Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Alternativní komerční kampaně 2. Praktická část: a) autorská publikace: Bukurešťské věštkyně b) volný výstavní soubor: Bukurešťské věštkyně
Tato diplomova praca sa zaobera marketingovou strategiou, ktora bud cerpa z vytvarneho umenia, alebo prizyva samotnych umelcov k spolupraci. Praca poukazuje na pestrost vzta- hov umenia a reklamy, popisuje niekolko najvyznamnejsich aspektov a bodov obojstrannej konvergencie. Pozornost je upriamena hlavne na konkretnych autorov a ich riesenie komercnej zakazky, ktora nestoji na prvoplanovej propagacii, ale na novej vizualnej identite vyplyvajucej z hlbsej sondy do remnej kultury spolocnosti. Konkretne kampane popisane v tejto diplomovej praci poukazuju na pozitiva, ktore prinasa spojenie reklamneho a umeleckeho sveta bez ambicie odpovedat na otazku, ci moze byt reklama umenim.
Anotace v angličtině
e aim of this thesis is to describe marketing strategies that incorporate use of art. is thesis focuses on a speci c relationship between art and advertising and describes some of the most important aspects and points of the fusion of these two elds. e text highlists portfolios of those artists who focus more on a corporte visual identity and it is based on a research on a research of speci c cases of company culture. On particular cases described in this thesis, there are shown concrete aspects of these fusions of ne art and advertising without the ambition of judging what should be considered art or not.
Klíčová slova
reklama, umění, fotografie, kampaň, marketing, plakát, výstava, KesselsKramer, Wienerberger, Boys Play Nice
Tato diplomova praca sa zaobera marketingovou strategiou, ktora bud cerpa z vytvarneho umenia, alebo prizyva samotnych umelcov k spolupraci. Praca poukazuje na pestrost vzta- hov umenia a reklamy, popisuje niekolko najvyznamnejsich aspektov a bodov obojstrannej konvergencie. Pozornost je upriamena hlavne na konkretnych autorov a ich riesenie komercnej zakazky, ktora nestoji na prvoplanovej propagacii, ale na novej vizualnej identite vyplyvajucej z hlbsej sondy do remnej kultury spolocnosti. Konkretne kampane popisane v tejto diplomovej praci poukazuju na pozitiva, ktore prinasa spojenie reklamneho a umeleckeho sveta bez ambicie odpovedat na otazku, ci moze byt reklama umenim.
Anotace v angličtině
e aim of this thesis is to describe marketing strategies that incorporate use of art. is thesis focuses on a speci c relationship between art and advertising and describes some of the most important aspects and points of the fusion of these two elds. e text highlists portfolios of those artists who focus more on a corporte visual identity and it is based on a research on a research of speci c cases of company culture. On particular cases described in this thesis, there are shown concrete aspects of these fusions of ne art and advertising without the ambition of judging what should be considered art or not.
Klíčová slova
reklama, umění, fotografie, kampaň, marketing, plakát, výstava, KesselsKramer, Wienerberger, Boys Play Nice
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 35 stran textu + předepsané přílohy.
Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části diplomové práce v rozsahu maximálně 25 minut. Součástí přednášky je obrazová prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) autorská publikace na zvolené téma: cca 20 fotografií, odevzdává se definitivní podoba - 2 ks vázané publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol, doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává artist´s statement (250 - 300 slov).
b) volný výstavní soubor: ucelený, koncipovaný soubor fotografií, vycházejících, případně navazujících na téma autorské publikace. Odevzdává se min. 12 ks fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované + artist´s statement (400 - 500 slov).
c) prezentační CD (2 ks) + 1x flash karta: obsahuje všechny teoretické i praktické části diplomové práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech (náhledy 75dpi a plná data 300dpi, tisková kvalita), včetně artist´s statementu obou částí praktické diplomové práce, vždy cca 250 - 300 slov a portrétu autora.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 35 stran textu + předepsané přílohy.
Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části diplomové práce v rozsahu maximálně 25 minut. Součástí přednášky je obrazová prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) autorská publikace na zvolené téma: cca 20 fotografií, odevzdává se definitivní podoba - 2 ks vázané publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol, doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává artist´s statement (250 - 300 slov).
b) volný výstavní soubor: ucelený, koncipovaný soubor fotografií, vycházejících, případně navazujících na téma autorské publikace. Odevzdává se min. 12 ks fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované + artist´s statement (400 - 500 slov).
c) prezentační CD (2 ks) + 1x flash karta: obsahuje všechny teoretické i praktické části diplomové práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech (náhledy 75dpi a plná data 300dpi, tisková kvalita), včetně artist´s statementu obou částí praktické diplomové práce, vždy cca 250 - 300 slov a portrétu autora.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Kessels Kramer: Advertising for People Who Don´t Like Advertising
Naomi Kleinova: Bez loga
Seznam doporučené literatury
Kessels Kramer: Advertising for People Who Don´t Like Advertising
Naomi Kleinova: Bez loga
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
V diskusi nad tématem teoretické části práce zazněla výhrada k absenci tématu osvícenosti klienta a porovnání mezinárodní vizuální vyspělosti jednotlivých reklamních trhů.
Oponent i vedoucí praktické části práce přijali dílo zcela bez kritických výhrad, ocenili jeho propracovanost i v knižní podobě. MgA. Reichstäter vznesl otázku, proč na fotografiích rumunských věštkyň absentují jejich klienti. Autorka vysvětlila, že dané téma nebylo záměrem práce, a vlastně ani jejích v možnostech.