Bakalářská práce se zabývá problematikou znalostí a postojů žáků středních škol k islámské kultuře a náboženství. Teoretická část se zabývá multikulturalismem, multikulturní výchovou a postoji, seznamuje s pojmy, které jsou v souvislosti s touto kulturou nejčastěji používány. Empirická část zkoumá pomocí dotazníku znalosti a postoje žáků středních škol ke kultuře a islámskému náboženství.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with high-school studentś knowledge and attitudes to Islamic culture and religion. The theoretical part is about multikulturalism, multicultural educacion and attitudes and describes most commonly used words in Islamic culture and religion. The empirical part examines these knowledge and attitudes through a questionnaire.
Klíčová slova
multikulturalismus, multikulturní výchova, postoje, islám, muslimské tradice
Klíčová slova v angličtině
multiculturalism, multicultural education, attitudes, Islam, muslim tradition
Rozsah průvodní práce
58 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou znalostí a postojů žáků středních škol k islámské kultuře a náboženství. Teoretická část se zabývá multikulturalismem, multikulturní výchovou a postoji, seznamuje s pojmy, které jsou v souvislosti s touto kulturou nejčastěji používány. Empirická část zkoumá pomocí dotazníku znalosti a postoje žáků středních škol ke kultuře a islámskému náboženství.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with high-school studentś knowledge and attitudes to Islamic culture and religion. The theoretical part is about multikulturalism, multicultural educacion and attitudes and describes most commonly used words in Islamic culture and religion. The empirical part examines these knowledge and attitudes through a questionnaire.
Klíčová slova
multikulturalismus, multikulturní výchova, postoje, islám, muslimské tradice
Klíčová slova v angličtině
multiculturalism, multicultural education, attitudes, Islam, muslim tradition
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti islámské kultury a náboženství v souvislosti s edukací žáků středních škol.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti islámské kultury a náboženství v souvislosti s edukací žáků středních škol.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KOPECKÝ, René a Charif BAHBOUM. Co je dobré vědět o arabském a islámském světě. Brandýs nad Labem : Dar Ibn Rushd, 2014. ISBN 978-80-86149-88-2.
OSTŘANSKÝ, Bronislav. Atlas muslimských strašáků. Praha: Academia, 2014. ISBN 978-80-200-2428-2.
KROPÁČEK, Luboš. Islám a Západ. Praha: Vyšehrad, 2002. ISBN 80-7021-540-2.
MENDEL, Miloš, Bronislav OSTŘANSKÝ a Tomáš RATAJ. Islám v srdci Evropy. Praha: Academia, 2007. ISBN 978-80-200-1554-9.
LHOŤAN, Lukáš. Islám a islamismus v České republice. Pstruží: Lukáš Lhoťan v Pstruží, 2011. ISBN 978-80-904932-1-6.
Seznam doporučené literatury
KOPECKÝ, René a Charif BAHBOUM. Co je dobré vědět o arabském a islámském světě. Brandýs nad Labem : Dar Ibn Rushd, 2014. ISBN 978-80-86149-88-2.
OSTŘANSKÝ, Bronislav. Atlas muslimských strašáků. Praha: Academia, 2014. ISBN 978-80-200-2428-2.
KROPÁČEK, Luboš. Islám a Západ. Praha: Vyšehrad, 2002. ISBN 80-7021-540-2.
MENDEL, Miloš, Bronislav OSTŘANSKÝ a Tomáš RATAJ. Islám v srdci Evropy. Praha: Academia, 2007. ISBN 978-80-200-1554-9.
LHOŤAN, Lukáš. Islám a islamismus v České republice. Pstruží: Lukáš Lhoťan v Pstruží, 2011. ISBN 978-80-904932-1-6.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně předsatvila teoretická východidka práce, dále se zaměřila na popis praktické části bakalářské práce. Studentka popsala výzkumnou strategii - výzkumné otázky, výzkumné cíle, apod. Stěžejní část byla tvořena prezentací výsledků výzkumného šetření. Dále studentka odpovídala na otázky k obhajobě a na otázky členů komise (na výběr konkrétní školy, výzkumný soubor, některé závěry jsou spíše zkratkovité, některá vysvětlení nesouvisí s položkami v dotazníku, studentka se zaměřila na znalsoti a postoje - studentka měla zvolit pouze jednu oblast, dotazník obsahuje nedostatky ve formulaci některých položek, dotazník je problemtickou částí práce- subjektivní položky, studentka dává do souvislosti různé pojmy, které spolu nesouvisí, terminologie není adekvátní, vybrané prvky jsou obecně známé, studentka nešla do hloubky tématu). Studentka na otázky členů komise odpovídala vágně.