Diplomová práce je zaměřena na marketingovou komunikaci a její využití při zavádění nových produktů na trh, konkrétně dětských doplňků stravy společnosti VITAR, s. r. o. Cílem práce je sestavení komunikační kampaně tak, aby se nová výrobková řada dostala do povědomí zákazníků a vyvolala u nich zájem. V rámci řešení byly použity analýzy SWOT a PESTE. V oblasti průzkumu trhu je použito dotazníkové šetření a mystery shopping, díky kterým bylo zjištěno současné postavení vitamínů společnosti VITAR, s. r. o. na trhu a postavení konkurenčních vitamínů. Podle zjištěných výsledků je navržena marketingová komunikační kampaň pro vstup nových dětských vitamínů na trh. Na základě zjištěných výsledků a navrhnutého řešení je možné přizpůsobit marketingovou komunikaci tak, aby byla přiměřená a efektivní vzhledem ke konkurenci i zákazníkům.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on marketing communication and how it is related to launching new products in the market, particularly the children's dietary supplements of the company called VITAR s. r. o. The main aim of the thesis is to build a communication campaign that directly get the new product line in touch with customers and raise their interest to this brand. As a part of solution, SWOT and PESTE analysis were used. In case of market research, questionnaire survey and mystery shopping technique were used. By using these particular techniques was possible to find out the current position of VITAR, s. r. o. vitamins in the market and the position of the main competitors. According to results from the research, a marketing communication campaign was suggested to enter a new children vitamins market. Based on the findings and the suggested solution, it is possible to adapt the marketing communication to make it appropriate and effective in terms of competition and customers.
Diplomová práce je zaměřena na marketingovou komunikaci a její využití při zavádění nových produktů na trh, konkrétně dětských doplňků stravy společnosti VITAR, s. r. o. Cílem práce je sestavení komunikační kampaně tak, aby se nová výrobková řada dostala do povědomí zákazníků a vyvolala u nich zájem. V rámci řešení byly použity analýzy SWOT a PESTE. V oblasti průzkumu trhu je použito dotazníkové šetření a mystery shopping, díky kterým bylo zjištěno současné postavení vitamínů společnosti VITAR, s. r. o. na trhu a postavení konkurenčních vitamínů. Podle zjištěných výsledků je navržena marketingová komunikační kampaň pro vstup nových dětských vitamínů na trh. Na základě zjištěných výsledků a navrhnutého řešení je možné přizpůsobit marketingovou komunikaci tak, aby byla přiměřená a efektivní vzhledem ke konkurenci i zákazníkům.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on marketing communication and how it is related to launching new products in the market, particularly the children's dietary supplements of the company called VITAR s. r. o. The main aim of the thesis is to build a communication campaign that directly get the new product line in touch with customers and raise their interest to this brand. As a part of solution, SWOT and PESTE analysis were used. In case of market research, questionnaire survey and mystery shopping technique were used. By using these particular techniques was possible to find out the current position of VITAR, s. r. o. vitamins in the market and the position of the main competitors. According to results from the research, a marketing communication campaign was suggested to enter a new children vitamins market. Based on the findings and the suggested solution, it is possible to adapt the marketing communication to make it appropriate and effective in terms of competition and customers.
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
V systematickém přehledu prezentujte poznatky z oblasti marketingové komunikace.
Definujte teoretická východiska pro situační analýzu a průzkum trhu.
Praktická část
Zpracujte situační analýzu pro uvedení nové výrobkové řady společnosti Vitar, s. r. o. na trh.
Vytvořte projekt zavedení dětské výrobkové řady společnosti Vitar, s. r. o. na trh.
Projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
V systematickém přehledu prezentujte poznatky z oblasti marketingové komunikace.
Definujte teoretická východiska pro situační analýzu a průzkum trhu.
Praktická část
Zpracujte situační analýzu pro uvedení nové výrobkové řady společnosti Vitar, s. r. o. na trh.
Vytvořte projekt zavedení dětské výrobkové řady společnosti Vitar, s. r. o. na trh.
Projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary, Philip KOTLER a Marc Oliver OPRESNIK. Marketing: an introduction. 13th ed. Boston: Pearson, 2017, 669 s. ISBN 978-1-292-14650-8.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3. aktualizované vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2. aktualizované a doplněné vyd. Praha: Grada, 2016, 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketing communications: a European perspective. 2nd ed. Harlow: Pearson Education, 2004, 578 s. ISBN 0-273-68500-7.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary, Philip KOTLER a Marc Oliver OPRESNIK. Marketing: an introduction. 13th ed. Boston: Pearson, 2017, 669 s. ISBN 978-1-292-14650-8.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3. aktualizované vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2. aktualizované a doplněné vyd. Praha: Grada, 2016, 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketing communications: a European perspective. 2nd ed. Harlow: Pearson Education, 2004, 578 s. ISBN 0-273-68500-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Jan Kramoliš, Ph.D. 25 b
1. Které z uvedených řešení se firmě zamlouvá nejvíce? Případně lze předpokládat že firmy zrealizuje všechny části projektu? zcela zodpovězeno
Oponent práce: doc. Ing. Helena Janáčová. 29 b
1. Autorka uvádí, že zatím není stanoven žádný rozpočet na nový produkt. Co když nebude rozpočet schválen v plné výši? Jaký postup bude následovat? zcela zodpovězeno
2. Z jakého důvodu není do online marketingové propagace zahrnuta kampaň v reklamním systému Google AdWords, který je jedním z nejrozsáhlejších systémů u nás? zcela zodpovězeno
prof. Stávková
Vysvětlete pojmy primární a sekundární výzkum. Můžete Váš závěr zobecnit? zcela zodpovězeno
Dr. Dobeš
Na základě čeho jste volila otázky v dotazníkovém šetření? Zvýší Vaše opatření loajalitu zákazníků zcela zodpovězeno
Dr. Bejtkovský
Proč jste zvolila ČD pro propagaci? zcela zodpovězeno