V této diplomové práci se zabývám hrou a hračkami, jejich významem, grafickým řešením a představuje tak základ pro praktickou část, jejímž tématem je vytvoření kartónových velkoformátových hraček včetně vizuálního stylu.
Téma jsem rozdělil na čtyři části:
Konceptuální: zde se zabývám obecně významem a účelem hry a hračky a jejich vlivem na rozvoj dítěte v předškolním věku.
Vizuální: kde se zabývám vizuální podobou některých hraček a jejich obalů.
Bezpečnost: zde uvádím požadované vlastnosti, normy a limitace předmětů pro děti s přihlédnutím k materiálu, z něhož by měly být vyrobeny mé hračky kartónuve vztahu k bezpečnosti.
Praktickou: V praktické části si nejprve stanovím klíčové otázky spojené s mou hračkou a její značkou, sloučené do dotazníku. Odpovědi na tyto otázky budou kostrou pro přemýšlení o vizuálním stylu mé značky. Dále se zabývám tvorbou hračky samotné a popisem celého tohoto procesu.
Následně dokumentuji své uvažování o značce, pod níž budu tyto hračky produkovat a snažím se nalézt východiska pro vlastní název a vizuální styl.
Anotace v angličtině
In this diploma thesis I deal with playing and toys, their impo rtance, graphic solution and thus introduce the basis for the practical part, which is the creation of large-format cardboard toys
including their visual style.
I have divided the theme into four parts:
Conceptual: here I deal with the meaning and purpose of playing and toys in general and their influence on the development of a pre-school child.
Visual: where I deal with the visual appearance of some toys and their packaging.
Safety: here I present the required features, standards and limitations of objects for children, taking into account the material from which my toys should be m ade cardboard, and its safety.
Practical: In the practical part, I first set out key questions about my toy and its brand, merged into a questionnaire. Answers to these questions will be the backbone for thinking about my brand's visual style. I also deal with the construction of the toy itself and describing the whole process.
I then document my thinking about the brand under which I will produce these toys and try to find ideas for my own name and visual style.
Klíčová slova
hračka, dítě, obalový design, kartón, lepenka, výrobek z papíru, papírenský
průmysl, značka, logo, vizuální styl
Klíčová slova v angličtině
toy, child, packaging design, cardboard, paper product, paper industry, brand,
logo, visual style.
Rozsah průvodní práce
80
Jazyk
CZ
Anotace
V této diplomové práci se zabývám hrou a hračkami, jejich významem, grafickým řešením a představuje tak základ pro praktickou část, jejímž tématem je vytvoření kartónových velkoformátových hraček včetně vizuálního stylu.
Téma jsem rozdělil na čtyři části:
Konceptuální: zde se zabývám obecně významem a účelem hry a hračky a jejich vlivem na rozvoj dítěte v předškolním věku.
Vizuální: kde se zabývám vizuální podobou některých hraček a jejich obalů.
Bezpečnost: zde uvádím požadované vlastnosti, normy a limitace předmětů pro děti s přihlédnutím k materiálu, z něhož by měly být vyrobeny mé hračky kartónuve vztahu k bezpečnosti.
Praktickou: V praktické části si nejprve stanovím klíčové otázky spojené s mou hračkou a její značkou, sloučené do dotazníku. Odpovědi na tyto otázky budou kostrou pro přemýšlení o vizuálním stylu mé značky. Dále se zabývám tvorbou hračky samotné a popisem celého tohoto procesu.
Následně dokumentuji své uvažování o značce, pod níž budu tyto hračky produkovat a snažím se nalézt východiska pro vlastní název a vizuální styl.
Anotace v angličtině
In this diploma thesis I deal with playing and toys, their impo rtance, graphic solution and thus introduce the basis for the practical part, which is the creation of large-format cardboard toys
including their visual style.
I have divided the theme into four parts:
Conceptual: here I deal with the meaning and purpose of playing and toys in general and their influence on the development of a pre-school child.
Visual: where I deal with the visual appearance of some toys and their packaging.
Safety: here I present the required features, standards and limitations of objects for children, taking into account the material from which my toys should be m ade cardboard, and its safety.
Practical: In the practical part, I first set out key questions about my toy and its brand, merged into a questionnaire. Answers to these questions will be the backbone for thinking about my brand's visual style. I also deal with the construction of the toy itself and describing the whole process.
I then document my thinking about the brand under which I will produce these toys and try to find ideas for my own name and visual style.
Klíčová slova
hračka, dítě, obalový design, kartón, lepenka, výrobek z papíru, papírenský
průmysl, značka, logo, vizuální styl
Klíčová slova v angličtině
toy, child, packaging design, cardboard, paper product, paper industry, brand,
logo, visual style.
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 40 - 45 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz směrnice rektora č. 20/2016) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: grafický design hraček a objektů pro děti
2. Praktická část: návrh a realizace velkoformátových hraček z kartonu, návrh řešení názvu a kompletního brandingu těchto hraček
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 40 - 45 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz směrnice rektora č. 20/2016) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: grafický design hraček a objektů pro děti
2. Praktická část: návrh a realizace velkoformátových hraček z kartonu, návrh řešení názvu a kompletního brandingu těchto hraček
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
1. Groos, Karl. Die Spiele der Tiere. 1930
2. LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. místo neznámé: Grada, 1998
3. Věra Mišurcová, Jiří Fišer, Viktor Fixl. Hra a hračka v životě dítěte. 1989
4. Soňa, KOŤÁTKOVÁ. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005
5. Severová, Marie. Hry v raném dětství. Praha: Academia, 1982
6. http://rudolfkohoutek.blog.cz/1003/kognitivni-vyvoj-deti-a-mladeze. http://rudolfkohoutek.blog.cz/. [Online]
7. Matějček, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 2007
8. Mišurcová Věra, Severová Marie. Děti, hry a umění. Praha: autor neznámý, 1997
9. Bacus, Anne. Vaše dítě ve věku od 3 do 6 let. Praha: autor neznámý, 2009. ISBN 978-80-7367-563-9
10. http://www.hrackobrani.cz/wp-content/uploads/2015/10/sh2015_prezentace.pdf. [Online]
11. Piaget, Jean. Psychologie dítěte. místo neznámé: Portál, 2013
Seznam doporučené literatury
1. Groos, Karl. Die Spiele der Tiere. 1930
2. LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. místo neznámé: Grada, 1998
3. Věra Mišurcová, Jiří Fišer, Viktor Fixl. Hra a hračka v životě dítěte. 1989
4. Soňa, KOŤÁTKOVÁ. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005
5. Severová, Marie. Hry v raném dětství. Praha: Academia, 1982
6. http://rudolfkohoutek.blog.cz/1003/kognitivni-vyvoj-deti-a-mladeze. http://rudolfkohoutek.blog.cz/. [Online]
7. Matějček, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 2007
8. Mišurcová Věra, Severová Marie. Děti, hry a umění. Praha: autor neznámý, 1997
9. Bacus, Anne. Vaše dítě ve věku od 3 do 6 let. Praha: autor neznámý, 2009. ISBN 978-80-7367-563-9
10. http://www.hrackobrani.cz/wp-content/uploads/2015/10/sh2015_prezentace.pdf. [Online]
11. Piaget, Jean. Psychologie dítěte. místo neznámé: Portál, 2013
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student předvedl svůj koncept hračky z lepenky ve vysoké kvalitě, počtu realizací a odborným výkladem. Surman, Illík: technické parametry, normy, ekologie výroby, praktické zkušenosti. Student s vysokou mírou erudice odpověděl a vysvětlil všechny dotazy. Velmi kvalitní projekt.