Tato bakalářská práce se zabývá tématem zaměstnaneckých benefitů. Nabízí téma souvislosti jejich oblíbenosti s biologickými a sociálními charakteristikami zaměstnanců. Práce má teoreticko-praktický charakter. Teoretická část je rozdělena do tří částí a je zaměřena na definování pojmu a forem zaměstnaneckých benefitů, jejich místa v systému odměňování, zabývá se současnými trendy a objasňuje jejich význam pro zaměstnavatele i zaměstnance. Praktická část je zaměřena formou kvantitativního výzkumu a dotazníkového šetření na zjištění souvislostí mezi věkem, pohlavím, dosaženým vzděláním a pracovní pozicí zaměstnanců a jejich preferencemi konkrétních typů zaměstnaneckých benefitů.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the subject of the employee benefits. It discovers relationships between the popularity of benefits and biological and social characteristics of employees. The thesis consists of a theoretical and practical part. The theoretical part is divided into three parts and it is aimed at defining the concept and forms of employee benefits, their position in the remuneration system, it deals with the contemporary trends and clarifies their importance for employers and employees. The practical part focuses on the quantitative research and the questionnaire survey to find out the context among age, gender, education and also work position and their preferences for the specific types of employee benefits.
Klíčová slova
zaměstnanecké benefity, strategie odměňování, péče o zaměstnance, zaměstnanecké průzkumy, trendy v zaměstnaneckých benefitech
Tato bakalářská práce se zabývá tématem zaměstnaneckých benefitů. Nabízí téma souvislosti jejich oblíbenosti s biologickými a sociálními charakteristikami zaměstnanců. Práce má teoreticko-praktický charakter. Teoretická část je rozdělena do tří částí a je zaměřena na definování pojmu a forem zaměstnaneckých benefitů, jejich místa v systému odměňování, zabývá se současnými trendy a objasňuje jejich význam pro zaměstnavatele i zaměstnance. Praktická část je zaměřena formou kvantitativního výzkumu a dotazníkového šetření na zjištění souvislostí mezi věkem, pohlavím, dosaženým vzděláním a pracovní pozicí zaměstnanců a jejich preferencemi konkrétních typů zaměstnaneckých benefitů.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the subject of the employee benefits. It discovers relationships between the popularity of benefits and biological and social characteristics of employees. The thesis consists of a theoretical and practical part. The theoretical part is divided into three parts and it is aimed at defining the concept and forms of employee benefits, their position in the remuneration system, it deals with the contemporary trends and clarifies their importance for employers and employees. The practical part focuses on the quantitative research and the questionnaire survey to find out the context among age, gender, education and also work position and their preferences for the specific types of employee benefits.
Klíčová slova
zaměstnanecké benefity, strategie odměňování, péče o zaměstnance, zaměstnanecké průzkumy, trendy v zaměstnaneckých benefitech
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti personálního managementu, odměňování pracovníků a teorie zaměstnaneckých benefitů v organizaci.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení v praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti personálního managementu, odměňování pracovníků a teorie zaměstnaneckých benefitů v organizaci.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení v praxi.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁKOVÁ, Zuzana. Řízení lidských zdrojů. V Praze: C.H. Beck, 2012. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-347-9.
ARMSTRONG, Michael. Odměňování pracovníků. Praha: Grada, 2009. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2890-2.
PELC, Vladimír. Zaměstnanecké benefity v roce 2011: daňové a pojistné režimy benefitů, čili, jak zaměstnancům poskytovat více s menšími náklady pro zaměstnavatele i zaměstnance. Praha: Leges, 2011. Praktik (Leges). ISBN 978-80-87212-66-0.
KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada, 2010. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2497-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁKOVÁ, Zuzana. Řízení lidských zdrojů. V Praze: C.H. Beck, 2012. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-347-9.
ARMSTRONG, Michael. Odměňování pracovníků. Praha: Grada, 2009. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2890-2.
PELC, Vladimír. Zaměstnanecké benefity v roce 2011: daňové a pojistné režimy benefitů, čili, jak zaměstnancům poskytovat více s menšími náklady pro zaměstnavatele i zaměstnance. Praha: Leges, 2011. Praktik (Leges). ISBN 978-80-87212-66-0.
KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada, 2010. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2497-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, dále se věnovala popisu teoretických východisek. Následně se studentka zaměřila na prezentaci praktické části bakalářské práce. Studentka uvedla výzkumné cíle, výzkumné otázky, představila výzkumný soubor. Studentka se dále věnovala prezentaci výsledků výzkumného šetření. Členové komise se doptávali na realizaci výzkumu. Studentka uvedla doporučení pro praxi a odpovídala na otázky k obhajobě. Práce byla pozitivně hodnocena členy komise. Studentka byla k obhajobě adekvátně připravená.