Bakalářská práce je zaměřena na klíčové kompetence učitelů základních škol a jejich vnímání pracovní a osobní pohody. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a východiska z oblasti kompetencí, angažovanosti, specifik učitelské profese a možností profesní podpory a rozvoje. Praktická část práce popisuje výzkum pracovní a osobní pohody učitelů 1. stupně základních škol ve Zlíně a faktorů, které ji dle jejich vnímání ovlivňují.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis turns attention to key competencies of primary school teachers and their perception of work and well-being. In theoretical part, there are defined the basic concepts from the field of competencies, engagement, specifics of teacher´s profession and possibilities of professional support and growth. Practical part of thesis describes the survey of work and well-being of first school teachers in Zlín and the factors, which affect it, depending on their perception.
Klíčová slova
kompetence, angažovanost, pracovní a osobní pohoda, profese učitele, učitelé 1. stupně základních škol, profesní podpora, rozvoj, řízení, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
competence/competency, engagement, work and well-being, teacher´s profession, first school teachers, professional support, growth, management, learning
Rozsah průvodní práce
63 s. (107 379 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na klíčové kompetence učitelů základních škol a jejich vnímání pracovní a osobní pohody. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a východiska z oblasti kompetencí, angažovanosti, specifik učitelské profese a možností profesní podpory a rozvoje. Praktická část práce popisuje výzkum pracovní a osobní pohody učitelů 1. stupně základních škol ve Zlíně a faktorů, které ji dle jejich vnímání ovlivňují.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis turns attention to key competencies of primary school teachers and their perception of work and well-being. In theoretical part, there are defined the basic concepts from the field of competencies, engagement, specifics of teacher´s profession and possibilities of professional support and growth. Practical part of thesis describes the survey of work and well-being of first school teachers in Zlín and the factors, which affect it, depending on their perception.
Klíčová slova
kompetence, angažovanost, pracovní a osobní pohoda, profese učitele, učitelé 1. stupně základních škol, profesní podpora, rozvoj, řízení, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
competence/competency, engagement, work and well-being, teacher´s profession, first school teachers, professional support, growth, management, learning
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rozvoje potenciálu, motivovanosti a pracovní spokojenosti.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rozvoje potenciálu, motivovanosti a pracovní spokojenosti.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HORVÁTHOVÁ, Petra, Jiří BLÁHA a Andrea ČOPÍKOVÁ. Řízení lidských zdrojů: nové trendy. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-430-1.
PAULÍK, Karel. Psychologie lidské odolnosti. Vyd. 2. Praha: Grada Publishing, a.s., 2017. ISBN 978-80-247-5646-2.
SCHAUFELI, Wilmar a Arnold BAKKER. Utrecht Work Engagement Scale. Preliminary Manual, 2004. [online].
Dostupné z: http://www.wilmarschaufeli.nl/publications/Schaufeli/Test%20Manuals/Test_manual_UWES_English.pdf
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Vzdělávání a rozvoj podle kompetencí: kompetence v andragogice, pedagogice a řízení. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-54-9.
Seznam doporučené literatury
HORVÁTHOVÁ, Petra, Jiří BLÁHA a Andrea ČOPÍKOVÁ. Řízení lidských zdrojů: nové trendy. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-430-1.
PAULÍK, Karel. Psychologie lidské odolnosti. Vyd. 2. Praha: Grada Publishing, a.s., 2017. ISBN 978-80-247-5646-2.
SCHAUFELI, Wilmar a Arnold BAKKER. Utrecht Work Engagement Scale. Preliminary Manual, 2004. [online].
Dostupné z: http://www.wilmarschaufeli.nl/publications/Schaufeli/Test%20Manuals/Test_manual_UWES_English.pdf
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Vzdělávání a rozvoj podle kompetencí: kompetence v andragogice, pedagogice a řízení. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-54-9.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, následně stručně představila teoretická východiska práce. Studentka se dále zaměřila na popis výzkumné části, konkrétně uvedkla výzkumnou strategii - výzkumné otázky, cíle, design výzkumu. Následně se zaměřila na prezentaci výsledků výzkumného šetření a zodpovězení otázek z posudků. Prezentováno bylo také doporučení pro praxi. Studentka dokázala reagovat na otázky členů komise (počet zdrojů, se kterými studentka pracovala) a k obhajobě byla adekvátně připravená.