Bakalářská práce se zabývá zkoumáním Významu rodiny pro seniory žijící v pobytových zařízeních.
Teoretická část se skládá ze tří kapitol. První část se věnuje vymezení pojmu stáří, jeho projevy a ageismu. Druhá část popisuje seniory a jejich potřeby, seniora a rodinu. Závěr teoretické části představuje funkce rodiny a její proměny, tradiční evropskou rodinu a rodinu jako sociální útvar. Praktická část se zabývá životem seniorů v pobytových zařízeních, vztahem s jejich rodinami, kontaktu s rodinou a nesoběstačností seniorů. Smyslem práce je zjištění významu rodiny pro seniory žijící v pobytových zařízeních.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the study of the meaning of the family for the elderly living in residential facilities.
The theoretical part consists of three chapters. The first part deals with the definition of age, its manifestations and ageism. The second part describes the seniors and their needs, seniors and family. The conclusion of the theoretical part is the function of the family and its transformation, the traditional European family and the family as a social unit. The practical part deals with the life of the elderly in residential facilities, with their families, with the family and the lack of self-sufficiency of seniors. The purpose of the thesis is to determine the meaning of the family for the elderly living in residential facilities.
Klíčová slova
Klíčová slova: senior, rodina, stáří, význam rodiny, kontakt s rodinou, nesoběstačnost.
Klíčová slova v angličtině
Keywords: senior, family, old age, value of family, family contact, non-profit.
Rozsah průvodní práce
52
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním Významu rodiny pro seniory žijící v pobytových zařízeních.
Teoretická část se skládá ze tří kapitol. První část se věnuje vymezení pojmu stáří, jeho projevy a ageismu. Druhá část popisuje seniory a jejich potřeby, seniora a rodinu. Závěr teoretické části představuje funkce rodiny a její proměny, tradiční evropskou rodinu a rodinu jako sociální útvar. Praktická část se zabývá životem seniorů v pobytových zařízeních, vztahem s jejich rodinami, kontaktu s rodinou a nesoběstačností seniorů. Smyslem práce je zjištění významu rodiny pro seniory žijící v pobytových zařízeních.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the study of the meaning of the family for the elderly living in residential facilities.
The theoretical part consists of three chapters. The first part deals with the definition of age, its manifestations and ageism. The second part describes the seniors and their needs, seniors and family. The conclusion of the theoretical part is the function of the family and its transformation, the traditional European family and the family as a social unit. The practical part deals with the life of the elderly in residential facilities, with their families, with the family and the lack of self-sufficiency of seniors. The purpose of the thesis is to determine the meaning of the family for the elderly living in residential facilities.
Klíčová slova
Klíčová slova: senior, rodina, stáří, význam rodiny, kontakt s rodinou, nesoběstačnost.
Klíčová slova v angličtině
Keywords: senior, family, old age, value of family, family contact, non-profit.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti kvality života seniorů v pobytových zařízeních, gerontologie a vztahů v rodině seniora.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti kvality života seniorů v pobytových zařízeních, gerontologie a vztahů v rodině seniora.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČELEDOVÁ Libuše, KALVACH Zdeněk, ČEVELA Rostislav. Úvod do gerontologie. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3404-3.
DVOŘÁČKOVÁ Dagmar. Kvalita života seniorů v domovech pro seniory. Praha: Grada, a.s., 2012. ISBN 978-80-247-4138-3.
DUDOVÁ Radka. Postarat se ve stáří: rodina a zajištění péče o seniory. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON) v koedici se Sociologickým ústavem AV ČR, v.v.i., 2015. ISBN 978-80-7419-82-4.
HAŠKOVCOVÁ Helena. Fenomén stáří. Praha: Havlíček Brain Team, 2010. ISBN 978-80-87109-19-9.
ŠVAŘÍČEK Roman, ŠEĎOVÁ Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-807367-313-0.
Seznam doporučené literatury
ČELEDOVÁ Libuše, KALVACH Zdeněk, ČEVELA Rostislav. Úvod do gerontologie. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3404-3.
DVOŘÁČKOVÁ Dagmar. Kvalita života seniorů v domovech pro seniory. Praha: Grada, a.s., 2012. ISBN 978-80-247-4138-3.
DUDOVÁ Radka. Postarat se ve stáří: rodina a zajištění péče o seniory. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON) v koedici se Sociologickým ústavem AV ČR, v.v.i., 2015. ISBN 978-80-7419-82-4.
HAŠKOVCOVÁ Helena. Fenomén stáří. Praha: Havlíček Brain Team, 2010. ISBN 978-80-87109-19-9.
ŠVAŘÍČEK Roman, ŠEĎOVÁ Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-807367-313-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka nejprvé představila téma bakalářské práce. Poté se zaměřila na výzkumnou část práce, kde prezentovala metodu sběru dat. Dále se soustředila na analýzu dat a jejich interpretaci. Studentka dále odpovídala na otázky uvedené v posudcích práce.
Dotazy komise: Víte co je problémem či rizikem v kvalitativním výzkumu? Studentka částečně zodpověděla. Co zajímavého přinesla analýza? Co jste zjistila, jaké konkrétní jevy jste zjistila? Studentka dotaz částečně odpověděla. Diskuze nad závěry práce.