Táto bakalárska práca je zameraná na komplexnú analýzu business modelu vo vybranej spoločnosti, s cieľom poskytnúť vylepšujúce návrhy. Práca je rozdelená do dvoch častí, teoretickej a praktickej.
Teoretická časť je zameraná na literárnu rešerš vybranej problematiky. Obsahuje konkrétne informácie o zmysle a princípoch podnikania, podnikateľskom prostredí, trendoch a podobe business modelu spoločnosti.
Praktická časť zahŕňa aplikované poznatky z teoretickej časti bakalárskej práce vo forme analýzy. Následne sú navrhnuté vylepšujúce opatrenia týkajúce sa podnikania a business modelu vybranej spoločnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the complex business model analysis of a chosen company, with a goal to provide improving suggestions. Thesis is dived into two parts, theoretical and practical.
The theoretical part is focused on literature review deal with selected issues. It contents concrete information about a point and principles of business enterprise, business environment, trends and company´s business model.
The practical part contains applied knowledge from the theoretical part of the bachelor thesis in an analysis form. Further, there are proposed improving arrangements about doing business and business model of the chosen company.
Klíčová slova
business model, poslanie podniku, vízia podniku, BM CANVAS, prostredie podniku, BOS
Klíčová slova v angličtině
business model, mission of an enterprise, vision of an enterprise, BM CANVAS, business environment, BOS
Rozsah průvodní práce
93 s. (127521 znakov)
Jazyk
CZ
Anotace
Táto bakalárska práca je zameraná na komplexnú analýzu business modelu vo vybranej spoločnosti, s cieľom poskytnúť vylepšujúce návrhy. Práca je rozdelená do dvoch častí, teoretickej a praktickej.
Teoretická časť je zameraná na literárnu rešerš vybranej problematiky. Obsahuje konkrétne informácie o zmysle a princípoch podnikania, podnikateľskom prostredí, trendoch a podobe business modelu spoločnosti.
Praktická časť zahŕňa aplikované poznatky z teoretickej časti bakalárskej práce vo forme analýzy. Následne sú navrhnuté vylepšujúce opatrenia týkajúce sa podnikania a business modelu vybranej spoločnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the complex business model analysis of a chosen company, with a goal to provide improving suggestions. Thesis is dived into two parts, theoretical and practical.
The theoretical part is focused on literature review deal with selected issues. It contents concrete information about a point and principles of business enterprise, business environment, trends and company´s business model.
The practical part contains applied knowledge from the theoretical part of the bachelor thesis in an analysis form. Further, there are proposed improving arrangements about doing business and business model of the chosen company.
Klíčová slova
business model, poslanie podniku, vízia podniku, BM CANVAS, prostredie podniku, BOS
Klíčová slova v angličtině
business model, mission of an enterprise, vision of an enterprise, BM CANVAS, business environment, BOS
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte literární rešerši na téma analýza business modelu.
Praktická část
Charakterizujte vybranou společnost.
Analyzujte vnitřní a vnější prostředí vybrané společnosti a její business model.
Navrhněte opatření k aktualizaci způsobu podnikání a business modelu vybrané společnosti.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte literární rešerši na téma analýza business modelu.
Praktická část
Charakterizujte vybranou společnost.
Analyzujte vnitřní a vnější prostředí vybrané společnosti a její business model.
Navrhněte opatření k aktualizaci způsobu podnikání a business modelu vybrané společnosti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
COLLINS, James C. Good to great: why some companies make the leap and others don't. 1st pub. New York: Harper Collins, 2001, 297 s. ISBN 0-06-662099-6.
DRUCKER, Peter Ferdinand. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. 2. vydání. Praha: Management Press, 2016, 300 s. ISBN 978-80-7261-397-7.
HAMEL, Gary a Bill BREEN. Budoucnost managementu. 1. vyd. Praha: Management Press, 2008, 244 s. ISBN 978-80-7261-188-1.
KOŠTURIAK, Ján a Ján CHAĽ. Inovace: vaše konkurenční výhoda!. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2008, 164 s. ISBN 978-80-251-1929-7.
OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. 2. vydání. Brno: BizBooks, 2015, 278 s. ISBN 978-80-265-0425-2.
Seznam doporučené literatury
COLLINS, James C. Good to great: why some companies make the leap and others don't. 1st pub. New York: Harper Collins, 2001, 297 s. ISBN 0-06-662099-6.
DRUCKER, Peter Ferdinand. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. 2. vydání. Praha: Management Press, 2016, 300 s. ISBN 978-80-7261-397-7.
HAMEL, Gary a Bill BREEN. Budoucnost managementu. 1. vyd. Praha: Management Press, 2008, 244 s. ISBN 978-80-7261-188-1.
KOŠTURIAK, Ján a Ján CHAĽ. Inovace: vaše konkurenční výhoda!. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2008, 164 s. ISBN 978-80-251-1929-7.
OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. 2. vydání. Brno: BizBooks, 2015, 278 s. ISBN 978-80-265-0425-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ: dr. Slinták, 28 b.
Jak se vedení firmy staví ke zjištěním, k nimž jste v rámci svého výzkumu dospěl? ZODPOVĚZENO ZCELA
OPONENT: doc. Popesko, 21 b.
Jak se firma staví k otázce preferencí zákazníka na trhu. Jaká je hlavní firemní hodnota, kterou je ochoten zákazník zaplatit, ve srovnání s konkurencí? (nízká cena, kvalita, technologická úroveň, výzkum a vývoj atd ZODPOVĚZENO ZCELA
doc. Kozák: Příležitost je vnější faktor, který firma nemůže ovlivnit, souhlasíte? Ve své SWOT analýze v příležitostech máte zvýšení vlivu společnosti, což není příležitost. ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
dr. Mikeska: Uveďte finanční náklady Vašeho návrhu. ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ