Bakalářská práce Přínos alternativního vzdělávání dětem z pohledu rodičů se zaměřuje na netradiční přístupy v základním vzdělávání dětí. V části teoretické se zabývám tzv. Bílou knihou a Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Dále se zaměřuji na vývoj, vlastnosti, funkce a charakteristiku alternativních škol. V praktické části se snažím zmapovat přínos alternativního vzdělání z pohledu rodičů dětí, navštěvující alternativní vzdělávání. Praktická část byla zpracována na základně dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
Bachelor Thesis Benefit of alternative education of children from parent ´s view is fo-cused on non-traditional approaches in basic children education. In first theoretical part I am dealing with "white book" and general education program for basic education. In other part I am focusing on development, properties, function and characteristics of alternative schools. In practical part I am trying to research benefits of alternative education from parents who has experiences with that. This part was based on survey.
Klíčová slova
vzdělávací systém, alternativní škola, alternativní pedagogika, individuální přístup, výukové metody
Klíčová slova v angličtině
educational system, alternative school, alternative pedagogy, individual approach, teaching methods
Rozsah průvodní práce
61 s. (57 191)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce Přínos alternativního vzdělávání dětem z pohledu rodičů se zaměřuje na netradiční přístupy v základním vzdělávání dětí. V části teoretické se zabývám tzv. Bílou knihou a Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Dále se zaměřuji na vývoj, vlastnosti, funkce a charakteristiku alternativních škol. V praktické části se snažím zmapovat přínos alternativního vzdělání z pohledu rodičů dětí, navštěvující alternativní vzdělávání. Praktická část byla zpracována na základně dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
Bachelor Thesis Benefit of alternative education of children from parent ´s view is fo-cused on non-traditional approaches in basic children education. In first theoretical part I am dealing with "white book" and general education program for basic education. In other part I am focusing on development, properties, function and characteristics of alternative schools. In practical part I am trying to research benefits of alternative education from parents who has experiences with that. This part was based on survey.
Klíčová slova
vzdělávací systém, alternativní škola, alternativní pedagogika, individuální přístup, výukové metody
Klíčová slova v angličtině
educational system, alternative school, alternative pedagogy, individual approach, teaching methods
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti alternativního vzdělávání, alternativních škol a kvality školy.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti alternativního vzdělávání, alternativních škol a kvality školy.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GRECMANOVÁ, Helena a Eva URBANOVSKÁ. Waldorfská škola. Olomouc: Hanex, 1996. ISBN 80-857-8309-6.
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-807-1789-994.
MONTESSORI, Maria. Tajuplné dětství. Praha: Triton, 2012. ISBN 978-80-7387-382-0.
RÝDL, Karel. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno: M. Zeman, 1994. ISBN 80-900-0358-3.
KREJČOVÁ, Věra a Jana KARGEROVÁ. Vzdělávací program Začít spolu: metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2011. Step by step (Portál). ISBN 978-80-7367-906-4.
Seznam doporučené literatury
GRECMANOVÁ, Helena a Eva URBANOVSKÁ. Waldorfská škola. Olomouc: Hanex, 1996. ISBN 80-857-8309-6.
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-807-1789-994.
MONTESSORI, Maria. Tajuplné dětství. Praha: Triton, 2012. ISBN 978-80-7387-382-0.
RÝDL, Karel. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno: M. Zeman, 1994. ISBN 80-900-0358-3.
KREJČOVÁ, Věra a Jana KARGEROVÁ. Vzdělávací program Začít spolu: metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2011. Step by step (Portál). ISBN 978-80-7367-906-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila volbu tématu a cíle bakalářské práce. Dále uvedla výsledky z výzkumu a hlavní závěry práce. Poté odpovídala na otázky vedoucího a oponenta uvedených v posudcích práce. Máte vymezeno rozdíly mezi Montesorri školou a program Začít spolu? Studentka dotaz nedostatečně zodpověděla.