- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Skladatel filmové hudby Elia Cmíral
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., zvuková skladba.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Film Composer Elia Cmiral (Hruda Pavel, MgA.)
2. Practical part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Length at Least 10 mins., Sound. (Hruda Pavel, MgA.)
Filmová hudba je významný filmový vyjadrovací prostriedok, pomáha vytvárať filmový dej. Hudba zvýrazňuje pocity, ktoré film vyvoláva v divákoch a vytvára emócie, ktoré dodávajú filmu nový rozmer. Skladby, ktoré pri sledovaní filmu počujeme sú špecifické pre každý filmový žáner a týmito zákonitosťami sa riadia aj filmový skladatelia.
Táto práca pojednáva o skladateľovi filmovej hudby Eliovi Davidovi Cmíralovi, ktorý sa dokázal presadiť v najväčšej konkurencii filmového priemyslu v Hollywoode. Napriek tomu, že zložil hudbu aj k viacerým českým filmom je českej verejnosti pomerne málo známy. Získal si vo filmovom svete povesť originálneho skladateľa, jeho štýl kombinuje súčasnú elektronickú hudbu s akustickým orchestrálnym zvukom a spojuje najmodernejšiu technológiu s emocionálnymi melodickými motívmi.
Anotace v angličtině
Film music is an important film technique that helps to create a storyline of the film. Music enhances feelings that the film evokes in the audience and creates emotions, which add a new dimension to the film. Tracks we hear while watching the film are specific to each movie genre and these rules are also abided by film composers.
This bachelor´s thesis deals with the composer of film music Elia David Cmiral, who managed to assert himself in the biggest competition of the film industry in Hollywood. Despite the fact that he composed music for several Czech films, he remains quite unknown to the Czech public. In the film industry he gained a reputation of original composer, his style combines contemporary electronic music with acoustic orchestral sound and connects modern technology with emotional melodic motifs.
Klíčová slova
Elia Cmíral, filmový skladateľ, filmová hudba, soundtrack
Klíčová slova v angličtině
Elia Cmiral, film composer, film music, soundtrack
Rozsah průvodní práce
43
Jazyk
CZ
Anotace
Filmová hudba je významný filmový vyjadrovací prostriedok, pomáha vytvárať filmový dej. Hudba zvýrazňuje pocity, ktoré film vyvoláva v divákoch a vytvára emócie, ktoré dodávajú filmu nový rozmer. Skladby, ktoré pri sledovaní filmu počujeme sú špecifické pre každý filmový žáner a týmito zákonitosťami sa riadia aj filmový skladatelia.
Táto práca pojednáva o skladateľovi filmovej hudby Eliovi Davidovi Cmíralovi, ktorý sa dokázal presadiť v najväčšej konkurencii filmového priemyslu v Hollywoode. Napriek tomu, že zložil hudbu aj k viacerým českým filmom je českej verejnosti pomerne málo známy. Získal si vo filmovom svete povesť originálneho skladateľa, jeho štýl kombinuje súčasnú elektronickú hudbu s akustickým orchestrálnym zvukom a spojuje najmodernejšiu technológiu s emocionálnymi melodickými motívmi.
Anotace v angličtině
Film music is an important film technique that helps to create a storyline of the film. Music enhances feelings that the film evokes in the audience and creates emotions, which add a new dimension to the film. Tracks we hear while watching the film are specific to each movie genre and these rules are also abided by film composers.
This bachelor´s thesis deals with the composer of film music Elia David Cmiral, who managed to assert himself in the biggest competition of the film industry in Hollywood. Despite the fact that he composed music for several Czech films, he remains quite unknown to the Czech public. In the film industry he gained a reputation of original composer, his style combines contemporary electronic music with acoustic orchestral sound and connects modern technology with emotional melodic motifs.
Klíčová slova
Elia Cmíral, filmový skladateľ, filmová hudba, soundtrack
Klíčová slova v angličtině
Elia Cmiral, film composer, film music, soundtrack
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
COOKE, Mervyn. Dějiny filmové hudby. Praha: Casablanca, 2011. ISBN 978-80-87292-14-3.
MATZNER, Antonín - PILKA, Jiří. Česká filmová hudba. V Praze: Dauphin, 2002. ISBN 80-7272-013-9.
GREČNÁR, Ján. Filmová hudba od nápadu po soundtrack. Bratislava: Ústav hudobnej vedy Slovenskej akadémie vied, 2005. Hudba a médiá. ISBN 80-89135-04-8.
LEXMANN, Juraj. Teória filmovej hudby. Druhé revidované a doplnené vydanie. Bratislava: Ústav hudobnej vedy Slovenskej akadémie vied, 2006. Hudba a médiá. ISBN 80-89135-06-4.
Seznam doporučené literatury
COOKE, Mervyn. Dějiny filmové hudby. Praha: Casablanca, 2011. ISBN 978-80-87292-14-3.
MATZNER, Antonín - PILKA, Jiří. Česká filmová hudba. V Praze: Dauphin, 2002. ISBN 80-7272-013-9.
GREČNÁR, Ján. Filmová hudba od nápadu po soundtrack. Bratislava: Ústav hudobnej vedy Slovenskej akadémie vied, 2005. Hudba a médiá. ISBN 80-89135-04-8.
LEXMANN, Juraj. Teória filmovej hudby. Druhé revidované a doplnené vydanie. Bratislava: Ústav hudobnej vedy Slovenskej akadémie vied, 2006. Hudba a médiá. ISBN 80-89135-06-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student obhájil svoji práci zodpovězením jednotlivých otázek z rozpravy, kterou doplnil i svojí obhajobou bakalářské prace.