Bakalářská práce se zabývá myšlenkami T. G. Masaryka, které jej doprovázely po celý jeho život a jsou přínosem současné době. Především jde o myšlenky filozofické a sociální. Teo-retická část práce v první části chronologicky zpracovává Masarykův život od jeho mládí, přes vznik Československa až po jeho úmrtí a v části druhé se zaměřuje na výkon jeho pro-fesí. Při zpracování tohoto textu bylo vycházeno ze studia hlavních Masarykových děl, na jejichž základě byla zpracována jak teoretická část, tak praktická. V části praktické bylo formou obsahové analýzy nastíněno ucelené Masarykovo smýšlení o jednotlivých tématech, které bylo doplněno o komentář autora, kterým tyto dané témata vztahuje k současnosti. V jednotlivých tématech se autor snaží naleznout sociální odkaz, který by byl současné společnosti přínosný.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the ideas of T. G. Masaryk, who was accompanied by them, all the life. Primarily, his philosophical and social ideas are the benefit nowadays. Masa-ryk's life, from his youth, through the inception of the Czechoslovakia, to the death, is chronologically described in the first part of the theoretical part of the thesis, and the sec-ond part includes the performance of his professions. The text adaptation, as well as the theoretical and practical part of the theses, was based on the study of the main Masaryk's works. As the content analysis, his coherent views on the individual subjects are outlined in the practical part. It was complemented by the comments of the author, which connect these themes with the present days. The author tries to find a social reference that would be beneficial nowadays.
Klíčová slova
analýza, Československo, Masaryk, odkaz, současná společnost
Bakalářská práce se zabývá myšlenkami T. G. Masaryka, které jej doprovázely po celý jeho život a jsou přínosem současné době. Především jde o myšlenky filozofické a sociální. Teo-retická část práce v první části chronologicky zpracovává Masarykův život od jeho mládí, přes vznik Československa až po jeho úmrtí a v části druhé se zaměřuje na výkon jeho pro-fesí. Při zpracování tohoto textu bylo vycházeno ze studia hlavních Masarykových děl, na jejichž základě byla zpracována jak teoretická část, tak praktická. V části praktické bylo formou obsahové analýzy nastíněno ucelené Masarykovo smýšlení o jednotlivých tématech, které bylo doplněno o komentář autora, kterým tyto dané témata vztahuje k současnosti. V jednotlivých tématech se autor snaží naleznout sociální odkaz, který by byl současné společnosti přínosný.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the ideas of T. G. Masaryk, who was accompanied by them, all the life. Primarily, his philosophical and social ideas are the benefit nowadays. Masa-ryk's life, from his youth, through the inception of the Czechoslovakia, to the death, is chronologically described in the first part of the theoretical part of the thesis, and the sec-ond part includes the performance of his professions. The text adaptation, as well as the theoretical and practical part of the theses, was based on the study of the main Masaryk's works. As the content analysis, his coherent views on the individual subjects are outlined in the practical part. It was complemented by the comments of the author, which connect these themes with the present days. The author tries to find a social reference that would be beneficial nowadays.
Klíčová slova
analýza, Československo, Masaryk, odkaz, současná společnost
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti života T. G. Masaryka a jeho učitelství, filosofie a sociálních aspektů jeho díla.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou obsahové analýzy.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti života T. G. Masaryka a jeho učitelství, filosofie a sociálních aspektů jeho díla.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou obsahové analýzy.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
NOVÝ, Lubomír. Filosofie T. G. Masaryka. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1963. ISBN neuvedeno.
ČAPEK, Karel. Hovory s T. G. Masarykem. Praha: Fr. Borový, 1936. ISBN neuvedeno.
MASARYK, Tomáš Garrigue a Josef NAVRÁTIL. Ideály humanitní: Problém malého národa ; Demokratism v politice. Praha: Melantrich, 1968. ISBN 32-018-68.
HORA-HOŘEJŠ, Petr. Toulky českou minulostí. Čtrnáctý díl. Praha: Via Facti, 2016. ISBN 978-80-904103-5-0.
SMETANOVÁ, Jindřiška a Antonín SCHENK. TGM: proč se neřekne pravda?: ze vzpomínek dr. Antonína Schenka. Praha: Primus, 1996. ISBN 8085625679.
Seznam doporučené literatury
NOVÝ, Lubomír. Filosofie T. G. Masaryka. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1963. ISBN neuvedeno.
ČAPEK, Karel. Hovory s T. G. Masarykem. Praha: Fr. Borový, 1936. ISBN neuvedeno.
MASARYK, Tomáš Garrigue a Josef NAVRÁTIL. Ideály humanitní: Problém malého národa ; Demokratism v politice. Praha: Melantrich, 1968. ISBN 32-018-68.
HORA-HOŘEJŠ, Petr. Toulky českou minulostí. Čtrnáctý díl. Praha: Via Facti, 2016. ISBN 978-80-904103-5-0.
SMETANOVÁ, Jindřiška a Antonín SCHENK. TGM: proč se neřekne pravda?: ze vzpomínek dr. Antonína Schenka. Praha: Primus, 1996. ISBN 8085625679.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
portréty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka začala prezentaci teoretické části práce, poté se zaměřila na praktickou části, kde seznamila komisi s projektem výzkumného šetření a analýzou a interpretaci dat. Dotazy komise: Na základě jakých kriterii jste volila texty? Na základě čeho jste vytvořila kategorie? Studentka dotaz neadekvátně zodpověděla. Z jakého důvodu jste volila otevřené kodóvání? Studentka dotaz neadekvátně zodpověděla. Dále studentka byla vyzvána k prezentaci závěrů práce. Zkuste říct, k čemu jste dospěla na základě vaši analýzy? Komise poukazala na nedostatečné zpracování metodologické části práce.