Cílem práce je vhodnou formou aplikovat mobilní technologie a softwarové nástroje ve třídách s žáky se specifickými potřebami. Výstupem bude dotazníkové šetření o vhodnosti a nevhodnosti vedené formou dialogu. Šetření bude směřovat k potvrzení či zamítnutím vhodnosti použití zvolených softwarových nástrojů pro žáky školy typově patřící mezi praktické a speciální. Šetření bude probíhat na zvolených softwarových produktech pro mobilní technologie a produktech podporujících platformu mobilní i desktopovou. Podnětem k zadání práce byl podnět ze školského zařízení typu praktická a speciální škola.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to apply mobile technologies and software tools in classes with pupils with specific needs. The output will be a questionnaire survey on the suitability and inappropriateness in form of dialogue. The investigation will be aimed at confirming or rejecting the suitability of using the selected software tools for school pupils of the type typically practical and special. The survey will be conducted on selected software products for mobile technologies and products supporting mobile and desktop platforms. The initiative for the assignment was a stimulus from a school of the type of practical and special school.
Klíčová slova
Speciální pedagogika, mobilní technologie, iPad, děti s handicapem
Klíčová slova v angličtině
Special pedagogy, mobile technology, iPad, children with disabilities
Rozsah průvodní práce
134 s. (178 150 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je vhodnou formou aplikovat mobilní technologie a softwarové nástroje ve třídách s žáky se specifickými potřebami. Výstupem bude dotazníkové šetření o vhodnosti a nevhodnosti vedené formou dialogu. Šetření bude směřovat k potvrzení či zamítnutím vhodnosti použití zvolených softwarových nástrojů pro žáky školy typově patřící mezi praktické a speciální. Šetření bude probíhat na zvolených softwarových produktech pro mobilní technologie a produktech podporujících platformu mobilní i desktopovou. Podnětem k zadání práce byl podnět ze školského zařízení typu praktická a speciální škola.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to apply mobile technologies and software tools in classes with pupils with specific needs. The output will be a questionnaire survey on the suitability and inappropriateness in form of dialogue. The investigation will be aimed at confirming or rejecting the suitability of using the selected software tools for school pupils of the type typically practical and special. The survey will be conducted on selected software products for mobile technologies and products supporting mobile and desktop platforms. The initiative for the assignment was a stimulus from a school of the type of practical and special school.
Klíčová slova
Speciální pedagogika, mobilní technologie, iPad, děti s handicapem
Klíčová slova v angličtině
Special pedagogy, mobile technology, iPad, children with disabilities
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši tématu potřeb žáků se speciálními potřebami v kontextu současných technologií.
Popište technické a technologické možnosti přiměřené žákům ve speciální škole.
Proveďte vhodný průzkum na použití mobilních technologií a navrhněte i vhodnost jejich použití.
Připravte výuku zvoleného tématu a doplňte vhodným metodickým materiálem.
Vyhodnoťte zvolené postupy z pohledu použitelnosti a efektivity.
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši tématu potřeb žáků se speciálními potřebami v kontextu současných technologií.
Popište technické a technologické možnosti přiměřené žákům ve speciální škole.
Proveďte vhodný průzkum na použití mobilních technologií a navrhněte i vhodnost jejich použití.
Připravte výuku zvoleného tématu a doplňte vhodným metodickým materiálem.
Vyhodnoťte zvolené postupy z pohledu použitelnosti a efektivity.
Seznam doporučené literatury
DOSTÁL, Jiří (ed.). Moderní vzdělávání: technika a informační technologie. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011, 157 s. ISBN 978-80-244-2912-0.
KAŠPÁRKOVÁ, Svatava. Učení a vyučování. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2013. ISBN 978-80-7454-298-5. Dostupné také z: https://hdl.handle.net/10563/25822.
KHAN, Salman. The one world schoolhouse: education reimagined. New York: Twelve, 2012, 259 s. ISBN 978-1-4555-0839-6.
MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998, 239 s. ISBN 80-7178-246.
PETHURAJA.S. Massive Open Online Courses (MOOCs) For Everyone. 2015-05-02. India: PETHURAJA.S, 2015, 155 s. ISBN 978-93-5126-246-6.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013, 395 s.
Seznam doporučené literatury
DOSTÁL, Jiří (ed.). Moderní vzdělávání: technika a informační technologie. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011, 157 s. ISBN 978-80-244-2912-0.
KAŠPÁRKOVÁ, Svatava. Učení a vyučování. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2013. ISBN 978-80-7454-298-5. Dostupné také z: https://hdl.handle.net/10563/25822.
KHAN, Salman. The one world schoolhouse: education reimagined. New York: Twelve, 2012, 259 s. ISBN 978-1-4555-0839-6.
MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998, 239 s. ISBN 80-7178-246.
PETHURAJA.S. Massive Open Online Courses (MOOCs) For Everyone. 2015-05-02. India: PETHURAJA.S, 2015, 155 s. ISBN 978-93-5126-246-6.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013, 395 s.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala prezentaci diplomové práce a komise byla seznámena s posudky vedoucího a oponenta
Otázky oponenta (Kalupová Blanka, Ing.):
1a) S jakou skupinou žáků diplomantka pracovala ? žáci 1. nebo 2. stupně vzdělávání, počet žáků a jejich ročník, bližší uvedení konkrétního druhu středního postižení.
Bylo mi umožněno pracovat se 7 žáky 1. stupně vzdělávání.
1b) Dotazník určený rodičům vyplnilo 21 rodičů. Jedná se o rodiče všech žáků, nebo se jedná o počet vrácených vyplněných dotazníků?
2) Jaký je názor diplomantky na výsledky dotazníkového šetření provedeného u učitelů?
Doplňující dotazy komise:
1. V té škole se s tou prací seznámil kdo ?
2. Za jakým účele jste dávala dotazník učitelům i rodičům ? Využijete nějak tyto výsledky ?
3. Je dostačující, že používají motivující prostředky ? Vede to k dalšímu zamyšlení ? Hodnotíte situaci dostatečně, že využívají prostředky pro motivaci ?
4. Zkoušela jste udělat korelaci mezi otázkami ?
Studentka reagovala na otázky komise a odpovídala.