Bakalářská práce se zabývá specifikací výchovy dětí matkami v mladší a střední dospělosti. Teoretická část podává přehled o charakteristice dospělosti, předškolního věku, rodině a rodičovství. Praktická část obsahuje analýzu kvantitativního dotazníku o výchově dítěte matek v mladší a střední dospělosti. Cílem je zjistit zda jsou rozdíly ve výchově dětí u ma-tek v mladší dospělosti a střední dospělosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the specification of mothers' upbringing in younger and middle adulthood. The theoretical part gives an overview of the characteristics of adultho-od, pre-school age, family and parenthood. The practical part contains an analysis of a qu-antitative questionnaire on the upbringing of mothers in younger and middle adulthood. The aim is to find out if there are differences in maternal education among young and mid-dle-aged children.
Klíčová slova
mladší dospělost, střední dospělost, předškolní věk, výchova, rodičovství
Bakalářská práce se zabývá specifikací výchovy dětí matkami v mladší a střední dospělosti. Teoretická část podává přehled o charakteristice dospělosti, předškolního věku, rodině a rodičovství. Praktická část obsahuje analýzu kvantitativního dotazníku o výchově dítěte matek v mladší a střední dospělosti. Cílem je zjistit zda jsou rozdíly ve výchově dětí u ma-tek v mladší dospělosti a střední dospělosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the specification of mothers' upbringing in younger and middle adulthood. The theoretical part gives an overview of the characteristics of adultho-od, pre-school age, family and parenthood. The practical part contains an analysis of a qu-antitative questionnaire on the upbringing of mothers in younger and middle adulthood. The aim is to find out if there are differences in maternal education among young and mid-dle-aged children.
Klíčová slova
mladší dospělost, střední dospělost, předškolní věk, výchova, rodičovství
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výchovy, rodiny a potřeb dětí a rodičů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výchovy, rodiny a potřeb dětí a rodičů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MATĚJČEK, Zdeněk. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1986. ISBN 08-011-86.
MATOUŠEK, Oldřich. Rodina jako instituce a vztahová síť. 3. vyd. Praha: SLON, 2003. ISBN 80-86429-19-9.
ŠVAŘÍČEK, Roman, ŠEĎOVÁ, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-717-8308-0.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MATĚJČEK, Zdeněk. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1986. ISBN 08-011-86.
MATOUŠEK, Oldřich. Rodina jako instituce a vztahová síť. 3. vyd. Praha: SLON, 2003. ISBN 80-86429-19-9.
ŠVAŘÍČEK, Roman, ŠEĎOVÁ, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-717-8308-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, dále se zaměřila na teoretickou část práce - uvedla teoretická východiska práce. Následně se věnovala praktické části práce, popsala výzkumnou strategii - kvantitativní výzkum, dotazníkové šetření, hlavní výzkumný cíl, výzkumné otázky, apod. Následně se věnovala prezentaci výsledků výzkumného šetření. Členové komise se doptávali na položky v dotazníku (některé otázky byly spíše sugestivní, dotazník mohl být propracovanější). Studentka odpovídala na otázky z posudků. Studentka byla k obhajobě adekvátně připravená.