Diplomová práce se zabývá problematikou vzniku loga a jeho významem v rámci brandingu. V teoretické části práce se autorka věnuje základní teorii brandingu, značce, a především se zaměřuje na význam a funkci logo a průběh jeho tvorby. V rámci praktické části práce je proveden kvalitativní výzku založený na sémiotické analýze vybraných log a individuálních hloubkových rozhovorech. Při nich autorka zjišťuje míru vybavování log známých značek respondenty, a také jejich subjektivní hodnocení konkrétních log ve vztahu ke značce. Cílem práce je vyvodit východiska pro vznik loga vycházející z primárních i sekundárních šetření a klientského briefu a zpracovat návrh nového loga pro vybranou značku.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of logo development and its importance in branding. In the theoretical part of the thesis, the author defines the basic branding theory, brand and focuses mainly on the meaning and function of the logo and the proces of its creation. The practical part of the thesis is based on a qualitative research based on a semiotic analysis of specific logs and individual in-depth interviews in which the author discovers the degree of remembering the memory of known brands by respondents, as well as their subjective evaluation of particular logos in relation to the brand. The aim of the thesis is to design new logo for selected brand.
Klíčová slova
logo, logo manuál, brand building, branding, značka, kvalitativní výzkum, hloubkový rozhovor, sémiotická analýza, sémiotika, asociace, vybavování, prvky loga
Klíčová slova v angličtině
logo, logo manual, brand building, branding, brand, qualitative research, depth interview, semiotic analysis, semiotics, association, remembering the memory, logo elements
Rozsah průvodní práce
123 s.(198 945 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou vzniku loga a jeho významem v rámci brandingu. V teoretické části práce se autorka věnuje základní teorii brandingu, značce, a především se zaměřuje na význam a funkci logo a průběh jeho tvorby. V rámci praktické části práce je proveden kvalitativní výzku založený na sémiotické analýze vybraných log a individuálních hloubkových rozhovorech. Při nich autorka zjišťuje míru vybavování log známých značek respondenty, a také jejich subjektivní hodnocení konkrétních log ve vztahu ke značce. Cílem práce je vyvodit východiska pro vznik loga vycházející z primárních i sekundárních šetření a klientského briefu a zpracovat návrh nového loga pro vybranou značku.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of logo development and its importance in branding. In the theoretical part of the thesis, the author defines the basic branding theory, brand and focuses mainly on the meaning and function of the logo and the proces of its creation. The practical part of the thesis is based on a qualitative research based on a semiotic analysis of specific logs and individual in-depth interviews in which the author discovers the degree of remembering the memory of known brands by respondents, as well as their subjective evaluation of particular logos in relation to the brand. The aim of the thesis is to design new logo for selected brand.
Klíčová slova
logo, logo manuál, brand building, branding, značka, kvalitativní výzkum, hloubkový rozhovor, sémiotická analýza, sémiotika, asociace, vybavování, prvky loga
Klíčová slova v angličtině
logo, logo manual, brand building, branding, brand, qualitative research, depth interview, semiotic analysis, semiotics, association, remembering the memory, logo elements
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte rešerši odborné literatury a definujte teoretická východiska k tématu práce. Zaměřte se na oblast brandingu s orientací na pozici a funkci loga, následně rovněž na vliv loga v konfrontaci s povědomím o značce.
2. Specifikujte cíle práce, formulujte výzkumné otázky a navrhněte metodiku práce.
3. Realizujte výzkum, jehož cílem je ověřit, zda a jaký má logo vliv na povědomí o značce u zvolené cílené skupiny. Na základě získaných poznatků zodpovězte výzkumné otázky a aplikujte dané poznatky v praktické části práce.
4. Definujte požadavky na vznik nového loga prostřednictvím klientského briefu a zjištěných informací využijte k realizaci brainstorminugu, jehož výstupem bude návrh nového loga.
5. V závěru práce zhodnoťte dosažení cíle práce.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte rešerši odborné literatury a definujte teoretická východiska k tématu práce. Zaměřte se na oblast brandingu s orientací na pozici a funkci loga, následně rovněž na vliv loga v konfrontaci s povědomím o značce.
2. Specifikujte cíle práce, formulujte výzkumné otázky a navrhněte metodiku práce.
3. Realizujte výzkum, jehož cílem je ověřit, zda a jaký má logo vliv na povědomí o značce u zvolené cílené skupiny. Na základě získaných poznatků zodpovězte výzkumné otázky a aplikujte dané poznatky v praktické části práce.
4. Definujte požadavky na vznik nového loga prostřednictvím klientského briefu a zjištěných informací využijte k realizaci brainstorminugu, jehož výstupem bude návrh nového loga.
5. V závěru práce zhodnoťte dosažení cíle práce.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
WHEELER, Alina. Designing brand identity: an essential guide for the whole branding team. 4th ed. Hoboken, New Jersey: Wiley, c2013, x, 326 s. ISBN 978-1-118-09920-9. Dostupné také z: http://www.loc.gov/catdir/enhancements/fy1212/2012020851-d.html
GAD, Thomas. Customer experience branding: driving engagement through surprise and innovation. London: Kogan Page, 2016, xix, 168. ISBN 978-0-7494-7750-9.
BUDELMANN, Kevin. Brand identity essentials: 100 principles for designing logos and building brands [online]. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, ?2010 . Dostupné z: http://site.ebrary.com/lib/natl/Doc?id=10715613.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009, 190 s. Expert. ISBN 978-80-247-2790-5. Dostupné také z: http://katalog.k.utb.cz/F/?func=item-hold-request&doc_library=UTB50&adm_doc_number=000051931&item_sequence=000120
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
WHEELER, Alina. Designing brand identity: an essential guide for the whole branding team. 4th ed. Hoboken, New Jersey: Wiley, c2013, x, 326 s. ISBN 978-1-118-09920-9. Dostupné také z: http://www.loc.gov/catdir/enhancements/fy1212/2012020851-d.html
GAD, Thomas. Customer experience branding: driving engagement through surprise and innovation. London: Kogan Page, 2016, xix, 168. ISBN 978-0-7494-7750-9.
BUDELMANN, Kevin. Brand identity essentials: 100 principles for designing logos and building brands [online]. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, ?2010 . Dostupné z: http://site.ebrary.com/lib/natl/Doc?id=10715613.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009, 190 s. Expert. ISBN 978-80-247-2790-5. Dostupné také z: http://katalog.k.utb.cz/F/?func=item-hold-request&doc_library=UTB50&adm_doc_number=000051931&item_sequence=000120
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Navrátilová):
1. Použití motivu stromu je u loga velmi časté. Uvažovala jste o tom, že tento motiv nahradíte?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Název firmy Jezerka také má více nositelů, např. hotel u přehrady Seč v Pardubickém kraji. V klientském briefu majitelka zdůrazňovala více předmět podnikání (zahrádkářské potřeby) než název Jezerka. Proč jste se rozhodla jej zachovat?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Kontrolovala jste grafickou podobu loga, zda již nebyla někde použita?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Vedoucí práce ve svém posudku položila tuto otázku:
Co bylo pro Vás primární motivací ve výběru log? Kdybyste měla výzkum soustředit na méně "známá" loga, která kritéria by dle Vás z hlediska hierarchie stála v popředí v popředí participantů?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.