Předmětem bakalářské práce s názvem "Všeobecná sestra a její profesionalita" je zjištění, jak samotné sestry vnímají svou profesi. Teoretická část práce popisuje základní témata týkající se profese sestry, vzdělávání, postavení v týmu, vztahů a komunikace. Praktická část prezentuje výsledky dotazníkového šetření o vnímání sesterské profese mezi sestrami.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor's thesis "General Nurse and Professionalism" is to find out how nurses themselves perceive their own profession. The theoretical part describes basic topics related to the nursing profession, education, teamwork, relationships and communication. The practical part presents the results of quantitative research using the questionnaire about perception of a nursing profession among nurses.
Klíčová slova
profesionalita, všeobecná sestra, kompetence, komunikace, vzdělávání, vztahy
Klíčová slova v angličtině
professionalism, general nurse, competence, communication, education, relationships
Rozsah průvodní práce
121 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem bakalářské práce s názvem "Všeobecná sestra a její profesionalita" je zjištění, jak samotné sestry vnímají svou profesi. Teoretická část práce popisuje základní témata týkající se profese sestry, vzdělávání, postavení v týmu, vztahů a komunikace. Praktická část prezentuje výsledky dotazníkového šetření o vnímání sesterské profese mezi sestrami.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor's thesis "General Nurse and Professionalism" is to find out how nurses themselves perceive their own profession. The theoretical part describes basic topics related to the nursing profession, education, teamwork, relationships and communication. The practical part presents the results of quantitative research using the questionnaire about perception of a nursing profession among nurses.
Klíčová slova
profesionalita, všeobecná sestra, kompetence, komunikace, vzdělávání, vztahy
Klíčová slova v angličtině
professionalism, general nurse, competence, communication, education, relationships
Zásady pro vypracování
Rešerše a studium odborné literatury.
Sestavení osnovy teoretické části.
Příprava metodiky výzkumné části.
Formulace kritérií pro výběr respondentů.
Realizace výzkumu formou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných informací.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Rešerše a studium odborné literatury.
Sestavení osnovy teoretické části.
Příprava metodiky výzkumné části.
Formulace kritérií pro výběr respondentů.
Realizace výzkumu formou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných informací.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BÁRTLOVÁ, Sylva, Ivana CHLOUBOVÁ a Marie TREŠLOVÁ. Vztah sestra - lékař. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2010. ISBN 978-80-7013-526-6.
BELZ, Horst a Marco SIEGRIST. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-930-9.
HELMING, Mary et al. Core Curriculum for Holistic Nursing. 2nd ed. Burlington, MA: Jones, 2014. ISBN 978-1-284-03583-4.
ŠPATENKOVÁ, Naděžda a Jaroslava KRÁLOVÁ. Základní otázky komunikace: komunikace (nejen) pro sestry. Praha: Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-599-4.
ŠPIRUDOVÁ, Lenka. Doprovázení v ošetřovatelství II: doprovázení sester sestrami, mentorování, adaptační proces, supervize. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5711-7.
Seznam doporučené literatury
BÁRTLOVÁ, Sylva, Ivana CHLOUBOVÁ a Marie TREŠLOVÁ. Vztah sestra - lékař. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2010. ISBN 978-80-7013-526-6.
BELZ, Horst a Marco SIEGRIST. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-930-9.
HELMING, Mary et al. Core Curriculum for Holistic Nursing. 2nd ed. Burlington, MA: Jones, 2014. ISBN 978-1-284-03583-4.
ŠPATENKOVÁ, Naděžda a Jaroslava KRÁLOVÁ. Základní otázky komunikace: komunikace (nejen) pro sestry. Praha: Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-599-4.
ŠPIRUDOVÁ, Lenka. Doprovázení v ošetřovatelství II: doprovázení sester sestrami, mentorování, adaptační proces, supervize. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5711-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Je u sestry důležitá sebereflexe? (vedoucí práce) ....určitě ano, tou teprve sestra pozná své dovednosti a případné litimy.... Kdo a jak by, podle Vás, měl pomáhat sestrám řešit eticky problematické situace tak, aby si za všech okolností zachovaly svoji profesionalitu? Uveďte konkrétní příklad. (oponentka práce) ...myslím si, že by to měla být vrchní sestra, která by měla posoudit problém ze všech strach,... a pokusit se daný problém vyřešit.... Jste si vědoma nějakých chyb, jichž jste se při psaní práce dopustila? (oponentka práce) ...jsou to chyby uvedeny právě oponentkou, dále pak komentáře v diskuzi, kde jsou provedeny přepisy, nikoliv analýza.... Co naopak považujete za největší benefit Vaší práce z hlediska odborného i aplikačního? (oponentka práce) ...vůbec to, že se o toto sestry zajímaly... téma je velmi důležité... reposndeti se také vyjadřovali, že mají zájem o pacienta, což dokázali tím, že vybrali odpověď Identifikace potřeb nemocného. Proč jste se rozhodla pro Survio? (členka komise)...chtěla jsem náhled na problematiku z celé republiky,.... Studentka odpovídala na dotazy komise věcně a přiléhavě.