Cílem této diplomové práce je vypracovat komentované řešení úloh software z oblasti multimédia s ohledem na RVP. Práce je rozdělena na dvě části a to: teoretickou a praktic-kou. Teoretická část se zabývá popisem rámcově vzdělávacích programů pro střední školy a gymnázia. Dále je v teoretické část stručný popis historie multimediálních editorů. Praktic-ká část je zaměřena na výuku v multimediálních editorech a to konkrétně: Gimp, Inkscape, Sketch Up a DaVinci Resolve 14.
Anotace v angličtině
The goal of this thesis is to develop a commented solution of multimedia related tasks with regard to Framework Education Programme methodology. The thesis is divided into two parts a practical part and a theoretical part. The theoretical part describes framework educational programs for secondary schools and grammar schools. A brief description of the history of multimedia editors is also included in the theoretical part. The practical part is focused on teaching in multimedia editors, namely: GIMP, Inkscape, Sketch Up and Da-Vinci Resolve 14.
Gimp, Inkscape, Sketch Up, DaVinci Resolve 14, multimedia, general education program
Rozsah průvodní práce
79 s. (74 982 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je vypracovat komentované řešení úloh software z oblasti multimédia s ohledem na RVP. Práce je rozdělena na dvě části a to: teoretickou a praktic-kou. Teoretická část se zabývá popisem rámcově vzdělávacích programů pro střední školy a gymnázia. Dále je v teoretické část stručný popis historie multimediálních editorů. Praktic-ká část je zaměřena na výuku v multimediálních editorech a to konkrétně: Gimp, Inkscape, Sketch Up a DaVinci Resolve 14.
Anotace v angličtině
The goal of this thesis is to develop a commented solution of multimedia related tasks with regard to Framework Education Programme methodology. The thesis is divided into two parts a practical part and a theoretical part. The theoretical part describes framework educational programs for secondary schools and grammar schools. A brief description of the history of multimedia editors is also included in the theoretical part. The practical part is focused on teaching in multimedia editors, namely: GIMP, Inkscape, Sketch Up and Da-Vinci Resolve 14.
Gimp, Inkscape, Sketch Up, DaVinci Resolve 14, multimedia, general education program
Zásady pro vypracování
Seznamte se s rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia a odborné vzdělávání.
Proveďte průzkum používaných programů pro výuku na středních školách z okruhu multimédií formou dotazníku.
Popište používaný software z okruhu multimédií na středních školách.
Vytvořte sadu podkladů pro výuku včetně pracovních listů.
Prakticky ověřte vytvořenou sadu úloh pomocí dotazníku.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia a odborné vzdělávání.
Proveďte průzkum používaných programů pro výuku na středních školách z okruhu multimédií formou dotazníku.
Popište používaný software z okruhu multimédií na středních školách.
Vytvořte sadu podkladů pro výuku včetně pracovních listů.
Prakticky ověřte vytvořenou sadu úloh pomocí dotazníku.
Seznam doporučené literatury
ŠTEFANC, Damijan, Jasna MAŽGON, Lerryn COLDWELL, Lin-sang CHEUNG, Yee Han Peter JOONG a Thomas G. RYAN. Use of Educational Materials in Slovenian Secondary Technical Education: The Perspectives of Teachers and Students. ISBN 10.1007/978-94-6091-906-0_19.
TUDOR, Sofia Loredana, Lin-sang CHEUNG a DANIEL ROBIN. A study on the efficiency of using combined modern and traditional didactic strategies: perspectives of teachers and students. ISBN 10.1016/b978-0-08-041371-6.50017-1
HASHIMOTO, Alan. Velká kniha digitální grafiky a designu. Brno: Computer Press, 2008, 384 s. ISBN 978-80-251-2166-5.
HORNÝ, Stanislav. Úvod do multimédií. V Praze: Oeconomica, 2013, 307 s. Vysokoškolská učebnice. ISBN 978-80-245-1987-6.
FRIEDLAND, Gerald a Ramesh JAIN. Multimedia computing. New York: Cambridge University Press, 2014. ISBN 978-0-521-76451-3.
BERKA, Roman, František RUND, Libor HUSNÍK a Adam J. SPORKA. Multimédia I. Praha: České vysoké učení technické v Praze, 2016, 176 s. ISBN 978-80-01-05859-6.
ČANDÍK, Marek a Štefan CHUDÝ. Didaktika informatiky. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005, 133 s. Učební texty vysokých škol. ISBN 8073182858.
KAŠPÁRKOVÁ, Svatava. Učení a vyučování \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Zlín, 2013 \matsymb{lbrack}cit. 2017-11-24\matsymb{rbrack}. ISBN 978-80-7454-298-5.
Seznam doporučené literatury
ŠTEFANC, Damijan, Jasna MAŽGON, Lerryn COLDWELL, Lin-sang CHEUNG, Yee Han Peter JOONG a Thomas G. RYAN. Use of Educational Materials in Slovenian Secondary Technical Education: The Perspectives of Teachers and Students. ISBN 10.1007/978-94-6091-906-0_19.
TUDOR, Sofia Loredana, Lin-sang CHEUNG a DANIEL ROBIN. A study on the efficiency of using combined modern and traditional didactic strategies: perspectives of teachers and students. ISBN 10.1016/b978-0-08-041371-6.50017-1
HASHIMOTO, Alan. Velká kniha digitální grafiky a designu. Brno: Computer Press, 2008, 384 s. ISBN 978-80-251-2166-5.
HORNÝ, Stanislav. Úvod do multimédií. V Praze: Oeconomica, 2013, 307 s. Vysokoškolská učebnice. ISBN 978-80-245-1987-6.
FRIEDLAND, Gerald a Ramesh JAIN. Multimedia computing. New York: Cambridge University Press, 2014. ISBN 978-0-521-76451-3.
BERKA, Roman, František RUND, Libor HUSNÍK a Adam J. SPORKA. Multimédia I. Praha: České vysoké učení technické v Praze, 2016, 176 s. ISBN 978-80-01-05859-6.
ČANDÍK, Marek a Štefan CHUDÝ. Didaktika informatiky. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005, 133 s. Učební texty vysokých škol. ISBN 8073182858.
KAŠPÁRKOVÁ, Svatava. Učení a vyučování \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Zlín, 2013 \matsymb{lbrack}cit. 2017-11-24\matsymb{rbrack}. ISBN 978-80-7454-298-5.
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s výsledky své diplomové práce. Poté byla komise seznámena s posudky vedoucího a oponentky. Následne byla vedena rozprava behem které byly položeny následující dotazy a pripomínky:
1.Na základe ceho byla stanovena hodinová dotace pro výuku multimedií - vyplynulo to z vašeho
pruzkumu na stredních školách nebo to bylo vaše rozhodnutí, objasnete.
2. Na obrázku 20 na strane 43 jste zmenil barvu ocí a uvádíte, že v programu Gimp to lze 3
zpusoby, o kterých z nich se jednalo. Mužete predvést výsledek u dvou zbývajících zpusobu a
popsat postup jak jste k tomu výsledku došel?
3. Popisujete, že v programu DaVinci Resolve je možné edivat audio, s. 59. Do jaké míry je možné
stríhat audio stopu, kombinovat s jinými audio stopami nebo jinými audio soubory, zda má
k dispozici nejaké audio efekty, jaké. (dr. Perutka)
1. V kapitole 3.2.1 uvádíte, že ?ucitelé nepotrebují na prípravu do hodiny s tématem multimédií príliš casu?, pricemž prevažoval výsledek 0-5 hodin. Je podle Vás 5 hodin prípravy na jednu vyucovací hodinu adekvátní hodnota?
2. Jak hodnotil pripravené pracovní listy a tutoriály vyucující, který je overoval ve výuce?
3. Proc jste Vy sám neoveroval vytvorené materiály v rámci své praxe? (Ing. Malaníková)
Není v textu práce zmínka o 2D a 3D grafice zvlášt, máte vše spojeno v jednom textu. Otázky vašeho dotazníku byly formulovány ne príliš štastne, napr. otázka c. 5. Orientoval bych se jako autor práce také na RVP pristanovení poctu hodin. (prod. doc. Chramcov)
Kolik škol vám odpovedelo na dotazník? (doc. Majercíková)
Srovnal jste RVP A ŠVP, kolik byla casová dotace na vaší škole? (doc. Botek)
Udelal jste úvody k programum. V cem je vaše jedinecná vuci návodum na internetu? (dr. Sysala)
Student na všechny dotazy reagoval a zodpovedel je správne.