Tato diplomová práce se zabývá hledáním poctivého, klidného a osobního média pro uspěchanou digitální dobu. Vychází z historie a současné nabídky médií, s důrazem na periodika, zkoumá vztah konzumenta k nim a hledá jejich silná a slabá místa. V praktické části pak přichází s vlastním řešením v podobě návrhu časopisu na míru, ovládaného skrze mobilní aplikaci.
Anotace v angličtině
This master's thesis' goal is to find an honest, calm and personal medium for the rushed digital age of today. It looks at the history and current offering of media, with a focus on periodicals, examines the relationship between it and its consumer, and looks for strong and weak points. In the practical part, the thesis brings a solution in the form of a magazine tailored to any reader, controlled through a mobile application.
Tato diplomová práce se zabývá hledáním poctivého, klidného a osobního média pro uspěchanou digitální dobu. Vychází z historie a současné nabídky médií, s důrazem na periodika, zkoumá vztah konzumenta k nim a hledá jejich silná a slabá místa. V praktické části pak přichází s vlastním řešením v podobě návrhu časopisu na míru, ovládaného skrze mobilní aplikaci.
Anotace v angličtině
This master's thesis' goal is to find an honest, calm and personal medium for the rushed digital age of today. It looks at the history and current offering of media, with a focus on periodicals, examines the relationship between it and its consumer, and looks for strong and weak points. In the practical part, the thesis brings a solution in the form of a magazine tailored to any reader, controlled through a mobile application.
Rozsah teoretické práce minimálně 40 - 45 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz směrnice rektora č. 20/2016) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: média ve vztahu k jejich konzumentům, knihy, časopisy, masová média, internetové publikace, sociální sítě, hledání co nejosobnějšího vztahu k médiu
2. Praktická část: vytvoření vlastního média pro osobní účely, kombinujícího digitální a analogový svět
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 40 - 45 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz směrnice rektora č. 20/2016) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: média ve vztahu k jejich konzumentům, knihy, časopisy, masová média, internetové publikace, sociální sítě, hledání co nejosobnějšího vztahu k médiu
2. Praktická část: vytvoření vlastního média pro osobní účely, kombinujícího digitální a analogový svět
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. Praha: Grada, 2011. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3028-8
GILES, David. Psychologie médií. Praha: Grada, 2012. Z pohledu psychologie. ISBN 978-80-247-3921-2
ČERMÁK, Miloš, OSVALDOVÁ, Barbora a Alice NĚMCOVÁ TEJKALOVÁ, ed. Žurnalistika v informační společnosti - digitalizace a internetizace žurnalistiky: proměny a perspektivy žurnalistiky v epoše digitálních médií aneb nová média teoreticky i prakticky. V Praze: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1684-1
JEŽEK, Vlastimil a Jan JIRÁK. Média a my. V Praze: Akademie múzických umění, 2014. Management umění - umění managementu. ISBN 978-80-7331-304-3
JOHNS, Adrian. Pirátství: boje o duševní vlastnictví od Gutenberga po Gatese. Brno: Host, 2013. ISBN 978-80-7294-711-9
VERNER, Pavel. Propaganda a manipulace. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2011. ISBN 978-80-7452-015-0
PROKOP, Dieter. Boj o média: dějiny nového kritického myšlení o médiích. Praha: Karolinum, 2005. Mediální studia. ISBN 80-246-0618-6
Seznam doporučené literatury
BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. Praha: Grada, 2011. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3028-8
GILES, David. Psychologie médií. Praha: Grada, 2012. Z pohledu psychologie. ISBN 978-80-247-3921-2
ČERMÁK, Miloš, OSVALDOVÁ, Barbora a Alice NĚMCOVÁ TEJKALOVÁ, ed. Žurnalistika v informační společnosti - digitalizace a internetizace žurnalistiky: proměny a perspektivy žurnalistiky v epoše digitálních médií aneb nová média teoreticky i prakticky. V Praze: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1684-1
JEŽEK, Vlastimil a Jan JIRÁK. Média a my. V Praze: Akademie múzických umění, 2014. Management umění - umění managementu. ISBN 978-80-7331-304-3
JOHNS, Adrian. Pirátství: boje o duševní vlastnictví od Gutenberga po Gatese. Brno: Host, 2013. ISBN 978-80-7294-711-9
VERNER, Pavel. Propaganda a manipulace. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2011. ISBN 978-80-7452-015-0
PROKOP, Dieter. Boj o média: dějiny nového kritického myšlení o médiích. Praha: Karolinum, 2005. Mediální studia. ISBN 80-246-0618-6
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Nově koncipovanou strukturu elektronického časopisu - personifikovaný tisk vysvětlil student do detailů. Programová část projektu koresponduje s grafickým obrazem. Wolf a Houf: výběr a řazení článků do osobního periodika - proces, jak vzniká přiřazení důležitosti. Student logicky a formulačně kvalitně vysvětlil krizová místa.