Bakalářská práce se zaměřuje na výchovné styly v současné rodině. V teoretické části je popsána charakteristika rodiny, její struktura, funkce a typy, rodinná výchova, výchovné metody a klasifikace vybraných výchovných stylů. Cílem praktické části je zjistit, jestli jsou rozdíly ve výchovných stylech v jednotlivých rodinách u žáků prvního stupně základní školy. Výzkum probíhal ve městě Bystřice pod Hostýnem pomocí dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the upbringing styles of the present family. The theoretical part describes characteristics of the family, its structure, functions and types, family up-bringing, methods and classification of selected upbringing styles. The aim of the practical part is to find out if there are differences in the upbringing styles in the individual families of primary school pupils. The survey was conducted in the town of Bystřice pod Hostýnem using a questionnaire survey.
Bakalářská práce se zaměřuje na výchovné styly v současné rodině. V teoretické části je popsána charakteristika rodiny, její struktura, funkce a typy, rodinná výchova, výchovné metody a klasifikace vybraných výchovných stylů. Cílem praktické části je zjistit, jestli jsou rozdíly ve výchovných stylech v jednotlivých rodinách u žáků prvního stupně základní školy. Výzkum probíhal ve městě Bystřice pod Hostýnem pomocí dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the upbringing styles of the present family. The theoretical part describes characteristics of the family, its structure, functions and types, family up-bringing, methods and classification of selected upbringing styles. The aim of the practical part is to find out if there are differences in the upbringing styles in the individual families of primary school pupils. The survey was conducted in the town of Bystřice pod Hostýnem using a questionnaire survey.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti stylů výchovy, komunikace v rodině a sociálních charakteristik současné rodiny.
Příprava metodiky empirické části práce.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti stylů výchovy, komunikace v rodině a sociálních charakteristik současné rodiny.
Příprava metodiky empirické části práce.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ, 2001. Psychologie pro učitele. Praha: Portál. ISBN 80-7178-463-X.
DUNOVSKÝ, Jiří, 1986. Dítě a poruchy rodiny. Praha: Avicenum. ISBN 08-040-86.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav, 2008. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-383-3.
MATĚJČEK, Zdeněk a Zdeněk DYTRYCH, 2002. Krizové situace v rodině očima dítěte. Praha: Grada. ISBN 80-247-0332-7.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ, 2001. Psychologie pro učitele. Praha: Portál. ISBN 80-7178-463-X.
DUNOVSKÝ, Jiří, 1986. Dítě a poruchy rodiny. Praha: Avicenum. ISBN 08-040-86.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav, 2008. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-383-3.
MATĚJČEK, Zdeněk a Zdeněk DYTRYCH, 2002. Krizové situace v rodině očima dítěte. Praha: Grada. ISBN 80-247-0332-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka začala s prezentaci bakalářské práce, byla vyzvána k prezentaci výzkumné části práce. Seznamila komisi s metodologii výzkumu: výzkumným problémem a výzkumnými otázkami. Zaměřila se na interpretaci výsledků z výzkumného šetření. Komise poukázala na přilišnou konkrétizací výstupů. Diskuze nad dotazníkovým šetřením. Existují výzkumy na toto téma? Dále studentka byla vyzvána k odpovědi na otázky uvedené v posudcích práce. Na co byste se zaměřila v rámci kvalitativního výzkumu? Studentka dotaz zodpověděla.