela samostatně, v rámci konzultací se zaměřil na naplnění metodického
řešení v rámci praktické části, které je ovšem zpracováno velmi kvalitně. Požadavkem naplnění
všech bodů ze "Zásad pro vypracování" se plně neřídil. (prof. Jašek)
Základní polemika může i u obhajoby práce spočívat v tezi, že se autor pokouší nejdříve vysvětlit
běžné algoritmické postupy s cílem, aby student posléze ?vymyslel individuální možná řešení?.
Stejně tak problematická je postupná skladba problémů. Pro pochopení algoritmických postupů
nejdříve uvádíme příklady na jednoduchý cyklus a až po jejich dostatečném zvládnutí přecházíme
na cyklus vnořený. Proto příklad 2 a 5 patří svou náročností do mnohem pozdějších částí. (doc. Botek)
V práci chybí čísla stránek. (dr. Černá)
Teoretickou částí práce jste se zabýval v měnší míře. Nebo je součástí i praktické části práce? (prod. doc. Chramcov)
Student na všechny dotazy reagoval.