Predmetom tejto práce je proces tvorby mobilnej aplikácie pre platformu iOS od spoločnosti Apple. Programovací jazyk použitý pre vývoj aplikácie nesie názov Swift a je dostupný v programovacom prostredí Xcode. Aplikácia slúži užívateľom hromadnej verejnej dopravy v meste Viedeň pre rýchle poskytovanie najzakladanejších informácií o infraštruktúre v reálnom čase. Program je vytvorený v súlade s existujúcimi štandardmi, ktoré je potrebné spĺňať pre dosiahnutie maximálneho užívateľského zážitku a nenáročnosťou z pohľadu výkonu pre zariadenie na ktorom je aplikácia nainštalovaná. Prednosťou aplikácie je online komunikácia so serverom Wiener Linien, ktorá poskytuje informácie o svojich službách takmer nepretržite prostredníctvom svojeho API.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to create a mobile application for the iOS platform provided by Apple. Swift is the programming language used for this development and is available in the environment Xcode. This application is targeted by Vienna public transit users for quick access to real time, basic and essential information of infrastructure. This code is created in such a way that, where the application is being installed, it provides the maximum user experience, while putting the smallest drain of performance on the device. The primary feature of this application is open communication channel with server of company called Wiener Linien. This company provides real time accessibility of information about public transport services via their API.
Klíčová slova
Swift, Xcode, iOS, mobilná aplikácia, API
Klíčová slova v angličtině
Swift, Xcode, iOS, mobile application, API
Rozsah průvodní práce
66 s. (9 897 znaků)
Jazyk
SK
Anotace
Predmetom tejto práce je proces tvorby mobilnej aplikácie pre platformu iOS od spoločnosti Apple. Programovací jazyk použitý pre vývoj aplikácie nesie názov Swift a je dostupný v programovacom prostredí Xcode. Aplikácia slúži užívateľom hromadnej verejnej dopravy v meste Viedeň pre rýchle poskytovanie najzakladanejších informácií o infraštruktúre v reálnom čase. Program je vytvorený v súlade s existujúcimi štandardmi, ktoré je potrebné spĺňať pre dosiahnutie maximálneho užívateľského zážitku a nenáročnosťou z pohľadu výkonu pre zariadenie na ktorom je aplikácia nainštalovaná. Prednosťou aplikácie je online komunikácia so serverom Wiener Linien, ktorá poskytuje informácie o svojich službách takmer nepretržite prostredníctvom svojeho API.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to create a mobile application for the iOS platform provided by Apple. Swift is the programming language used for this development and is available in the environment Xcode. This application is targeted by Vienna public transit users for quick access to real time, basic and essential information of infrastructure. This code is created in such a way that, where the application is being installed, it provides the maximum user experience, while putting the smallest drain of performance on the device. The primary feature of this application is open communication channel with server of company called Wiener Linien. This company provides real time accessibility of information about public transport services via their API.
Klíčová slova
Swift, Xcode, iOS, mobilná aplikácia, API
Klíčová slova v angličtině
Swift, Xcode, iOS, mobile application, API
Zásady pro vypracování
V rámci teoretické části popište možnosti vývoje mobilních aplikací pro platformu iOS.
Nastudujte vhodné postupy a principy vývoje mobilní aplikace v jazyce Swift, včetně použití návrhového vzoru MVC, možností konzumace JSON dat a ukládání dat na koncovém zařízení.
Uveďte funkční a nefunkční požadavky na iOS aplikaci programovanou v jazyce Swift v rámci praktické části práce.
Navrhněte jednotlivé obrazovky aplikace pomocí nástroje Storyboards.
Struktujte aplikaci dle doporučeného návrhového vzoru MVC.
Proveďte napojení aplikace na vybrané webové služby a navrhněte způsob ukládání dat na zařízení pomocí standardní knihovny Core Data.
Zásady pro vypracování
V rámci teoretické části popište možnosti vývoje mobilních aplikací pro platformu iOS.
Nastudujte vhodné postupy a principy vývoje mobilní aplikace v jazyce Swift, včetně použití návrhového vzoru MVC, možností konzumace JSON dat a ukládání dat na koncovém zařízení.
Uveďte funkční a nefunkční požadavky na iOS aplikaci programovanou v jazyce Swift v rámci praktické části práce.
Navrhněte jednotlivé obrazovky aplikace pomocí nástroje Storyboards.
Struktujte aplikaci dle doporučeného návrhového vzoru MVC.
Proveďte napojení aplikace na vybrané webové služby a navrhněte způsob ukládání dat na zařízení pomocí standardní knihovny Core Data.
Seznam doporučené literatury
NEUBURG, Matt. IOS 11 Programming Fundamentals with Swift: Swift, Xcode, and Cocoa Basics. Newton, Massachusetts, USA: O\symbol{39}Reilly Media, 2017. ISBN 9781491999264.
NEUBURG, Matt. Programming iOS 10: Dive Deep into Views, View Controllers, and Frameworks. Newton, Massachusetts, USA: O\symbol{39}Reilly Media, 2016. ISBN 9781491970119.
KNOTT, Matthew. Beginning Xcode: Swift 3 Edition. Newton, Massachusetts, USA: O\symbol{39}Reilly Media, 2016. ISBN 9781430250050.
The Swift Programming Language: Swift Programming Series \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2014. Apple \matsymb{lbrack}cit. 2017-01-23\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://itunes.apple.com/cz/book/swift-programming-language/id881256329?mt=11.
Apple Inc. The Swift Programming Language (Swift 4): Swift is a fantastic way to write software, whether it's for phones, desktops, servers, or anything else that runs co 2nd edition. Wattanakarn Vladimirova, 2017.
ZARRA, Marcus. Core Data in Swift: Data Storage and Management for IOS and OS X. Pragmatic Bookshelf, 2016. ISBN 9781680501704.
Seznam doporučené literatury
NEUBURG, Matt. IOS 11 Programming Fundamentals with Swift: Swift, Xcode, and Cocoa Basics. Newton, Massachusetts, USA: O\symbol{39}Reilly Media, 2017. ISBN 9781491999264.
NEUBURG, Matt. Programming iOS 10: Dive Deep into Views, View Controllers, and Frameworks. Newton, Massachusetts, USA: O\symbol{39}Reilly Media, 2016. ISBN 9781491970119.
KNOTT, Matthew. Beginning Xcode: Swift 3 Edition. Newton, Massachusetts, USA: O\symbol{39}Reilly Media, 2016. ISBN 9781430250050.
The Swift Programming Language: Swift Programming Series \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2014. Apple \matsymb{lbrack}cit. 2017-01-23\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://itunes.apple.com/cz/book/swift-programming-language/id881256329?mt=11.
Apple Inc. The Swift Programming Language (Swift 4): Swift is a fantastic way to write software, whether it's for phones, desktops, servers, or anything else that runs co 2nd edition. Wattanakarn Vladimirova, 2017.
ZARRA, Marcus. Core Data in Swift: Data Storage and Management for IOS and OS X. Pragmatic Bookshelf, 2016. ISBN 9781680501704.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své diplomové práce. Součástí prezentace nebyla praktická ukázka. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta diplomové práce. Diplomant postupně odpověděl na otázky oponenta práce.
Komise následně vznesla k obhajobě tyto dotazy:
1) doc. Šenkeřík: Plánujete zveřejnit Vaši aplikaci?
2) dr. Navrátil: Jak dlouho trvalo testování Vaší aplikace?
3) dr. Vala: Jakým způsobem byste implementoval jazykové lokalizace?