Bakalářská práce "Pozitiva a negativa multikulturní rodinné výchovy" se zabývá teoretickým vymezením problematiky výchovy v multikulturní rodině a s ní souvisejícími pojmy. Dále se zabývá analýzou specifických problémů spojených s multikulturní výchovou, rozlišností zvyků, tradic, jazyka a výchovy vybraných národností či národnostních menšin žijících v České republice i v zahraničí.Praktická část se zaměřuje na kvalitativní výzkum s rodinami a zejména matkami z multikulturních partnerství , analyzuje data získaná od těchto respondentů a snaží se poukázat na problémy v praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "Pros and Cons of a Multicultural Family Upbringing" deals with theoretical definitions of the issues of upbringing in a multicultural family and its related concepts.
It also deals with the analysis of specific problems connected with multicultural upbringing, differences in customs, traditions, language and education of selected nationalities or national minorities living in the Czech Republic and abroad.
The practical part focuses on qualitative research with families and especially mothers from multicultural partnerships and analyzes the data obtained from these respondents, trying to point out problems in practice.
Bakalářská práce "Pozitiva a negativa multikulturní rodinné výchovy" se zabývá teoretickým vymezením problematiky výchovy v multikulturní rodině a s ní souvisejícími pojmy. Dále se zabývá analýzou specifických problémů spojených s multikulturní výchovou, rozlišností zvyků, tradic, jazyka a výchovy vybraných národností či národnostních menšin žijících v České republice i v zahraničí.Praktická část se zaměřuje na kvalitativní výzkum s rodinami a zejména matkami z multikulturních partnerství , analyzuje data získaná od těchto respondentů a snaží se poukázat na problémy v praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "Pros and Cons of a Multicultural Family Upbringing" deals with theoretical definitions of the issues of upbringing in a multicultural family and its related concepts.
It also deals with the analysis of specific problems connected with multicultural upbringing, differences in customs, traditions, language and education of selected nationalities or national minorities living in the Czech Republic and abroad.
The practical part focuses on qualitative research with families and especially mothers from multicultural partnerships and analyzes the data obtained from these respondents, trying to point out problems in practice.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek a pojmů vztahujících se k výchově v multikulturní rodině a s ní spojených pozitiv a negativ.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace smíšeného výzkumu formou dotazníku a rozhovoru.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek a pojmů vztahujících se k výchově v multikulturní rodině a s ní spojených pozitiv a negativ.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace smíšeného výzkumu formou dotazníku a rozhovoru.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského Bratislava, Filozofická fakulta, 2008. ISBN 978-80-969944-0-3.
BALVÍN, Jaroslav. Pedagogika, andragogika a multikulturalita. Praha: Hnutí R v nakl. Radix, 2012. ISBN 978-80-86798-07-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
HARDING-ESCH, Edith, Riley, Philip, 1941-. Bilingvní rodina. Edith Harding-Esch, Philip Riley; [Z anglického originálu přeložily Pavla Le Roch a Alice Zavadilová]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008. 223 s. (Rádci pro rodiče a vychovatele). ISBN 978-80-7367-358-1.
HLADÍK, Jakub. Multikulturní výchova: (socializace a integrace menšin). Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006, 73 s. Učební texty vysokých škol. ISBN 80-7318-424-9.
STŘELEC, Stanislav. Úvod do teorie rodinné výchovy. Brno: Univerzita J. E. Purkyně, 1982.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
YALOM, Irvin D. Máma a smysl života. Vyd. 5. Přeložil Helena HARTLOVÁ. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0642-2.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského Bratislava, Filozofická fakulta, 2008. ISBN 978-80-969944-0-3.
BALVÍN, Jaroslav. Pedagogika, andragogika a multikulturalita. Praha: Hnutí R v nakl. Radix, 2012. ISBN 978-80-86798-07-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
HARDING-ESCH, Edith, Riley, Philip, 1941-. Bilingvní rodina. Edith Harding-Esch, Philip Riley; [Z anglického originálu přeložily Pavla Le Roch a Alice Zavadilová]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008. 223 s. (Rádci pro rodiče a vychovatele). ISBN 978-80-7367-358-1.
HLADÍK, Jakub. Multikulturní výchova: (socializace a integrace menšin). Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006, 73 s. Učební texty vysokých škol. ISBN 80-7318-424-9.
STŘELEC, Stanislav. Úvod do teorie rodinné výchovy. Brno: Univerzita J. E. Purkyně, 1982.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
YALOM, Irvin D. Máma a smysl života. Vyd. 5. Přeložil Helena HARTLOVÁ. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0642-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka nejdřive představila volbu tématu, poté se zaměřila na výzkumnou část práce, kde seznamila komisi s metodologii výzkumu. Uvedla také hlavní zjíštění a interpretace výsledků. Uvedla také doporučení pro praxi. Dále odpoovídala na otázky uvedené v posudcích práce. Komise ocenila volbu tématu, chybí lepší metodologický přístup v práci.