Cílem diplomové práce je rozebrat současný systém vzdělávání na školách v přípravě na mimořádné události se zaměřením na násilné útoky. V teoretické části bude uvedena ne-zbytná terminologie, právní prostředí a současný stav cvičení mimořádných událostí. Bu-de rozebrána aktuální otázka zavedení nového předmětu zabývajícího se bezpečností do učebních osnov. V praktické části bude tento nový předmět navržen jak z pohledu cílů, personálního zajištění, tak zejména obsahu.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to analyze the current system of education at schools in the preparation of extraordinary events focusing on violent attacks. In the theoretical part, the terminology, the legal environment and the current state of emergency exercise will be presented.The current question of introducing a new subject dealing with security into the curriculum is being dealt with. In the practical part, this new subject will be designed both in terms of objectives, staffing and so especially in content.
Klíčová slova
ochrana obyvatelstva, mimořádná událost, výuka, civilní ochrana a obrana, legislativa, učební plán
Klíčová slova v angličtině
protection of the population, emergency, teaching, civil protection and defense, legisla-tion, curriculum
Rozsah průvodní práce
120 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je rozebrat současný systém vzdělávání na školách v přípravě na mimořádné události se zaměřením na násilné útoky. V teoretické části bude uvedena ne-zbytná terminologie, právní prostředí a současný stav cvičení mimořádných událostí. Bu-de rozebrána aktuální otázka zavedení nového předmětu zabývajícího se bezpečností do učebních osnov. V praktické části bude tento nový předmět navržen jak z pohledu cílů, personálního zajištění, tak zejména obsahu.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to analyze the current system of education at schools in the preparation of extraordinary events focusing on violent attacks. In the theoretical part, the terminology, the legal environment and the current state of emergency exercise will be presented.The current question of introducing a new subject dealing with security into the curriculum is being dealt with. In the practical part, this new subject will be designed both in terms of objectives, staffing and so especially in content.
Klíčová slova
ochrana obyvatelstva, mimořádná událost, výuka, civilní ochrana a obrana, legislativa, učební plán
Klíčová slova v angličtině
protection of the population, emergency, teaching, civil protection and defense, legisla-tion, curriculum
Zásady pro vypracování
Seznamte se s problematikou vzdělávání na školách v České republice.
Uveďte nezbytnou terminologii a právní rámec.
Rozeberte současný stav cvičení mimořádných událostí na školách.
Navrhněte nový předmět zabývající se bezpečností, který by byl implemetován do škol.
V návrhu specifikujte cíle předmětu.
Rozeberte personální zajištění.
Navrhněte konkrétní obsah tohoto předmětu.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s problematikou vzdělávání na školách v České republice.
Uveďte nezbytnou terminologii a právní rámec.
Rozeberte současný stav cvičení mimořádných událostí na školách.
Navrhněte nový předmět zabývající se bezpečností, který by byl implemetován do škol.
V návrhu specifikujte cíle předmětu.
Rozeberte personální zajištění.
Navrhněte konkrétní obsah tohoto předmětu.
Seznam doporučené literatury
POTŮČEK, Martin. Strategické vládnutí a Česká republika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2126-2.
Kolektiv autorů. Koncepce ochrany obyvatelstva do roku 2020 s výhledem do roku 2030. Praha, MV-GŘ HZS ČR, 2013.
PAVLÍK, Luboš. Branná výchova pro studující učitelství základních a středních škol. 1. vyd. Praha: SPN, 1981.
PECHÁNEK, Vladimír. Vybrané kapitoly z didaktiky branné výchovy. 1. vyd. Brno: Univerzita J.E. Purkyně, 1984.
HEŘMANOVÁ, Jana a Milan MACEK. Metodika pro podporu tvorby školního vzdělávacího programu ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání. 2., aktualiz. a rozš. vyd. V Praze: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Odbor pro mládež, 2009. ISBN 978-80-86784-77-9.
MUSIL, Čestmír. Branná výchova. Praha: Avicenum, 1988.
BALABÁN, Miloš a Bohuslav PERNICA. Bezpečnostní systém ČR: problémy a výzvy. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-3150-9.
VILÁŠEK, Josef, Miloš FIALA a David VONDRÁŠEK. Integrovaný záchranný systém ČR na počátku 21. století. Praha: Karolinum, 2014. ISBN 978-80-246-2477-8.
Seznam doporučené literatury
POTŮČEK, Martin. Strategické vládnutí a Česká republika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2126-2.
Kolektiv autorů. Koncepce ochrany obyvatelstva do roku 2020 s výhledem do roku 2030. Praha, MV-GŘ HZS ČR, 2013.
PAVLÍK, Luboš. Branná výchova pro studující učitelství základních a středních škol. 1. vyd. Praha: SPN, 1981.
PECHÁNEK, Vladimír. Vybrané kapitoly z didaktiky branné výchovy. 1. vyd. Brno: Univerzita J.E. Purkyně, 1984.
HEŘMANOVÁ, Jana a Milan MACEK. Metodika pro podporu tvorby školního vzdělávacího programu ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání. 2., aktualiz. a rozš. vyd. V Praze: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Odbor pro mládež, 2009. ISBN 978-80-86784-77-9.
MUSIL, Čestmír. Branná výchova. Praha: Avicenum, 1988.
BALABÁN, Miloš a Bohuslav PERNICA. Bezpečnostní systém ČR: problémy a výzvy. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-3150-9.
VILÁŠEK, Josef, Miloš FIALA a David VONDRÁŠEK. Integrovaný záchranný systém ČR na počátku 21. století. Praha: Karolinum, 2014. ISBN 978-80-246-2477-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své diplomové práce. Součástí prezentace nebyla praktická ukázka. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta diplomové práce. Diplomant postupně odpověděl na otázky oponenta práce.
Komise následně vznesla k obhajobě tyto dotazy:
1) doc. Švec: Byl jste někdy v první třídě? K čemu jsou Vaše doporučení? Prezentujete naprosto běžné pedagogické zásady.
2) Dr. Sulovská: Jsou proškolení spíše starší či mladší učitelé? Která skupina je svolnější k dalšímu proškolení?
3) doc. Lukáš: Roste nebo klesá počet šikany? Počítáte s kybernetickým prostorem?
Student na dotazy reagoval pohotově, všechny postupně zodpověděl.