- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. teoretická část: Dokumentace přípravy, realizace magisterské práce a rešerše
2. praktická část: Vlčí stezky - kreslený animovaný film
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Documentation of the Preparation and Realization of the Master's Thesis and Research
2. Practical Part: Wolf Paths - Hand-drawn Animated Film
Film Vlčí stezky je animovaný film, kterým je společným projektem s Noemi Valentíny. Našim cílem bylo prolomit nepsané dogma, kdy každý tvůrce-animátor pracuje sám na vlastním bakalářském nebo diplomovém projektu.
Společně bylo naším záměrem vytvořit příběh, který bude fungovat, jak pohádka pro mlad-ší diváky, tak jako příběh s duchovním přesahem pro dospělé.
V teoretické části je nejprve popsán proces tvorby příběhu. Následně jsou vyjmenovány a popsány základní pilíře, na kterých je postavena hlavní myšlenka příběhu.
V praktické části je pak popsaný proces výroby celého filmu od první kresby až po finální úpravy střihu a zvuku.
Anotace v angličtině
Wolves Trail is an animated film that is a joint project with Noah Valentine. Our goal was to break the unwritten dogma, where each creator-animator works on his own bachelor or diploma project.
Together, it was our intention to create a story that would function as a fairy tale for youn-ger audiences, as well as a story of spiritual overlap for adults.
In the theoretical part, the storytelling process is first described. Subsequently, the basic pillars on which the main idea of the story is based are listed and described.
In the practical part is described the process of making the entire film from the first dra-wing to the final editing of the editing and sound.
Keywords: Wolf paths, story, wolf, boy, Nature, education, self-surpassing, family, art, Photoshop, After Effects, TvPaint.
Rozsah průvodní práce
69
Jazyk
CZ
Anotace
Film Vlčí stezky je animovaný film, kterým je společným projektem s Noemi Valentíny. Našim cílem bylo prolomit nepsané dogma, kdy každý tvůrce-animátor pracuje sám na vlastním bakalářském nebo diplomovém projektu.
Společně bylo naším záměrem vytvořit příběh, který bude fungovat, jak pohádka pro mlad-ší diváky, tak jako příběh s duchovním přesahem pro dospělé.
V teoretické části je nejprve popsán proces tvorby příběhu. Následně jsou vyjmenovány a popsány základní pilíře, na kterých je postavena hlavní myšlenka příběhu.
V praktické části je pak popsaný proces výroby celého filmu od první kresby až po finální úpravy střihu a zvuku.
Anotace v angličtině
Wolves Trail is an animated film that is a joint project with Noah Valentine. Our goal was to break the unwritten dogma, where each creator-animator works on his own bachelor or diploma project.
Together, it was our intention to create a story that would function as a fairy tale for youn-ger audiences, as well as a story of spiritual overlap for adults.
In the theoretical part, the storytelling process is first described. Subsequently, the basic pillars on which the main idea of the story is based are listed and described.
In the practical part is described the process of making the entire film from the first dra-wing to the final editing of the editing and sound.
Keywords: Wolf paths, story, wolf, boy, Nature, education, self-surpassing, family, art, Photoshop, After Effects, TvPaint.
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Cílem dokumentace přípravy je obeznámení čtenáře se všemi přípravnými a realizačními fázemi magisterského filmu. Text odkrývá způsob a postup práce, může obsahovat také osobní postoje, a to s důrazem na potíže při realizace, hledání jejich řešení, nabyté zkušenosti. Toto se však musí vždy bezprostředně vztahovat k realizaci filmu a nesmí sklouznout k přílišné popisnosti nebo lehkovážnosti ("historkám z natáčení"). Podstatnou součástí explikace je výčet inspiračních zdrojů a nakládání s nimi, rešerše podkladů pro přípravu a realizaci filmu. Hodnotí se jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), faktografický přínos a správnost odborné terminologie, také formální úprava textu. Diplomová práce musí obsahovat alespoň 8 knižních titulů a 6 odborných článků, s nimiž autor při přípravě a realizaci filmu pracoval (teorie i technologie).
Rozsah práce a pokyny k vypracování: Povinný minimální rozsah je 30 normostran, doporučené maximum 50 normostran textu (1 normostrana = 1800 znaků) + přílohy (vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla). Odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně).
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 210 sekund bez titulků, není-li animace již v titulcích. Doporučená maximální stopáž je 480 sekund. Absolvent prokáže kromě nabytého řemesla animace (pohyb postavy, v prostoru, komunikace objektů, jejich stylizace, charakterová animace, timing...), osobité výtvarné uchopení, a to vše v korespondenci se zvoleným tématem filmu. Výsledná podoba musí být ve finálním (hotovém) tvaru. Je třeba, aby film byl odevzdán v patřičné technické kvalitě - musí dodržet předepsaná kritéria při exportu.
Odevzdání 1ks videosoubor vypálený na DVD (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí DVD s videosouborem je také výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 15 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
V samostatném textovém souboru napište anotaci filmu, uveďte jméno a příjmení, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Cílem dokumentace přípravy je obeznámení čtenáře se všemi přípravnými a realizačními fázemi magisterského filmu. Text odkrývá způsob a postup práce, může obsahovat také osobní postoje, a to s důrazem na potíže při realizace, hledání jejich řešení, nabyté zkušenosti. Toto se však musí vždy bezprostředně vztahovat k realizaci filmu a nesmí sklouznout k přílišné popisnosti nebo lehkovážnosti ("historkám z natáčení"). Podstatnou součástí explikace je výčet inspiračních zdrojů a nakládání s nimi, rešerše podkladů pro přípravu a realizaci filmu. Hodnotí se jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), faktografický přínos a správnost odborné terminologie, také formální úprava textu. Diplomová práce musí obsahovat alespoň 8 knižních titulů a 6 odborných článků, s nimiž autor při přípravě a realizaci filmu pracoval (teorie i technologie).
Rozsah práce a pokyny k vypracování: Povinný minimální rozsah je 30 normostran, doporučené maximum 50 normostran textu (1 normostrana = 1800 znaků) + přílohy (vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla). Odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně).
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 210 sekund bez titulků, není-li animace již v titulcích. Doporučená maximální stopáž je 480 sekund. Absolvent prokáže kromě nabytého řemesla animace (pohyb postavy, v prostoru, komunikace objektů, jejich stylizace, charakterová animace, timing...), osobité výtvarné uchopení, a to vše v korespondenci se zvoleným tématem filmu. Výsledná podoba musí být ve finálním (hotovém) tvaru. Je třeba, aby film byl odevzdán v patřičné technické kvalitě - musí dodržet předepsaná kritéria při exportu.
Odevzdání 1ks videosoubor vypálený na DVD (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí DVD s videosouborem je také výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 15 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
V samostatném textovém souboru napište anotaci filmu, uveďte jméno a příjmení, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Seznam doporučené literatury
ŽÁČEK, Jan (ed.). Z nevýhody výhoda: příručka pro skautské vedoucí o tom, jak v oddíle pracovat s dětmi s různými specifickými potřebami. Vyd. 5., rozš., (V TDC 1.). Praha: Junák - svaz skautů a skautek ČR, Tiskové a distribuční centrum, 2013. ISBN 978-80-86825-89-2.
KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, Katedra animované tvorby, 2004. ISBN 80-7331-019-8.
CARTER, Forrest. Škola Malého stromu: skutečné události. 3. vyd. Přeložil Lubomír MIŘEJOVSKÝ. Praha: Kalich, 2007. ISBN 978-80-7017-058-8.
Seznam doporučené literatury
ŽÁČEK, Jan (ed.). Z nevýhody výhoda: příručka pro skautské vedoucí o tom, jak v oddíle pracovat s dětmi s různými specifickými potřebami. Vyd. 5., rozš., (V TDC 1.). Praha: Junák - svaz skautů a skautek ČR, Tiskové a distribuční centrum, 2013. ISBN 978-80-86825-89-2.
KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, Katedra animované tvorby, 2004. ISBN 80-7331-019-8.
CARTER, Forrest. Škola Malého stromu: skutečné události. 3. vyd. Přeložil Lubomír MIŘEJOVSKÝ. Praha: Kalich, 2007. ISBN 978-80-7017-058-8.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucí praktická: A - výborně
Hodnocení oponent praktická: B - velmi dobře
Kvalitu textu snížily nedostatky v jazykovém projevu autora a formálních parametrech práce.
Film se nesetkal s žádnou kritickou připomínkou směrem ke své řemeslné i dramaturgické stránce.