Bakalářská práce se věnuje e-learningu v prostředí firemního vzdělávání. V teoretické části se nejprve zaměřuje na celoživotní vzdělávání, učení, které nás provází v různých formách nepřetržitě celým životem. Poté se zaobírá firemním vzděláváním, které zajišťuje edukační aktivity za účelem zvýšení či prohloubení znalostí a dovedností zaměstnanců. V poslední kapitole se zaměřuje na e-learning, efektivní formu vzdělávání zaměstnanců za pomoci informačních a komunikačních technologií. Část praktická se zabývá výzkumným šetřením, zaměřeným na realizaci e-learningových kurzů v prostředí firmy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is dedicated to e-learning in the field of corporate education. In the theoretical part, initially, it focuses on lifelong learning, learning that accompanies us in various forms continuously throughout our lives. Afterward, it then focuses on company education that provides educational activities to increase or deepen the knowledge and skills of employees.In the last chapter, the thesis focuses on e-learning, an effective form of employee education using information and communication technologies. The practical part deals with a research survey focused on the implementation of e-learning courses in the company environment.
Klíčová slova
celoživotní vzdělávání, edukace dospělých, firemní vzdělávání, e-learning, moderní technologie, výzkum
Klíčová slova v angličtině
lifelong learning, adult education, corporate education, e-learning, modern technology, research
Rozsah průvodní práce
76 s. (142 995 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje e-learningu v prostředí firemního vzdělávání. V teoretické části se nejprve zaměřuje na celoživotní vzdělávání, učení, které nás provází v různých formách nepřetržitě celým životem. Poté se zaobírá firemním vzděláváním, které zajišťuje edukační aktivity za účelem zvýšení či prohloubení znalostí a dovedností zaměstnanců. V poslední kapitole se zaměřuje na e-learning, efektivní formu vzdělávání zaměstnanců za pomoci informačních a komunikačních technologií. Část praktická se zabývá výzkumným šetřením, zaměřeným na realizaci e-learningových kurzů v prostředí firmy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is dedicated to e-learning in the field of corporate education. In the theoretical part, initially, it focuses on lifelong learning, learning that accompanies us in various forms continuously throughout our lives. Afterward, it then focuses on company education that provides educational activities to increase or deepen the knowledge and skills of employees.In the last chapter, the thesis focuses on e-learning, an effective form of employee education using information and communication technologies. The practical part deals with a research survey focused on the implementation of e-learning courses in the company environment.
Klíčová slova
celoživotní vzdělávání, edukace dospělých, firemní vzdělávání, e-learning, moderní technologie, výzkum
Klíčová slova v angličtině
lifelong learning, adult education, corporate education, e-learning, modern technology, research
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti celoživotního vzdělávání, firemního vzdělávání a e-learningu.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumného šetření prostřednictvím rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti celoživotního vzdělávání, firemního vzdělávání a e-learningu.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumného šetření prostřednictvím rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAREŠOVÁ, Andrea. E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha: 1. VOX, 2011. ISBN 978-80-87480-00-7.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4806-1.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
VODÁK, Jozef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3651-8.
ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi: kniha s online podporou. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-217-7.
ZOUNEK, Jiří a Petr SUDICKÝ. E-learning: učení (se) s online technologiemi. Praha: Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-807-3579-036.
Seznam doporučené literatury
BAREŠOVÁ, Andrea. E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha: 1. VOX, 2011. ISBN 978-80-87480-00-7.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4806-1.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
VODÁK, Jozef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3651-8.
ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi: kniha s online podporou. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-217-7.
ZOUNEK, Jiří a Petr SUDICKÝ. E-learning: učení (se) s online technologiemi. Praha: Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-807-3579-036.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM (rozhovory s respondenty)
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, dále se zaměřila na stručné vymezení teoretických východisek. Dále se věnovala popisu výzkumné strategie - výzkumné otázky, výzkumné cíle, apod. Stěžejní část prezentace byla tvořena představením výsledků výzkumného šetření. Studentka odpovídala na otázky z posudků a na otázky členů komise. Prezentováno bylo také doporučení pro praxi. Studentka byla k obhajobě adekvátně připravená.