Diplomová práce je zaměřena na význam a efektivitu individuálního plánování v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. Práce je rozdělena na teoretickou a empi-rickou část. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola je zaměřena na cha-rakteristiku nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Druhá kapitola popisuje specifika komunikace s klientem nízkoprahového zařízení pro děti a mládež. Třetí kapitola se za-měřuje na individuální plánování.
Empirická část diplomové práce zjišťuje smíšenou formou výzkumu efektivnost indivi-duálního plánování v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež za pomoci dotazníko-vého šetření a rozhovorů.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the meaning and effectiveness of individual planning in the low-threshold services for children and youth. This thesis is divided into theoretical and empi-rical parts. Theoretical part is divided into three chapters. The first one is aiming at the characteristics of low-threshold facilities of the children and the youth. The second chap-ter describes the specification of communication with the client of the facility. The third chapter is focusing on the individual planning. Empirical part of this thesis ascertains thanks to the miscellaneous form of research including the questionnaires and the inter-views.
Klíčová slova
Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, individuální plánování, komunikace, klient, sociální pracovník
Klíčová slova v angličtině
low-threshold facilities for the children and the youth, individual planning, communicati-on, client, social worker
Rozsah průvodní práce
76 str.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na význam a efektivitu individuálního plánování v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. Práce je rozdělena na teoretickou a empi-rickou část. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola je zaměřena na cha-rakteristiku nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Druhá kapitola popisuje specifika komunikace s klientem nízkoprahového zařízení pro děti a mládež. Třetí kapitola se za-měřuje na individuální plánování.
Empirická část diplomové práce zjišťuje smíšenou formou výzkumu efektivnost indivi-duálního plánování v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež za pomoci dotazníko-vého šetření a rozhovorů.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the meaning and effectiveness of individual planning in the low-threshold services for children and youth. This thesis is divided into theoretical and empi-rical parts. Theoretical part is divided into three chapters. The first one is aiming at the characteristics of low-threshold facilities of the children and the youth. The second chap-ter describes the specification of communication with the client of the facility. The third chapter is focusing on the individual planning. Empirical part of this thesis ascertains thanks to the miscellaneous form of research including the questionnaires and the inter-views.
Klíčová slova
Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, individuální plánování, komunikace, klient, sociální pracovník
Klíčová slova v angličtině
low-threshold facilities for the children and the youth, individual planning, communicati-on, client, social worker
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti nízkoprahových zařízení pro děti a mládež, komunikace s klientem a individuálního plánování.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace smíšeného výzkumu formou dotazníkového šetření a rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti nízkoprahových zařízení pro děti a mládež, komunikace s klientem a individuálního plánování.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace smíšeného výzkumu formou dotazníkového šetření a rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BICKOVÁ, Lucie. Individuální plánování a role klíčového pracovníka v sociálních službách. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb České republiky, 2011. ISBN 978-80-904668-1-4.
ČERMÁKOVÁ, Kristýna a Milena JOHNOVÁ. Zavádění standardů kvality sociálních služeb do praxe: průvodce poskytovatele. Praha: Ministerstvo práce a sociálních věcí, 2002. ISBN 80-865-5245-4.
MACEK, Petr. Adolescence. Vyd. 2., upr. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-717-8747-7.
MATOUŠEK, Oldřich, Pavla KODYMOVÁ a Jana KOLÁČKOVÁ, ed. Sociální práce v praxi: specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-736-7002-X.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
BICKOVÁ, Lucie. Individuální plánování a role klíčového pracovníka v sociálních službách. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb České republiky, 2011. ISBN 978-80-904668-1-4.
ČERMÁKOVÁ, Kristýna a Milena JOHNOVÁ. Zavádění standardů kvality sociálních služeb do praxe: průvodce poskytovatele. Praha: Ministerstvo práce a sociálních věcí, 2002. ISBN 80-865-5245-4.
MACEK, Petr. Adolescence. Vyd. 2., upr. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-717-8747-7.
MATOUŠEK, Oldřich, Pavla KODYMOVÁ a Jana KOLÁČKOVÁ, ed. Sociální práce v praxi: specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-736-7002-X.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska práce, dále se věnovala popisu výzkumné strategie. Studentka uvedla výzkumné cíle, výzkumné otázky a představila výzkumný soubor. Stěžejní část byla tvořena prezentací výsledků výzkumného šetření. Studentka prezentovala také hypotézy, které se nepodařilo ověřit. Členové komise se doptávali na zkrácené jednání se zájemcem. Studentka odpovídala na otázky k obhajobě.\par \par\par