Cílem této práce je vytvoření podnikatelského záměru na poskytování fotografických služeb v České republice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou provedeny literární rešerše z knižních zdrojů na témata týkající se zadání. Na teoretickou část navazuje praktická část, kde jsou využity teoretické poznatky. Praktická část začíná analýzou fotografického trhu jak ze strany spotřebitele, tak mezi fotografy, kteří působí v České republice. Na základě výsledků analýz je navržen vhodný podnikatelský záměr, který poslouží fotografovi jako vodítko pro podnikání. Nakonec je podnikatelský záměr podroben nákladové, časové a rizikové analýze. Přínos práce může být pro začínajícího fotografa vysoký.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to create a business plan on providing photography services in the Czech Republic. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part searches literary sources concerning the topic. It is followed by the practical part, which utilises the theoretical knowledge. The practical part starts with the analysis of photography market, both from the customers´ point of view and among photographers operating in the Czech Republic. Based on results of the analyses, a suitable business plan is proposed, which will serve the photographer as a guideline to his business. Finally, the business plan is a subject to a cost, time and risk analyses. The thesis can be of a high contribution to beginner photographers.
Klíčová slova
podnikatelský záměr, fotograf, portrétní fotograf, fotografické služby, analýza fotografického trhu
Klíčová slova v angličtině
business plan, photographer, portrait photographer, photography services, photography market analysis
Rozsah průvodní práce
91s
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je vytvoření podnikatelského záměru na poskytování fotografických služeb v České republice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou provedeny literární rešerše z knižních zdrojů na témata týkající se zadání. Na teoretickou část navazuje praktická část, kde jsou využity teoretické poznatky. Praktická část začíná analýzou fotografického trhu jak ze strany spotřebitele, tak mezi fotografy, kteří působí v České republice. Na základě výsledků analýz je navržen vhodný podnikatelský záměr, který poslouží fotografovi jako vodítko pro podnikání. Nakonec je podnikatelský záměr podroben nákladové, časové a rizikové analýze. Přínos práce může být pro začínajícího fotografa vysoký.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to create a business plan on providing photography services in the Czech Republic. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part searches literary sources concerning the topic. It is followed by the practical part, which utilises the theoretical knowledge. The practical part starts with the analysis of photography market, both from the customers´ point of view and among photographers operating in the Czech Republic. Based on results of the analyses, a suitable business plan is proposed, which will serve the photographer as a guideline to his business. Finally, the business plan is a subject to a cost, time and risk analyses. The thesis can be of a high contribution to beginner photographers.
Klíčová slova
podnikatelský záměr, fotograf, portrétní fotograf, fotografické služby, analýza fotografického trhu
Klíčová slova v angličtině
business plan, photographer, portrait photographer, photography services, photography market analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte literární rešerši týkající se podnikatelského záměru.
Praktická část
Analyzujte trh fotografických služeb v České republice.
Vyhodnoťte výsledky analýz.
Navrhněte vhodný podnikatelský záměr.
Podnikatelský záměr podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte literární rešerši týkající se podnikatelského záměru.
Praktická část
Analyzujte trh fotografických služeb v České republice.
Vyhodnoťte výsledky analýz.
Navrhněte vhodný podnikatelský záměr.
Podnikatelský záměr podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
FILL, Chris. Marketing communications: brands, experiences, participation. 6th ed. Harlow: Pearson, 2013, 820 s. ISBN 978-0-273-77054-1.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
MUMM, Christie. The Art of Selling Portrait Photography: In-Person Sales Techniques to Maximize Customer. 1st ed. Amherst Media, 2017, 128 s. ISBN 1682032329
SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 194 s. ISBN 978-80-247-4103-1.
Seznam doporučené literatury
FILL, Chris. Marketing communications: brands, experiences, participation. 6th ed. Harlow: Pearson, 2013, 820 s. ISBN 978-0-273-77054-1.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
MUMM, Christie. The Art of Selling Portrait Photography: In-Person Sales Techniques to Maximize Customer. 1st ed. Amherst Media, 2017, 128 s. ISBN 1682032329
SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 194 s. ISBN 978-80-247-4103-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ: Ing. Kamil Dobeš, Ph.D. 22b
V jaké fázi je realizace navrhovaného podnikatelského záměru? ZODPOVĚZENO ZCELA
OPONENT: Ing. Jana Ježíková. 21b
Jakým způsobem byly dotazníky rozdělovány mezi respondenty? Byla určena kritéria pro dotazování? Při jakém počtu klientů bude dosaženo tzv. bodu zvratu? Jsou v dnešní době sociálních sítí webové stránky pro fotografa brány jako nutnost, nebo jako konkurenční výhoda? ZODPOVĚZENO ZCELA
Otázky k obhajobě DP
dr. Matošková:
Oslovila jste lidi vašeho věku nebo i starší klienty? Byly tam odlišnosti? Jaké máte zkušenosti s Instagramem? ZODPOVĚZENO ZCELA
doc. Březinová:
Když si tvoříte webové stránky, dáváte tam fotky klientů, ptáte se na souhlas? Používá se ještě klasický způsob vyvolávání fotek? Cítíte další fotografy ve Zlíně jako konkurenci? Jaký předpokládáte měsíční příjem, aby Vám to pokrylo náklady? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ