Bakalářská práce pod názvem Informovanost veřejnosti o stalkingu a pomoci obětem je zaměřena na znalost problematiky nebezpečného pronásledování ve společnosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části vymezujeme základní terminologii, informace a legislativní za-kotvení. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem, provedeným formou dotazníkového šetření. Cílem bylo zjistit, jak je veřejností ve Zlínském kraji problém trestném činu stalking vnímán. V závěru bakalářské práce jsou shrnuty poznatky z výzkumu a následné doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis under the name of Public Awareness of Stalking and Assistence to Victimsis fo-cused on the knowledge of the issue of stalking in society. The work is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part, we are establishing the basic terminology, informations and legislative over-anchoring. The practical part consists of quantitative research, carried out through a questionnaire survey. The aim was to find out how is the problem of crime stalking perceived by public in Zlín region. In the conclusion of the thesis summarises the research findings and the sub-sequent recommendations for practice.
Bakalářská práce pod názvem Informovanost veřejnosti o stalkingu a pomoci obětem je zaměřena na znalost problematiky nebezpečného pronásledování ve společnosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části vymezujeme základní terminologii, informace a legislativní za-kotvení. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem, provedeným formou dotazníkového šetření. Cílem bylo zjistit, jak je veřejností ve Zlínském kraji problém trestném činu stalking vnímán. V závěru bakalářské práce jsou shrnuty poznatky z výzkumu a následné doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis under the name of Public Awareness of Stalking and Assistence to Victimsis fo-cused on the knowledge of the issue of stalking in society. The work is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part, we are establishing the basic terminology, informations and legislative over-anchoring. The practical part consists of quantitative research, carried out through a questionnaire survey. The aim was to find out how is the problem of crime stalking perceived by public in Zlín region. In the conclusion of the thesis summarises the research findings and the sub-sequent recommendations for practice.
Zpracování rešerše a studium literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti psychologických profilů pachatelů stalkingu, legislativy a možností sociálně pedagogické intervence při práci s oběťmi.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti psychologických profilů pachatelů stalkingu, legislativy a možností sociálně pedagogické intervence při práci s oběťmi.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČÍRTKOVÁ, Ludmila. Moderní psychologie pro právníky: domácí násilí, stalking, predikce. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2207-8.
ČÍRTKOVÁ, Ludmila. Viktimologie pro forenzní praxi. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0582-1.
ČÍRTKOVÁ, Ludmila a Petra VITOUŠKOVÁ. Pomoc obětem (a svědkům) trestných činů: příručka pro pomáhající profese. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2014-2.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
JELÍNEK, Jiří, ŘÍHA, Jiří, SOVÁK Zdeněk. Rozhodnutí ve věcech trestních se vzory rozhodnutí soudců a podání advokátů. Praha: Leges, 2015. ISBN 978-80-7502-066-6.
NAVARO, Joe. Nebezpečné osobnosti: jak je odhalit a chránit se před nimi. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5487-1.
Trestní zákoník a trestní řád. Praha: Anag, 2009. ISBN 978-80-7263-561-0.
Seznam doporučené literatury
ČÍRTKOVÁ, Ludmila. Moderní psychologie pro právníky: domácí násilí, stalking, predikce. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2207-8.
ČÍRTKOVÁ, Ludmila. Viktimologie pro forenzní praxi. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0582-1.
ČÍRTKOVÁ, Ludmila a Petra VITOUŠKOVÁ. Pomoc obětem (a svědkům) trestných činů: příručka pro pomáhající profese. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2014-2.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
JELÍNEK, Jiří, ŘÍHA, Jiří, SOVÁK Zdeněk. Rozhodnutí ve věcech trestních se vzory rozhodnutí soudců a podání advokátů. Praha: Leges, 2015. ISBN 978-80-7502-066-6.
NAVARO, Joe. Nebezpečné osobnosti: jak je odhalit a chránit se před nimi. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5487-1.
Trestní zákoník a trestní řád. Praha: Anag, 2009. ISBN 978-80-7263-561-0.
Přílohy volně vložené
Tabulky pro výzkum, dotazník, spáchání trestného činu
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka začala úvodem do teoretické části práce, poté pokračovala vymezením praktické části a analýzou jednotlivých výsledků. Uvedla také závěry výzkumu a doporučení pro praxi. Odpověděla na otázky uvedené v posudcích práce.
Proč jste chtěla zjišťovat povědomí věřejnosti o stalkingu? Proč jste to nezjišťovala u odborníků, nebo sociálních pedagogů? Myslíte si, že počet respondentů, který uvádíte opravdu zjišťuje názor veřejnosti? Má to vypovídající hodnotu? Jakým způsobem jste zachovala prostý náhodný výběr? Studentka dotaz nezodpověděla. Co poukazují výzkumy, je vhodné či ne, aby oběť prezentovala na preventivních programech? Studentka dotaz neadkvátně zodpověděla.