Bakalářská práce se zabývá privátními značkami na trhu potravin v České republice. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje značce obecně, následně privátním značkám a na závěr i postojům spotřebitelů. Praktická část zahrnuje analýzu privátních značek na trhu potravin v České republice a analýzu postojů spotřebitelů k nim. Pro účely analýzy postojů spotřebitelů byl proveden marketingový výzkum pomocí dotazníkového šetření, pomocí kterého byly stanoveny hypotézy, jež byly v závěru práce vyhodnoceny. Cílem bakalářské práce je navrhnout doporučení pro prodejce privátních značek na trhu potravin ke zlepšení postojů spotřebitelů k těmto značkám.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with private brands on the food market in the Czech Republic. The thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part deals with the brand in general, followed by private brands and in the end with the attitudes of consumers. The practical part includes the analysis of private brands on the food market in the Czech Republic and the analysis of consumer attitudes towards them. Analysis of consumer attitudes was conducted on the basis of marketing research using a questionnaire survey, which determined the hypotheses that were evaluated in the end of the thesis. The aim of the bachelor thesis is to propose recommendations for the design of private brands in the food market to improve consumer attitudes towards these brands.
Klíčová slova
značka, privátní značka, postoj, spotřebitel, obchodní řetězec
Klíčová slova v angličtině
brand, private brand, attitude, consumer, chain store
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá privátními značkami na trhu potravin v České republice. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje značce obecně, následně privátním značkám a na závěr i postojům spotřebitelů. Praktická část zahrnuje analýzu privátních značek na trhu potravin v České republice a analýzu postojů spotřebitelů k nim. Pro účely analýzy postojů spotřebitelů byl proveden marketingový výzkum pomocí dotazníkového šetření, pomocí kterého byly stanoveny hypotézy, jež byly v závěru práce vyhodnoceny. Cílem bakalářské práce je navrhnout doporučení pro prodejce privátních značek na trhu potravin ke zlepšení postojů spotřebitelů k těmto značkám.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with private brands on the food market in the Czech Republic. The thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part deals with the brand in general, followed by private brands and in the end with the attitudes of consumers. The practical part includes the analysis of private brands on the food market in the Czech Republic and the analysis of consumer attitudes towards them. Analysis of consumer attitudes was conducted on the basis of marketing research using a questionnaire survey, which determined the hypotheses that were evaluated in the end of the thesis. The aim of the bachelor thesis is to propose recommendations for the design of private brands in the food market to improve consumer attitudes towards these brands.
Klíčová slova
značka, privátní značka, postoj, spotřebitel, obchodní řetězec
Klíčová slova v angličtině
brand, private brand, attitude, consumer, chain store
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární prameny týkající se oblasti privátních značek a postojů spotřebitelů k nim.
Praktická část
Analyzujte postoje spotřebitelů k vybraným privátním značkám na trhu potravin v České republice.
Na základě závěrů analýzy navrhněte doporučení prodejcům privátních značek na trhu potravin v České republice.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární prameny týkající se oblasti privátních značek a postojů spotřebitelů k nim.
Praktická část
Analyzujte postoje spotřebitelů k vybraným privátním značkám na trhu potravin v České republice.
Na základě závěrů analýzy navrhněte doporučení prodejcům privátních značek na trhu potravin v České republice.
Závěr
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003, 306 s. ISBN 80-7226-885-6.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 800 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15th ed. Boston: Pearson, 2016, 714 s. ISBN 9781292092621.
SCHIFFMAN, Leon G. a Leslie Lazar KANUK. Nákupní chování. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2004, 633 s. ISBN 8025100944.
ŠTARCHOŇ, Peter a Martina JUŘÍKOVÁ. Značky a český zákazník. 1. vyd. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2015, 104 s. ISBN 978-80-87500-76-7.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003, 306 s. ISBN 80-7226-885-6.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 800 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15th ed. Boston: Pearson, 2016, 714 s. ISBN 9781292092621.
SCHIFFMAN, Leon G. a Leslie Lazar KANUK. Nákupní chování. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2004, 633 s. ISBN 8025100944.
ŠTARCHOŇ, Peter a Martina JUŘÍKOVÁ. Značky a český zákazník. 1. vyd. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2015, 104 s. ISBN 978-80-87500-76-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Miloslava Chovancová, Ph.D. 17 bodů. Vysvětlete, prosím, postup stanovení a ověřování hypotéz H3 (H0; H1) a H4 (H0; H1). Zodpovězeno částečně.
Oponent práce: Ing. Lucie Tomancová, Ph.D. 15 bodů. V dotazníku jste se ptala na znalost časopisu Dtest. V textu se ovšem k aktvitám a prováděným šetřením nikde nevyjadřujete. Proč jste se na tuto otázku respondentů ptala? Domníváte se, že "vítězi testů" bývají zastoupeni právě privátními značkami? Zodpovězeno částečně. Na str. 27 členíte privátní značky na 3 typy (ekonomické, standardní a prémiové). V literatuře se navíc uvádí také členění na značky funkční. Můžete blíže vysvětlit? Zodpovězeno částečně.