Záměrem této diplomové práce je vypracování návrhu projektu konkurenční strategie vybrané farmaceutické firmy, který je zaměřený na uvedení nového biosimilárního přípravku na český trh. Pro vypracování projektu bylo nutno zjistit, jaká je situace na poli biologických a biosimilárních léčiv v České republice. Byla provedena analýza dostupných dat týkajících se spotřeby těchto léčiv u nás, proléčenosti biologickými léčivy, PEST analýza hodnotící postavení vybrané farmaceutické firmy na trhu a Porterův model charakterizující konkurenční firmy. Na základě zjištěných údajů byl navržen projekt konkurenční strategie vybrané firmy, který je výsledkem této práce.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to elaborate a proposal of a project of competitive strategy of a selected pharmaceutical company focused on introduction of a new biosimilar product on the Czech market. To elaborate the project it was necessary to determine what the situation is in the area of biological and biosimilar drugs in the Czech Republic. An analysis was made of available data concerning the consumption of those drugs in the Czech Republic, overtreatment with biological drugs, PEST analysis evaluating position of the selected pharmaceutical company on the market and Porter's model characterizing competing companies. Based on the data found, as a result of this work a project of competitive strategy of the selected company was proposed
Klíčová slova
strategie, konkurence, konkurenční strategie, PEST analýza, Porterův model, SWOT analýza, biologický lék, biosimilární lék
Klíčová slova v angličtině
strategy, competition, compete strategy, PEST analysis, Porter´s model, SWOT analysis, biological drug, biosimilar drug
Rozsah průvodní práce
120 s.(167 215 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Záměrem této diplomové práce je vypracování návrhu projektu konkurenční strategie vybrané farmaceutické firmy, který je zaměřený na uvedení nového biosimilárního přípravku na český trh. Pro vypracování projektu bylo nutno zjistit, jaká je situace na poli biologických a biosimilárních léčiv v České republice. Byla provedena analýza dostupných dat týkajících se spotřeby těchto léčiv u nás, proléčenosti biologickými léčivy, PEST analýza hodnotící postavení vybrané farmaceutické firmy na trhu a Porterův model charakterizující konkurenční firmy. Na základě zjištěných údajů byl navržen projekt konkurenční strategie vybrané firmy, který je výsledkem této práce.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to elaborate a proposal of a project of competitive strategy of a selected pharmaceutical company focused on introduction of a new biosimilar product on the Czech market. To elaborate the project it was necessary to determine what the situation is in the area of biological and biosimilar drugs in the Czech Republic. An analysis was made of available data concerning the consumption of those drugs in the Czech Republic, overtreatment with biological drugs, PEST analysis evaluating position of the selected pharmaceutical company on the market and Porter's model characterizing competing companies. Based on the data found, as a result of this work a project of competitive strategy of the selected company was proposed
Klíčová slova
strategie, konkurence, konkurenční strategie, PEST analýza, Porterův model, SWOT analýza, biologický lék, biosimilární lék
Klíčová slova v angličtině
strategy, competition, compete strategy, PEST analysis, Porter´s model, SWOT analysis, biological drug, biosimilar drug
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky zaměřené na problematiku konkurenčních strategií.
Praktická část
Analyzujte současnou situaci na trhu biosimilárních přípravků v České republice.
Na základě výsledku analýzy navrhněte projekt stanovení konkurenční strategie vybrané firmy zaměřené na uvedení biosimilárního přípravku na český trh.
Projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky zaměřené na problematiku konkurenčních strategií.
Praktická část
Analyzujte současnou situaci na trhu biosimilárních přípravků v České republice.
Na základě výsledku analýzy navrhněte projekt stanovení konkurenční strategie vybrané firmy zaměřené na uvedení biosimilárního přípravku na český trh.
Projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BURNS, Lawton R. The Business of Healthcare Innovation. 2nd Ed. Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2012, 574 s. ISBN 978-1-107-60777-4.
DAVID, Fred R. Strategic Management: A Competitive Advantage Approach, Concepts and Cases. 14th Ed. Boston: Pearson, 2013, 386 s. ISBN 978-0132666213.
DRUCKER, Peter. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. 1. vyd. Praha: Management Press, 2012, 300 s. ISBN 9788072612420.
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013, 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
TYLL, Ladislav. Podniková strategie. 1. vyd. Praha: C.H.Beck, 2014, 275 s. ISBN 978-80-7400-507-7.
Seznam doporučené literatury
BURNS, Lawton R. The Business of Healthcare Innovation. 2nd Ed. Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2012, 574 s. ISBN 978-1-107-60777-4.
DAVID, Fred R. Strategic Management: A Competitive Advantage Approach, Concepts and Cases. 14th Ed. Boston: Pearson, 2013, 386 s. ISBN 978-0132666213.
DRUCKER, Peter. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. 1. vyd. Praha: Management Press, 2012, 300 s. ISBN 9788072612420.
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013, 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
TYLL, Ladislav. Podniková strategie. 1. vyd. Praha: C.H.Beck, 2014, 275 s. ISBN 978-80-7400-507-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Janka Vydrová, Ph.D. 21 bodů.
Bude Vámi navrhovaný projekt realizován? Zodpovězeno zcela. V teoretické části jste si vymezila různé konkurenční strategie. Která z těchto strategií bude optimální pro realizaci Vašeho projektu a proč? Zodpovězeno zcela.
Oponent: MUDr. Michal Jirsa. 27 bodů.
Je možno Vámi navržený projekt realizovat v praxi? Zodpovězeno zcela. V čem vidíte hlavní úskalí uvádění nových biosimilárních léčiv na trh? Zodpovězeno zcela.